Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Evenepoel reed lek ik neem aan dat hij daardoor niet vooraan aanwezig was. 400m aan 9% dan moet Evenepoel zelf meegaan natuurlijk dan kun je niet rekenen op een ploegmaat.
Goh, als Ackermann en Pedersen hier meekunnen, moeten een Vervaeke en Van Wilder hier op zijn minst Evenepoel vooraan kunnen houden, denk ik.

Vraag is idd wanneer exact hij lek reed, en zou hij anders bij Roglic in het wiel gezeten hebben, of was hij echt verrast...

Wat een beest is Pedersen op dit moment trouwens. Zo zonde dat die niet naar het WK gaat...

Inderdaad maar regels zijn regels. De jury heeft nog niets officieel beslist, maar normaal moet Roglic 8 seconden krijgen en heeft Mas pech dat die regel er is en krijgt Mas dus niks tov Evenepoel.

Of mis ik iets?

Nee dat is normaal de regel. Roglic wordt bij de groep Pedersen gezet en Evenepoel bij de groep Mas.

Die 8 seconden zijn peanuts als je Roglic zijn val bekijkt. Zag er toch niet goed uit. Dat gaat gevolgen hebben voor de rest van zijn Vuelta.

Op Sporza zetten ze Remco alvast voorlopig op de 3e plaats.
Ja dat is normaal. Remco heeft ruim 3 minuten verloren. De jury moet eerst nog oordelen over de tijden aan de finish.
Maar zo zie je maar, dat de Vuelta zeker nog niet voorbij is. Elke dag gebeurt er wel iets.

Ondertussen staat Remco terug op 1 en Roglic krijgt inderdaad 8 sec er bij. Maar zijn gezondheid is belangrijker, hopelijk valt de schade mee. Best case gaat hij dit serieus voelen de volgende dagen (net zoals Remco dit gevoeld heeft na zijn val donderdag).

Laatst bewerkt:
Zo, ondertussen Remco de tijd van het "peloton" gekregen. Aan de leiding dus en ik denk niet dat hij nog veel tegenstand van Roglic zal krijgen. Zeer zuur voor deze Vuelta.

Die knie van Roglic lijkt mij toch over en out. Denk niet dat die nog volle kracht gaat kunnen rijden. Net zoals Yates in de Giro.

pffft waarom zou je een lekke band daar faken, zou toch gewoon een enorm risico zijn als je betrapt wordt en waarom om wat seconden minder te verliezen?

Het is natuurlijk wel een vreemd 'toeval'... Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit echt was... Hij zal wel een reactie geven om dit uit te klaren?

Kerel heeft het niet voor Evenepoel.

Jammer dat Eurosport een platform geeft aan zulke clowneske uitlatingen.

Wat was dit weer allemaal? Roglic doet een Ewantje? Ik moet mezelf corrigeren, Roglic gaat niet de geschiedenis ingaan als de man die de Tour nipt verloor. Roglic gaat de geschiedenis ingaan als de man die altijd viel :unsure:
Die gaat deze Vuelta toch niet meer uitrijden? Als je die knie zag... dat heeft gewoon geen nut. Dat is dus juist nog Mas muilkorven deze week en job done.

Wat was me dat allemaal, zat nog op m'n werk en ik dacht de sprinters regelen het wel maar wat heb ik gemist :eek:

Ik wens nu niemand een valpartij toe maar voor deze ben ik wel niet rouwig, nu Mas nog in het oog houden want die rijdt wel uitstekend en geeft zich duidelijk niet gewonnen.

Terug
Bovenaan