Renegadexxripxx
Well-known member
21°C en zakkende.
Ik zit het nog even uit...
Ik zit het nog even uit...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Thermostaat hangt in de zon zeker?27° in de woonkamer en 24,5° in de slaapkamer.
Begint wat onnozel te worden, vriendin wilt het schuifraam al open zetten om wat af te koelen

Airco unit hangt idd dichter bij het raam, verwarmingthermostaat gaf toen ook nog 25 aanThermostaat hangt in de zon zeker?![]()
In de wintermaanden gaat het da precies wel heel hard bij jullie om zo hoog uit te komen ?Mijn gasverbruiken:
Juli: 68,914 kWh
Augustus: 77,162 kWh
September: 158,073 kWh
Oktober: 100,568 kWh
November (tot en met 07/11): 64,4 kWh
Vorig jaar 19412 kWh op 1 jaar verbruikt. Hoop nu tussen 15000 en 17000 kWh uit te komen. Liefst nog lager.
Ben zelf benieuwd. Heb pas digitale teller vanaf half juni, dus kan nu beter opvolgen.In de wintermaanden gaat het da precies wel heel hard bij jullie om zo hoog uit te komen ?
). Nu staat verwarming boven nog uit, en beneden nog beperkt verwarmd (soms 0,5 - 1 uur op een dag sinds eind vorige week. Ook 2 dagen in september, nl. 26-27/09).Op fluvius gaan kijken, direct 42.8kWh.Hier ook 3.6m3 gisteren, had volk in de namiddag en madam vond 19,5 wat friskes, dusja eer de vloerverwarming wat afgifte heeft …
Nu terug uit. Vanaf woensdag hopelijk terug wat meer zon binnen.
Je moet veel energie steken om uw vloer op te warmen, uw vloer warm houden kost minder energie.Op fluvius gaan kijken, direct 42.8kWh.
Vloerverwarming van 10.40 tot 16.50 (beetje te lang laten opstaan) maar misschien van 20 naar 21 gegaan.
Wel gek als je dan vergelijkt met JVC die dagelijks maar 15kwh in de vloerverwarming steekt.
Als ik ze vorig jaar continue liet opstaan was dat tussen de 40-50kWh per dag.
Is maar iets meer dan het gemiddelde verbruik hoor.In de wintermaanden gaat het da precies wel heel hard bij jullie om zo hoog uit te komen ?
Bron: https://www.vreg.be/nl/energieverbruikHet aardgasverbruik van een doorsnee gezin bedraagt gemiddeld 2.326 kWh (koken + warm water). Als aardgas naast koken en water ook voor de verwarming wordt gebruikt, stijgt het verbruik naar een gemiddelde van 17.000 kWh.
Inderdaad. En we hebben een open bebouwing waarbij het gemiddelde hoger dan 17000 kWh ligt (EPC 156; E-peil 79).
Het verbruik in onze vorige woning lag rond de 12500kwh, waarvan bijna respectievelijk 70% nov tm februari.In de wintermaanden gaat het da precies wel heel hard bij jullie om zo hoog uit te komen ?
12.500 is nog geen 19.500 hé, verre van zelfsHet verbruik in onze vorige woning lag rond de 12500kwh, waarvan bijna respectievelijk 70% nov tm februari.
Ben inderdaad zelf benieuwd Silence. Het is wel zo dat we nu ook niet tot 21-22 graden stoken zoals in het verleden. Zijn al tevreden met 18-18,5 °C. Door de warme voorbije maanden en het quasie niet stoken kan het beeld tov vorig jaar anders zijn. Andere jaren zaten we nu misschien al een stuk hoger. We zullen zien wat december/januari/februari brengen.12.500 is nog geen 19.500 hé, verre van zelfs
Aangezien het verbruik van @Gassy in mei/juni en zelfs april waarschijnlijk toch ook niet hoog zal zijn is zijn winterverbruik dan 90/95%
Zou wel gigantisch zijn wat hij er dan door stookt in december/januari
En de houtstoof gaat ook weer aan, dat geeft ook aardig wat warmte waardoor ik minder gas moet verbruiken. We gebruiken gas om te koken (fornuis) en te verwarmen, warm water voor douche, lavabo, vaatwas, ... wordt met een zonneboiler opgewarmd.