Wanneer zetten jullie de verwarming weer op?

Met thuiswerk nog steeds op 19 graden en mijn schapenwollen slofkes aan. 😇
Wel al 2x decadent gedaan en hem op 19.5 gezet voor een extra boostje. Zal waarschijnlijk kouder aanvoelen wanneer we naar het vriespunt gaan ipv 10 graden buiten, maar dat zien we dan wel weer!
Ik heb roosters in mijn ramen en laat nu wel het rolluik 20cm naar beneden zodat ik wel kan verluchten maar ik geen last meer heb van "den trok". Voel ik toch wel een verschil van.

Sinds vandaag de cv terug aangezet: 1 uurtje 's ochtends, één uurtje 's avonds. Het was 16 graden toen we gisteren opstonden. Ik had er eigenlijk geen last van, maar onze peuter had het er duidelijk moeilijk mee. Daarom zorgen we er gewoon voor dat het lekker warm (19°c) is als ze wakker bij ons is. Ik zit momenteel thuis te werken, wsl ergens tussen de 17-18 graden hier.

Laatste 5 weken gemiddeld 15kWh gas per dag verbruikt om het huis op 21°C a 21,5°C te houden inclusief verwarmen van de boiler.
Vloerverwarming ligt 24/7 aan.

Mijn gasverbruiken:
Juli: 68,914 kWh
Augustus: 77,162 kWh
September: 158,073 kWh
Oktober: 100,568 kWh
November (tot en met 07/11): 64,4 kWh

Vorig jaar 19412 kWh op 1 jaar verbruikt. Hoop nu tussen 15000 en 17000 kWh uit te komen. Liefst nog lager ;).

Mijn gasverbruiken:
Juli: 68,914 kWh
Augustus: 77,162 kWh
September: 158,073 kWh
Oktober: 100,568 kWh
November (tot en met 07/11): 64,4 kWh

Vorig jaar 19412 kWh op 1 jaar verbruikt. Hoop nu tussen 15000 en 17000 kWh uit te komen. Liefst nog lager ;).
In de wintermaanden gaat het da precies wel heel hard bij jullie om zo hoog uit te komen ?

In de wintermaanden gaat het da precies wel heel hard bij jullie om zo hoog uit te komen ?
Ben zelf benieuwd. Heb pas digitale teller vanaf half juni, dus kan nu beter opvolgen.
Vrouw zet sommige ramen boven wel constant op kiepstand (en verwarming vlak eronder lekker warm in het verleden 😖). Nu staat verwarming boven nog uit, en beneden nog beperkt verwarmd (soms 0,5 - 1 uur op een dag sinds eind vorige week. Ook 2 dagen in september, nl. 26-27/09).

Hier ook 3.6m3 gisteren, had volk in de namiddag en madam vond 19,5 wat friskes, dusja eer de vloerverwarming wat afgifte heeft …
Nu terug uit. Vanaf woensdag hopelijk terug wat meer zon binnen.
Op fluvius gaan kijken, direct 42.8kWh.
Vloerverwarming van 10.40 tot 16.50 (beetje te lang laten opstaan) maar misschien van 20 naar 21 gegaan.
Wel gek als je dan vergelijkt met JVC die dagelijks maar 15kwh in de vloerverwarming steekt.
Als ik ze vorig jaar continue liet opstaan was dat tussen de 40-50kWh per dag.

Op fluvius gaan kijken, direct 42.8kWh.
Vloerverwarming van 10.40 tot 16.50 (beetje te lang laten opstaan) maar misschien van 20 naar 21 gegaan.
Wel gek als je dan vergelijkt met JVC die dagelijks maar 15kwh in de vloerverwarming steekt.
Als ik ze vorig jaar continue liet opstaan was dat tussen de 40-50kWh per dag.
Je moet veel energie steken om uw vloer op te warmen, uw vloer warm houden kost minder energie.
Daarom dat het het meest efficient is om vloerverwarming 24/7 te laten draaien.
Je moet ook vergelijken met zelfde periode. Oktober was warm, op een koude winterdag zal ons verbruik eerder richting 100kWh gaan.

Laatst bewerkt:
Het verbruik in onze vorige woning lag rond de 12500kwh, waarvan bijna respectievelijk 70% nov tm februari.
12.500 is nog geen 19.500 hé, verre van zelfs

Aangezien het verbruik van @Gassy in mei/juni en zelfs april waarschijnlijk toch ook niet hoog zal zijn is zijn winterverbruik dan 90/95%
Zou wel gigantisch zijn wat hij er dan door stookt in december/januari

12.500 is nog geen 19.500 hé, verre van zelfs

Aangezien het verbruik van @Gassy in mei/juni en zelfs april waarschijnlijk toch ook niet hoog zal zijn is zijn winterverbruik dan 90/95%
Zou wel gigantisch zijn wat hij er dan door stookt in december/januari
Ben inderdaad zelf benieuwd Silence. Het is wel zo dat we nu ook niet tot 21-22 graden stoken zoals in het verleden. Zijn al tevreden met 18-18,5 °C. Door de warme voorbije maanden en het quasie niet stoken kan het beeld tov vorig jaar anders zijn. Andere jaren zaten we nu misschien al een stuk hoger. We zullen zien wat december/januari/februari brengen.

Ik snap langs geen kanten hoe je met een B-peil woning erin slaagt MEER dan gemiddeld te verbruiken.
Tenzij de slaapkamers ook volcontinu op 22 graden mee gestookt worden, kan dat venster dat occasioneel op kipstand staat toch het verschil niet maken, daar hangt de thermostaat geeneens?

Vanaf april tot en met oktober tussen 2 en 10m³ gas per maand verbruikt - dus zeer weinig, deze maand gaat de verwarming wel terug aan en zeker op dagen wanneer de zon niet schijnt. 16°-17°C met een peuter in huis is ook niet alles. :p En de houtstoof gaat ook weer aan, dat geeft ook aardig wat warmte waardoor ik minder gas moet verbruiken. We gebruiken gas om te koken (fornuis) en te verwarmen, warm water voor douche, lavabo, vaatwas, ... wordt met een zonneboiler opgewarmd.

Ik verwacht dat ik in 2022 mijn gasverbruik zal hebben gehalveerd tegenover 2021. Vorig jaar 2180 m³ (22K KwH) en nu zit ik aan 840 m³ (8,6K KwH).

18°C in de living. Beetje frisjes. Straks gordijnen toe om de warmte binnen te houden en onder een dekentje.

Laatst bewerkt:
Vorig jaar in november in onze woning getrokken dus eens van november tot nu opgevraagd en ik kom op 689 m³ [7858 KwH] uit. Koken en warm water ook op gas.

Gezien de warme temperaturen nu al minder verbruikt dan vorig jaar. Ik ben eens benieuwd tegen dat het "stookseizoen" gedaan is.

Terug
Bovenaan