Wat heb je vandaag gekocht?

Maar bureau en slaapkamer op verdiep blijven daardoor wat hangen op 17/18°C wat in sommige situaties wel eens een boost kan gebruiken.
Hier bureau op 17/18°C en dat is idd niet aangenaam.
Eigenlijk enkel aan mijn vingers, want heb een deken op mij (als het kouder wordt een elektrisch).
Elektrisch vuurke verwarmt nu heel de kamer tot 20/21°C terwijl je eigenlijk enkel uw vingers warm wil krijgen...

Heeft er soms iemand al verwarmde handschoenen gekocht?

Genre dit.

Eigenlijk enkel aan mijn vingers, want heb een deken op mij (als het kouder wordt een elektrisch).
Elektrisch vuurke verwarmt nu heel de kamer tot 20/21°C terwijl je eigenlijk enkel uw vingers warm wil krijgen...

Genre dit.
Ik let er nu wel op om wat minder te verbruiken maar ik ga niet beginnen met dekentjes en handschoenen te werken. Dat gaat mij een stap te ver, zo erg wil ik het niet laten komen.

Genre dit.
@JPV is er geen regel over hoeveel de minimum temperatuur moet zijn?

Temperatuur verschilt naargelang het soort werk
Lage temperaturen bemoeilijken het werk. De minimale temperatuur waarbij nog gewerkt kan worden, is afhankelijk van de aard van het werk: administratief werk of zware handenarbeid. De wetgeving houdt hier rekening mee. Voor werk in gesloten en doorlopend bezette ruimtes zijn de minimumtemperaturen wettelijk vastgelegd, rekening houdend met de fysieke werkbelasting:

zeer licht: 18°C
licht: 16°C
halfzwaar: 14°C
zwaar: 12°C
zeer zwaar: 10°C
Deze temperaturen meet men met een gewone droge thermometer.

Dat is bij mij thuis en niet op kantoor. ;)

Mijn werkplek is een redelijk grote logeerkamer waar ook mijn bureau staat.

(Is in het voorste stuk van ons huis, bouwjaar +-1950 en enkel het dak + 1 zijmuur is in dat stuk deftig geïsoleerd.
Chauffage ligt daar ook, maar ik vind het teveel moeite om thermostaat mee te nemen + chauffages achteraan telkens dicht/open te draaien. :p)

Ik let er nu wel op om wat minder te verbruiken maar ik ga niet beginnen met dekentjes en handschoenen te werken. Dat gaat mij een stap te ver, zo erg wil ik het niet laten komen.
Ik probeer altijd een afweging te maken tussen wat het me aan moeite kost en wat het me oplevert.
Morgen eens de meter eraan hangen om zeker te zijn, maar ik schat dat een elektrisch vuur me +-9€/werkdag kost aan elektriciteit.
Een elektrisch deken + handschoenen zal nog geen 1€/werkdag zijn.

-> 8€ winst.

Dat is de komende 5 maanden 160€/maand enkel door dit te doen...

Als je 4x van uw bureau weggaat op een dag, 'verdien' je 2€ per keer dat je een deken op u legt + handschoenen aan doet.

En ja, ik besef ook hoe vrekkig ik klink... 😆

Mocht ik alleen wonen, zou ik op avonden dat ik enkel tv kijk ook onder een elektrisch deken kruipen en niet de volledige living verwarmen.
Winst is daar +-20€ per avond. 😅

Gude digitale bandenpomp vandaag toegekregen.
Ben eens benieuwd of dat wat goed werkt.
Morgen testen
Maar de oude analoge werkte langs geen kant en de slang lekte dus moest een nieuwe hebben

2 Myheritage DNA kitjes gekocht. Ik wil dat al jaren doen :)

'k Ga dan ook eens deftig werk maken van record matches enz, want ik hoorde jaren geleden een familiemythe die alleszins geweldig is.
Ik heb dat vorig jaar op Black Friday ook gedaan.
En net zoals anderen hier miserie gehad met automatische betaling. 300€ betaald en ik had het pas een maand later door (afrekening visa).

Al bij al niet zo erg. Kheb een immense stamboom uitgewerkt.

Maar let op, eens ge op die site begint met uw matches te bekijken en al zijt ge plots een hele dag kwijt...

Ik ben geraakt tot een rechtstreekse overgrootouders die geboren is in 1550..

Volgens m'n DNA ben ik 100% Brits.

Ik heb dat vorig jaar op Black Friday ook gedaan.
En net zoals anderen hier miserie gehad met automatische betaling. 300€ betaald en ik had het pas een maand later door (afrekening visa).

Al bij al niet zo erg. Kheb een immense stamboom uitgewerkt.

Maar let op, eens ge op die site begint met uw matches te bekijken en al zijt ge plots een hele dag kwijt...

Ik ben geraakt tot een rechtstreekse overgrootouders die geboren is in 1550..

Volgens m'n DNA ben ik 100% Brits.
Hahaha ja, ik wou eens 'even snel kijken' naar mijn matches vorige week en voor ik het wist was er een uur voorbij.

Een HomeWizard P1 meter, wel tof om zo real time je verbruik/opbrengst te kunnen zien. Ik zal vandaag al geen wasmachine moeten opzetten :laugh:

Terug
Bovenaan