Strategy PC War in the East 2

Elevator

Active member
Een game die al wat later uit gekomen is.

Cinematic trailer :


https://www.matrixgames.com/game/gary-grigsbys-war-in-the-east-2


Ik weet dat er HOI4 spelers zijn hier, ma das meer een sandbox en zeker complex, zoals de meeste Paradox games.
Ma ik ben benieuwd te weten of er hier ook mensen zijn die historical wargames spelen zoals deze.

3865f3057cb29fcf436e0e5e74bdc200f3a769f365c044ff1f6e925fadd08ca3_product_card_v2_mobile_slider_639.jpg




Ben op weg het tutorial scenario (10 turns) te winnen na een keer of 6 :) . Man wat een schaakspel....
500 page rulebook is zot!
Maar heel toegankelijk daar de AI de logistiek en de air war op zich kan nemen.
Veel YT series die alles tot in de details uitleggen.

Mocht dit in het verkeerde topic staan... mea culpe!
 
Laatst bewerkt:
Topspel. Ben toevallig al de ganse week aan het denken om nog eens te spelen maar er weer inkomen is niet makkelijk.

De UI voor dit soort spel is echt goed. Als je dat vergelijkt met bv een WDS game.

Op zich is het ook niet moeilijk veel valt te herleiden tot de 2 cijfers op je unit kaartje CV (combat value) en MP (movement points). Maar je moet natuurlijk meerdere stappen vooruit proberen te denken om zoveel mogelijk met omsingelingen te werken en zo'n een uitputtingsoorlog te vermijden.
 
Topspel. Ben toevallig al de ganse week aan het denken om nog eens te spelen maar er weer inkomen is niet makkelijk.

De UI voor dit soort spel is echt goed. Als je dat vergelijkt met bv een WDS game.

Op zich is het ook niet moeilijk veel valt te herleiden tot de 2 cijfers op je unit kaartje CV (combat value) en MP (movement points). Maar je moet natuurlijk meerdere stappen vooruit proberen te denken om zoveel mogelijk met omsingelingen te werken en zo'n een uitputtingsoorlog te vermijden.

Heb je al gewaagd aan de grote?

Ik ga aan de slag met Road to Minsk!

Vorige ervaring met wargames van Matrix zijn Battles in Normandy en Korsun Pocket.

Thanks for the link btw!
 
In de Grand Campaign heb ik met de Soviet Unie (SU) tot in juli 42' gespeeld. Goed erin geslaagd om de Duitsers te vertragen. Waren er zelf niet in geslaagd om Stalino, Kursk en Karkov te veroveren. Normaal is dat dacht ik een win dan voor de SU maar omdat het tegen de AI is blijft het doorlopen maar doordat het moeilijkste eigenlijk achter de rug was was de zin om veel verder te doen er niet echt meer.

Die WDS games ben ik zelf niet echt fan van, die gebruikte ik eerder als voorbeeld van hoe het niet moet. Dit genre (wargames) heeft nogal de reputatie om er erg oudbollig uit te zien en te spelen. Ik vind WitE2 er goed uit zien en een goeie degelijke UI te hebben.
 
In de Grand Campaign heb ik met de Soviet Unie (SU) tot in juli 42' gespeeld. Goed erin geslaagd om de Duitsers te vertragen. Waren er zelf niet in geslaagd om Stalino, Kursk en Karkov te veroveren. Normaal is dat dacht ik een win dan voor de SU maar omdat het tegen de AI is blijft het doorlopen maar doordat het moeilijkste eigenlijk achter de rug was was de zin om veel verder te doen er niet echt meer.

Die WDS games ben ik zelf niet echt fan van, die gebruikte ik eerder als voorbeeld van hoe het niet moet. Dit genre (wargames) heeft nogal de reputatie om er erg oudbollig uit te zien en te spelen. Ik vind WitE2 er goed uit zien en een goeie degelijke UI te hebben.

Nice!

En ja, je hebt wel gelijk. Die WDS games zijn Tiller niet? Panzer Campaigns? Ooit eens Moscow 41 gekocht, nooit echt begrepen.
Er zijn wel meer wargames met een goede UI.
Aanraders voor mij zijn :

Strategic Command - War in Europe


En (als iets ouder maar toch...) :

Battles in Normandy


Anyways, leuk dat er nog mensen zijn die dit soort games spelen!
 
WDS heeft inderdaad de Tiller games overgenomen.

Strategic Command serie ben ik ook zot van War in Europe, World at War en zelfs World War I en Civil War zijn best leuk al gaat mijn voorkeur wel vooral naar games in een WO II setting. Dit weekend gelezen dat er redelijk binnenkort Q2 een SC game uitkomt War in the Pacific. Kijk ik eigenlijk wel naar uit, de Pacific Theather zat natuurlijk wel al in World at War maar net zoals War in Europe kunnen ze nu wel de ganse grote van de map gebruiken om dat ene stuk te belichten. Allezins meteen op mijn wishlist gezet.

 
WDS heeft inderdaad de Tiller games overgenomen.

Strategic Command serie ben ik ook zot van War in Europe, World at War en zelfs World War I en Civil War zijn best leuk al gaat mijn voorkeur wel vooral naar games in een WO II setting. Dit weekend gelezen dat er redelijk binnenkort Q2 een SC game uitkomt War in the Pacific. Kijk ik eigenlijk wel naar uit, de Pacific Theather zat natuurlijk wel al in World at War maar net zoals War in Europe kunnen ze nu wel de ganse grote van de map gebruiken om dat ene stuk te belichten. Allezins meteen op mijn wishlist gezet.


Nog zo een beest van een spel :

https://www.matrixgames.com/game/war-in-the-pacific-admirals-edition

24-7-12-41_18.jpg


Heb de originele versie die ik wel heel leuk vond. Enorme timesink, ben tot 1943 geraakt als Japan maar had al snel door dat het niet ging lukken :)
Maar de map-mouse-delay maakt het echt onspeelbaar op modernere systemen nu.

Was het niet voor de prijs... gaat wel in sales soms.
 
Laatst bewerkt:
Nog zo een beest van een spel :

https://www.matrixgames.com/game/war-in-the-pacific-admirals-edition

product_landscape_image.jpg


Heb de originele versie die ik wel heel leuk vond. Enorme timesink, ben tot 1943 geraakt als Japan maar had al snel door dat het niet ging lukken :)
Maar de map-mouse-delay maakt het echt onspeelbaar op modernere systemen nu.

Was het niet voor de prijs... gaat wel in sales soms.

Ook een klassieker. Hopelijk komt er ooit een WitP 2 want de UI is echt een ramp. Ik heb een game met de Allies gespeeld tot halfweg 43' maar had toen al sterk de bovenhand en als je ziet hoeveel schepen de allies krijgen na die datum was het wel duidelijk dat de zege binnen was en was de goesting om te blijven worstelen met de UI en het vele clicken voor simpele handelingen.

Had een mod of 2 denk ik om alle info iet wat overzichtelijk binnen te krijgen omdat het in de base game gewoon niet te doen was. Ook een hoop papieren om alles wat bij te houden. Welke vloot om de mariniers te droppen, welke BBs voor een bombardement dan nog wat vloten met vliegtuigen en ook natuurlijk eentje met engineers om die vliegtuigen te onderhouden en nog eentje met fuel en supplies. Man kon het complex worden. Ik neem aan dat Japan nog lastigere is aangezien je daar start met een hele reeks invasies die je moet uitvoeren.
 
Terug
Bovenaan