Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Wat was me dat allemaal, zat nog op m'n werk en ik dacht de sprinters regelen het wel maar wat heb ik gemist :eek:

Ik wens nu niemand een valpartij toe maar voor deze ben ik wel niet rouwig, nu Mas nog in het oog houden want die rijdt wel uitstekend en geeft zich duidelijk niet gewonnen.

Dat is toch gewoon een vrij zielige reactie, niet?
Als je ziet hoe hij wegrijdt en hoe hard hij die finale maakt daar doe je toch uw hoed voor af? Dit is de nummer 2 in de GC eh, als je over strijdt spreekt dan kan dit toch tellen.
Komt hier zeer ongelukkig en lullig ten val, eigen schuld of niet dat wens je toch gewoon niemand toe.

Als je dit ziet dan was de strijd voor rood toch nog niet gestreden. Als het dan in zo een dubieuze finale en op zo een manier moet beslist worden dan is dat toch maar zeer wrang.

Waarom zou ge in godsnaam ne platten band faken.. worst case scenario zit ge in het peleton en verliest ge 8 seconden. Zonder platte band zat die gewoon vooraan.
De redenen waarom lijken me toch vrij duidelijk? Ik ga geen uitspraak doen over het al dan niet legit zijn van de platte band.
Maar er zijn toch genoeg redenen op te noemen waarom je zou faken en de manier waarop het allemaal gebeurt, welk moment en vooral hoe er gereageerd wordt voedt toch enkel maar die speculaties.
In zijn interview zegt hij vrijwel onmiddellijk dat de 3km regel van kracht is. En gaat er zelfs vanuit dat hij dezelfde tijd als de eerste ging krijgen. Hij was 500m over het 3km punt en reageerde niet op Roglic en zag dat Roglic ging wegrijden. Stopt gewoon en maakt zich geen drukte, dus op dat moment wist hij al dat ze hem gingen gelijkzetten, anders blijf je daar niet zo kalm staan.

Zonder platte band moest hij gewoon rijden, hopen dat het peloton niet te veel tijd op Roglic ging verliezen en hopen dat Roglic niet de winst pakte. Dus in zijn optiek, met de gedachte dat je gelijke tijd zal krijgen, is platte band rijden gelijk aan geen tijd verliezen.
Als je daarmee de vuelta kan winnen, denk je dat een renner dan zou kiezen om het niet te doen? Dat de moraliteit primeert? Ze zouden hun moeder nog verkopen voor een overwinning.

Dat is toch gewoon een vrij zielige reactie, niet?
Als je ziet hoe hij wegrijdt en hoe hard hij die finale maakt daar doe je toch uw hoed voor af? Dit is de nummer 2 in de GC eh, als je over strijdt spreekt dan kan dit toch tellen.
Komt hier zeer ongelukkig en lullig ten val, eigen schuld of niet dat wens je toch gewoon niemand toe.

Nee dat is niet zielig dat is hoogstens opportunistisch te noemen. Vallen hoort nu eenmaal bij de koers en heeft al vele malen beslist over winst of verlies.

Remco z'n Vuelta zat er ook bijna op enkele dagen geleden en dan zullen de Roglic supporters toch ook even gegniffeld hebben. Ik ben trouwens zelfs een grote Roglic liefhebber maar nu zet ik zonder schaamte mijne Rode Remco hoed op.

:wtf: Serieus?

Als de UCI erachter komt dat je hebt liggen foefelen is je Vuelta gewoon naar de knoppen. Dus neen, er is geen enkele logische reden waarom Remco hier eventjes een platte band zou faken.

De kans was trouwens zeer groot dat zonder lekke band het gat kleiner zou geweest zijn, of zelfs helemaal werd dichtgereden door de ploegmaats (of Remco zelf).

En wat er zielig is aan de reactie begrijp ik ook niet goed. Hij zegt letterlijk dat hij niemand een val toewenst, maar dat dit gewoon voordeliger is voor Evenepoel. Daar is dus niets zielig aan.

Nee dat is niet zielig dat is hoogstens opportunistisch te noemen. Vallen hoort nu eenmaal bij de koers en heeft al vele malen beslist over winst of verlies.

Remco z'n Vuelta zat er ook bijna op enkele dagen geleden en dan zullen de Roglic supporters toch ook even gegniffeld hebben. Ik ben trouwens zelfs een grote Roglic liefhebber maar nu zet ik zonder schaamte mijne Rode Remco hoed op.
Tuurlijk is dat wel zielig je zin had moeten stoppen bij ik wens nu niemand een valpartij toe.

Remco zelf zal liever gehad hebben dat Roglic die 8 seconden had gepakt zonder val, als hij het minste beetje klasse heeft toch (en ik geloof dat die veel meer klasse heeft dan dat minste beetje).

Gewoon al het idee dat Remco, in volle inspanning, dat geniale plannetje zou bedenken om snel even een lekke band te faken op het moment dat de boel ontploft in de koers. Clever gastje de Remco, maar enkel Blackadder kan zo een cunning plan bedenken…
Wat wel kan is dat hij al langer op een leegloper stond, dit in paniek aan de DS heeft gemeld, maar vanuit de wagen instructies heeft gekregen om door te duwen in het pak en te wachten tot goed en wel binnen de 3km en daarom zo rustig was toen hij effectief zijn hand op stak en zich liet bollen. Zou ook verklaren waarom hij totaal uit beeld was toen Roglic ging, hij stond toen misschien al efkes plat…

Hij heeft dat van de mol afgekeken, gewoon punaise erin en klaar.
Alleen veel beter uitgevoerd zodat hij effectief lek stond.

En nee dat hierboven is niet serieus voor alle duidelijkheid

Gewoon al het idee dat Remco, in volle inspanning, dat geniale plannetje zou bedenken om snel even een lekke band te faken op het moment dat de boel ontploft in de koers. Clever gastje de Remco, maar enkel Blackadder kan zo een cunning plan bedenken…
Wat wel kan is dat hij al langer op een leegloper stond, dit in paniek aan de DS heeft gemeld, maar vanuit de wagen instructies heeft gekregen om door te duwen in het pak en te wachten tot goed en wel binnen de 3km en daarom zo rustig was toen hij effectief zijn hand op stak en zich liet bollen. Zou ook verklaren waarom hij totaal uit beeld was toen Roglic ging, hij stond toen misschien al efkes plat…
Dit is effectief de meest logische verklaring.

Tuurlijk is dat wel zielig je zin had moeten stoppen bij ik wens nu niemand een valpartij toe.

Ik wens inderdaad niemand een val toe en dat meen ik oprecht maar het is gebeurd en het resultaat is dat het mogelijks in het voordeel van Remco speelt.

Niet meer of niet minder. Trouwens onze paardenkop @MrKend54l zegt net over renners dat: "ze hun moeder zouden verkopen voor overwinning" dus ik denk dat Remco er zelf ook het voordeel van in ziet hoor maar ook hij zal Roglic geen val toewensen.

Laatst bewerkt:
Zonde van de eventuele battle, ma recht blijven is 1 van de vereisten. Als ploeg zijde kunde op een Roglic toch ook niet bouwen, gaat er altijd wel ergens bij liggen..

Vallen hoort nu eenmaal bij de koers
Lek rijden volgens mij ook..... Sorry, ik vind die 3 km regel bullshit. Prijzen worden uitgereikt aan de meet, niet 3 km er voor.

Ik beweer helemaal niet dat Remco die lekke band gefaked heeft hé, maar het kwam hem toch wel mooi uit. Hij moest zich niet moe maken en verliest maar 8 secondjes. Roglic moest zich het hart uit het lijf rijden voor 8 luttele secondjes. Echt eerlijk vind ik dat toch niet.
Ik vraag me trouwens af waar Remco (en de rest van zijn team ) zat(en) toen Roglic vertrok. Waar zat Vingegaard in de TdF toen die in het geel zat ? Op het wiel van Pogacar tiens. Waar anders ? Maar waar was Remco vandaag in godsnaam ?

Lek rijden volgens mij ook..... Sorry, ik vind die 3 km regel bullshit. Prijzen worden uitgereikt aan de meet, niet 3 km er voor.

Ik beweer helemaal niet dat Remco die lekke band gefaked heeft hé, maar het kwam hem toch wel mooi uit. Hij moest zich niet moe maken en verliest maar 8 secondjes. Roglic moest zich het hart uit het lijf rijden voor 8 luttele secondjes. Echt eerlijk vind ik dat toch niet.
Ik vraag me trouwens af waar Remco (en de rest van zijn team ) zat(en) toen Roglic vertrok. Waar zat Vingegaard in de TdF toen die in het geel zat ? Op het wiel van Pogacar tiens. Waar anders ? Maar waar was Remco vandaag in godsnaam ?

Lek ...

Hoe groot is Vignegaard precies want ik zie hem hier precies niet meteen in Pogacars wiel?

Je geeft zelf het antwoord op uw vraag.

Dat mag zeker je mening zijn maar de regel is wat ze is, soms is dat in je voordeel soms in je nadeel. De regel bestaat al jaar en dag, geen idee waarom dat nu plots een probleem hoeft te zijn.

De haters zijn weer goe bezig.. triestige figuren die alles aanhalen om Remco toch maar negatief af te schilderen.. Hij heeft ne platten band en de 3km regel bestaat. Die regel bestond al voor deze rit en die zal ook blijven bestaan.
Als hij geen platte band heeft zit hij gewoon vooraan en rijdt hij het gat toe of is hij mee met Roglic.

Je mag dat nog zoveel bullshit vinden als je wilt maar die regel is er al lange tijd hoor. Je vindt dat dan ook bullshit dat Roglic in dezelfde tijd gezet wordt van de winnaars? Zonder die regel komt Evenepoel misschien binnen op een halve minuut want dan springt die op Van Wilder zijn fiets en rijdt hij nog vol naar de finish. Het enige waar je u vragen over kunt stellen is dat deze finish wel de 3km regel verdiend.

Het 2de deel van uw quote slaagt werkelijk op niets, hij reed lek en zelfs Vingegaard zat niet altijd in het wiel van Pogacar. Op die explosieve dingen zijn zowel Roglic als Pogacar beter als Evenepoel en Vingegaard.

Terug
Bovenaan