Wat heb je vandaag op TV gezien ?

aflevering 4 van "Onze Natuur"

mooi in beeld gebracht, en Wim Opbrouck als voice over is 🤩

maar: het zijn of vogels, of insecten. soms een hert of een everzwijn, maar veel variatie zit er niet in, precies. toch wel jammer dat de natuur in België zo beperkt lijkt.

Wat had ge verwacht?

Een kudde pinguins of een leeuw die een gazelle bespringt? :unsure:

Meest “exotische” dat hier leeft is ne wolf, edelhert, das en zeer zeldzaam de otter.
 
Laatst bewerkt:
Wtf, het 3de seizoen van "een echte job" is pas gedaan, beginnen ze opnieuw het 1ste seizoen uit te zenden. Alsof ze echt niks anders hebben.
 
Dat is niet de eerste keer dat VTM dat doet, een aantal andere producties worden ook meteen herhaald om gaten in het zendschema op te vullen. Nieuwe producties kan je meestal ook 2x zien, live en dan nog eens de volgende dag of op een heel laat tijdsslot. Play4 doet nog beter, 2x op eigen zender en dan nog eens 2x op Play5.
 
Dat weet ik ook wel dat dat niet de eerste keer is dat ze dat doen. Bij de code van Coppens is het momenteel net hetzelfde (nieuwe seizoen was enkel weken terug afgelopen en de laatste paar weken zijn het weer oude afleveringen die ze herhalen).
Maar dat ze dan toch iets anders pakken om uit te zenden, wat oudere programma's die we al lang niet meer gezien hebben bijvoorbeeld.

Dat ze nieuwe zaken op verschillende tijdstippen nog eens herhalen, daar heb niet zo een probleem mee, niet iedereen kan dat op de moment van de eerste uitzending live bekijken en er zijn ook nog altijd mensen die niet mee zijn met de nieuwe technologieën om uitgesteld of zo te kijken.
 
The Mission op Canvas gekeken. Documentaire over Mormoonse jongeren die op missie worden gezonden om het woord van Jezus te verspreiden. Hier volgen ze Amerikanen die dit proberen in Finland. Maar Finnen zijn heel gesloten en kritische mensen. Absoluut geen plezier voor deze jongeren om die Finnen te overtuigen. Ge merkt dat ze met momenten moedeloos zijn. De taal helpt ook niet.
 
Onder de Radar op één over de speciale eenheden van de politie. Het begin heeft wat weg van de VTM-reeksen over special forces en parachutisten met de zware rekruteringsproeven. In volgende afleveringen brengen ze enkele cases, dat zal interessanter zijn. Het blurren van de gezichten is een noodzakelijk kwaad maar de kijkervaring is er wat minder door, gelukkig is tegenwoordig een iets subtielere aanpak mogelijk waar je vroeger zwarte blokken zag.

Aangezien het een showcase is tonen ze de meer spectaculaire elementen van de job. De saaie bewakingsopdrachten, ellenlang schaduwen en invallen in verkeerde lege panden komen niet aan bod.


EDIT: De recensies zijn ook niet lovend (ik denk dat het achteraf geruisloos wordt vergeten, geen memorabele tv voor jaren later)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Onder de Radar op één over de speciale eenheden van de politie. Het begin heeft wat weg van de VTM-reeksen over special forces en parachutisten met de zware rekruteringsproeven. In volgende afleveringen brengen ze enkele cases, dat zal interessanter zijn. Het blurren van de gezichten is een noodzakelijk kwaad maar de kijkervaring is er wat minder door, gelukkig is tegenwoordig een iets subtielere aanpak mogelijk waar je vroeger zwarte blokken zag.

Aangezien het een showcase is tonen ze de meer spectaculaire elementen van de job. De saaie bewakingsopdrachten, ellenlang schaduwen en invallen in verkeerde lege panden komen niet aan bod.


EDIT: De recensies zijn ook niet lovend (ik denk dat het achteraf geruisloos wordt vergeten, geen memorabele tv voor jaren later)

Ik vond het op zich nog wel interessant om zien al lag de nadruk wel nogal fel op de fysieke en mentale uitputtingsslag van de kandidaten, ik hoop en verwacht in de volgende afleveringen toch meer inhoudelijke zaken te zien die aan bod komen binnen de job.
 
Gisteren de eerste aflevering van Recht Naar De Gevangenis gekeken, nieuw programma op Play4 waarbij enkele professionals (oa een strafpleiter, gevangenisdirecteur, onderzoeksrechter, alsook Minister van Justitie Vincent Van Quickenborne) zelf plaatsnemen in de gevangenis om zo zelf te kunnen ondervinden hoe het leven is waar ze zelf (rechtstreeks of onrechtstreeks) mensen naar toe sturen.
Om een of ander reden ging ik er na het zien van de trailer een tijdje terug van uit dat ze effectief in de gevangenis tussen gedetineerden zouden plaatsnemen maar het bleek uiteindelijk gewoon om proefdraaien van de nieuwe gevangenis in Haren te gaan samen met enkele EX-gedetineerden waardoor het natuurlijk minder spannend was dan ik me eerst had voorgesteld. Achteraf gezien zou het natuurlijk ook niet echt logisch en realistisch zijn geweest dat men zulke mensen op een veilige manier tussen echt gedetineerden zou gaan opsluiten :biglaugh:


Op zich was het nog wel eens boeiend om zien, maar blijkbaar volgt men in elke aflevering één professional van nabij gedurende de paar dagen dat hij er was, dus ik heb schrik dat het te veel van hetzelfde zal zijn de komende afleveringen. Het meest interessante waren mss nog de getuigenissen van de ex-gedetineerden.

 
Laatst bewerkt:
Agent Elvis. Matthew McConaughey is de stem van Elvis in deze cartoon waar The King dus geheim agent wordt. En een bizarre sprekende chimpanzee heeft. Het heeft echt een heel hoog ‘TF did I just watch’-gehalte.
 
Onderzoeksrechters.

Wel tof programma met al die stouterikken. Ik heb de indruk dat dat wel nog menselijke mensen zijn.

Of is het omdat ze weten dat ze op TV komen?
 
Finale van 1 jaar gratis, leuke show, Kamal doet dat goed en kandidaten waren ook dik in orde :) .
 
Langs de nieuwe zijderoute via VRT Max. Docureeks van 6 afleveringen over Centraal-Azië waarbij de makers door Pakistan, Kirgizië, Oezbekistan, Tadzjikistan en Kazachstan trekken en er de groeiende invloed van China en soms tanende invloed van Rusland nagaan. Best interessant met wel wat schrijnende verhalen. Interessant om deze (voor mij toch) minder gekende regio toch wat te leren kennen.

Misschien ook iets voor @Avondland?
 
Langs de nieuwe zijderoute via VRT Max. Docureeks van 6 afleveringen over Centraal-Azië waarbij de makers door Pakistan, Kirgizië, Oezbekistan, Tadzjikistan en Kazachstan trekken en er de groeiende invloed van China en soms tanende invloed van Rusland nagaan. Best interessant met wel wat schrijnende verhalen. Interessant om deze (voor mij toch) minder gekende regio toch wat te leren kennen.

Misschien ook iets voor @Avondland?
Staat al even op het lijstje. Bedankt voor de reminder!
 
Miljoenenhuizen Ik wou er een aparte thread voor opstarten maar dat is het niet waard. Het is wel héél makjes, het soort publireportages dat je op lokale tv ziet voor huizen maar deze kosten toevallig wat duurder. Leuk dat de bezichtigende kopers echt rijk zijn. Het zijn vele gladde praatjes met panden die voor even "wow" zijn maar ik merk dat elke makelaar hetzelfde soort panden begint te tonen, zelfs al in de eerste aflevering. Er is die ene met zijn kastelen, de andere met typische Zoute appartementen, voor reservaat Brasschaat vooral veel vierkante meters.

Voor VTM is het wss goedkope vulling aangezien al het materiaal van de makelaars komt en er zijn makkelijk 3 seizoenen van te draaien. Hoe ze het (saaie) privéleven van de makelaars zo lang in beeld kunnen brengen is mss de enige "interessante" vraag.
 
Het programma van Philippe Geubels: ik heb het u letterlijk juist gezegd

Wel leutig maar ik had er iets meer van verwacht, zal er nu niet speciaal mijn tv voor opzetten.
 
Het programma van Philippe Geubels: ik heb het u letterlijk juist gezegd

Wel leutig maar ik had er iets meer van verwacht, zal er nu niet speciaal mijn tv voor opzetten.
Ik vond het een tegenvaller. Omdat het op zondagavond is, kan het zijn dat ik blijf kijken, maar vond het totaal niks, de eerste aflevering.
 
Op zondagavond sava, maar inderdaad niet meer dan dat. Bockie was gisteren ook maar gewoontjes, nieuw seizoen Dat Eet Dan Gelukkig Zijn
 
Terug
Bovenaan