Waarzeggers / Mediums

Mss verkeerde topic maar wat zijn de effecten hiervan? Kan je zo iets beschrijven?
Ik heb nog nooit gexperimenteerd met hallucinogene stoffen maar ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Denk niet dat ik het ooit zou doen maar op een of andere bizarre manier heeft het youtube algoritme me eens in die richting geduwd en ik vond die verhalen van mensen die met dmt gexperimenteerd hadden toch best wel fascinerend.
Hoe een atheist naar een gelovige omvormen in 1 trip enzoverder

:offtopic:

Dat is zeer moeilijk, en ik ga daar ook zeer kort over blijven, want zo'n dingen worden hier over het algemeen niet geapprecieerd door de moderatie.

Er is buiten onze tatsbare dimensie nog een dimensie van gevoelens en emoties, kortom niet tastbare dingen. Bij heftige trips kunt ge in die dimensie 'stappen'. (Sorry Sylver, maar het is moeilijk om met zo'n materie niet zweverig over te komen :laugh: )

Persoonlijk kan ik ook een hele hoop bullshit, die ik soms niet eens wist dat ik hem op mijn schouders aan het dragen was, van mij afzwieren.
 
Laatst bewerkt:
Mensen die na een ervaring met psychedelica het roer volledig omgooien zijn m.i. mentaal wreed ongezond. Ik vind ook de 'vermarkting' van bepaalde psychedelica waarbij mensen grof geld neertellen om 3 dagen met een of andere zelfverklaarde shamaan in een chalet in de bossen ayahuasca te gaan nemen omdat ge op die manier uwe spirit guide zou gaan tegenkomen een hele foute en heel westerse aanpak waarbij mensen denken dat ze op die manier een shortcut hebben gevonden om om te gaan met hun persoonlijke problemen.
 
geexperimenteerd met hallucinogene stoffen? Dmt of dergelijke?
De verhalen dat je daar van hoort vind ik toch echt opzienbarend.
DMT wel al gedaan, maar heeft toch niets met waarzeggerij of toekomst bepalen te maken?

je hebt voor enkele minuten een ongelofelijk kleurrijk spectrum/patroon op alles wat je bekijkt, dat is waar. Bijvoorbeeld ge kijkt naar uw jeansbroek, en ineens heeft die een soort bloemen motief gekregen...
Maar daar stopt het (ook al was het best wel awesome).
Heeft niets met waarzeggerij of toekomst bepaling te maken imo
 
hier opt werk ooit zo een dag opleiding gehad waar je kleur dan in gedefinieerd werd.
Die kerel die de opleiding gaf kon na een dag zeggen. Zwarten.. jij bent dit, je huis ziet er zo uit (stijl), je kijkt liever documentaires dan soaps, collega B, jij ben zus en zo... uw huis is knus ingericht met veel fotos van familieleden etc.. Echt allemaal spot on.
Die kan echt mensen zo profilen op basis van hun gedragingen. Die kan ook na een aflevering of twee van de mol zeggen.... die is het.
Best wel freaky dat er zo een mensen bestaan...
Ge bedoelt dit he:


DISC-gedragsstijlen.png


Lees hier de eerste zin maar eens goed van dan : https://en.wikipedia.org/wiki/DISC_assessment ;)

Dat is in essentie tegen een waarzegger zeggen wat jij vindt dat hij moet zeggen, en dan zegt hij dat tegen u...
 
Ik ben paars, soms wat meer blauw dan rood naar m'n zin, maar dat is m'n job die me daartoe dwingt.

En on-topic: uiteraard zijn mediums en waarzeggers onzin, ze slagen zoals gebruikelijk alleen in zaken die mensen met goede mensenkennis en kennis van psychologie ook van je kunnen aflezen. Mochten er effectief mensen zijn die de toekomst deftig konden voorspellen dan zouden die zich niet bezighouden met kermistruukjes, maar voorspelden ze een paar keer op rij de cijfers van Euromillions.
 
Ge bedoelt dit he:


DISC-gedragsstijlen.png


Lees hier de eerste zin maar eens goed van dan : https://en.wikipedia.org/wiki/DISC_assessment ;)

Dat is in essentie tegen een waarzegger zeggen wat jij vindt dat hij moet zeggen, en dan zegt hij dat tegen u...
Ja maar vertelt dat dak in een strak modern huis woon en graag documentaires zie? Of dat mijn collega een meer huiselijk huis heeft met veel familiefoto’s ? Er waren nog zo zaken (kan er nu niet opkomen) dat ge daar echt niet uithaalt
 
Ja maar vertelt dat dak in een strak modern huis woon en graag documentaires zie? Of dat mijn collega een meer huiselijk huis heeft met veel familiefoto’s ? Er waren nog zo zaken (kan er nu niet opkomen) dat ge daar echt niet uithaalt
Dat zijn gewoon dingen die gelinkt kunnen worden aan "ik heb graag gezelligheid" bvb.
 
:offtopic:

Dat is zeer moeilijk, en ik ga daar ook zeer kort over blijven, want zo'n dingen worden hier over het algemeen niet geapprecieerd door de moderatie.

Er is buiten onze tatsbare dimensie nog een dimensie van gevoelens en emoties, kortom niet tastbare dingen. Bij heftige trips kunt ge in die dimensie 'stappen'. (Sorry Sylver, maar het is moeilijk om met zo'n materie niet zweverig over te komen :laugh: )

Persoonlijk kan ik ook een hele hoop bullshit, die ik soms niet eens wist dat ik hem op mijn schouders aan het dragen was, van mij afzwieren.

Is dat niet eerder de kracht van je verstand? Onze ervaring van de realiteit wordt bepaald door de reactie van ons brein op de inputs van onze zintuigen, als er daar iets verandert (bv door drugs) ervaren we de werkelijkheid anders. Maar wat is dan nog de realiteit? Je moet uiteindelijk aanvaarden dat de prikkels die je verstand via je zintuigen interpreteert de werkelijkheid is. Wat is het alternatief?
 
Mss verkeerde topic maar wat zijn de effecten hiervan? Kan je zo iets beschrijven?
Ik heb nog nooit gexperimenteerd met hallucinogene stoffen maar ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Het is onmogelijk uit te leggen, maar het is wat te vergelijken met de totale verwondering die je bij kinderen ziet. Volwassenen kunnen dat niet meer, gewoon verwonderd zijn over 'de dingen'. Dat is een zeer sterke ervaring die je niet licht vergeet.

Ik ben zelf groot fan maar @derp heeft ook 100% gelijk dat het geen easy shortcut is naar een totaal nieuw leven of zo.
Het is geen blijvend effect, net zoals je na een lange vakantie weer helemaal in het werkritme zit na hooguit een dag of twee op kantoor. Maar maakt dat die vakantie daarom nutteloos? Mij helpt het alleszins enorm om geregeld mijn kompas eens te kalibreren, anders dreig ik te verzanden in de algemene sleur die onze maatschappij zo kenmerkt.

Dat je door bepaalde handelingen en chemische middelen wat specialere ervaringen kan beleven wil ik gerust geloven. Maar ik zou voor verklaringen dan eerder intern zoeken in de menselijke geest, en dan eigenlijk specifiek in het netwerk van neuronen (de hersenen) dat die geest creëert, dan extern in het universum.

De fout die je maakt is dat je denkt dat hij een "verklaring" wil geven, terwijl hij gewoon een gevoel omschrijft en aan de verklaring daarachter van welke molecule reageert met welke receptoren absoluut geen boodschap heeft. Een psychedelische ervaring kan effectief zeer transcendent zijn, ook al speelt die zich binnen jouw, saai, wetenschappelijk, en naast de kwestie zijnde referentiekader met de klassieke xyz-as inderdaad nog steeds binnen de hersenen af.

Beetje de klassieke denkfout van anti-religieuzen genre Dawkins, als ik het mag zeggen. Beetje fysica bovenhalen om te bewijzen dat mensen niet écht op water kunnen lopen en dan verwachten dat je daarmee iemand overtuigt om atheïst te worden. :tongue:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is onmogelijk uit te leggen, maar het is wat te vergelijken met de totale verwondering die je bij kinderen ziet. Volwassenen kunnen dat niet meer, gewoon verwonderd zijn over 'de dingen'. Dat is een zeer sterke ervaring die je niet licht vergeet.

Ik ben zelf groot fan maar @derp heeft ook 100% gelijk dat het geen easy shortcut is naar een totaal nieuw leven of zo.
Het is geen blijvend effect, net zoals je na een lange vakantie weer helemaal in het werkritme zit na hooguit een dag of twee op kantoor. Maar maakt dat die vakantie daarom nutteloos? Mij helpt het alleszins enorm om geregeld mijn kompas eens te kalibreren, anders dreig ik te verzanden in de algemene sleur die onze maatschappij zo kenmerkt.
Ikzelf zou het nooit doen. Ik sta iets te negatief in het leven om daar een positief gevoel aan over te houden. :unsure:
Maar lijkt me wel heel fascinerende materie en wordt opgepikt door de modernere wetenschap.
https://www.scientificamerican.com/article/psychedelics-as-antidepressants/
 
Terug
Bovenaan