Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik denk dat hij ondertussen al genoeg heeft bewezen dat hij in het hooggebergte meekan met de beste klimmers.. Altijd dat "hij moet nog bewijzen.." De bergetappes die nu al zijn gereden waren een pak lastiger dan in de TDF en zelfs Giro hoor...
Dat laatste is zever natuurlijk, de renners maken de koers.

Ik denk dat hij ondertussen al genoeg heeft bewezen dat hij in het hooggebergte meekan met de beste klimmers..
Hij heeft nog niet tegen de beste klimmers gereden. Ben jij er zeker van dat hij Vingegaard en Pogacar zou voorblijven?
Altijd dat "hij moet nog bewijzen.." De bergetappes die nu al zijn gereden waren een pak lastiger dan in de TDF en zelfs Giro hoor...
En volgens mij is er geen enkele rit in deze Vuelta die zich kan meten met de rit naar Granon qua moeilijkheid

Remco overtuigt me wel dat hij bij de vijf beste GT rijders hoort op dit ogenblik. Dat vind ik al heel knap.

Kan hij ooit de Tour winnen? Eerst zorgen dat hij deze Vuelta binnenrijft. En de rest komt later. Maar deze Vuelta zou al een unieke prestatie zijn.

Ik denk dat hij ondertussen al genoeg heeft bewezen dat hij in het hooggebergte meekan met de beste klimmers.. Altijd dat "hij moet nog bewijzen.." De bergetappes die nu al zijn gereden waren een pak lastiger dan in de TDF en zelfs Giro hoor...
Helemaal niet?
Allemaal ritten met een vlakke aanloop van 80 km+ en dan wat bergen (2, max 3) bijeengestoken op't einde.
In de TDF van dit jaar alleen al zaten er minstens 4 zwaardere ritten tussen dan eender welke rit deze Vuelta.
Juist rit 20 kan eventueel nog meedingen met de zwaarste bergetappes in de afgelopen Tour. Voorts geen enkele rit. Geen enkele.

Helemaal niet?
Allemaal ritten met een vlakke aanloop van 80 km+ en dan wat bergen (2, max 3) bijeengestoken op't einde.
In de TDF van dit jaar alleen al zaten er minstens 4 zwaardere ritten tussen dan eender welke rit deze Vuelta.
Juist rit 20 kan eventueel nog meedingen met de zwaarste bergetappes in de afgelopen Tour. Voorts geen enkele rit. Geen enkele.
Ik heb alleen de rit naar Granon genomen, maar ook die naar Alpe d'Huez en Hautacam zijn volgens mij idd een pak zwaarder. Peyragudes ben ik niet zo zeker van.

Hij heeft nog niet tegen de beste klimmers gereden. Ben jij er zeker van dat hij Vingegaard en Pogacar zou voorblijven?
Nee maar zijde gij zeker dat hij dat niet zou kunnen? :)

Laat hem maar rustig doen. Als hij de Vuelta wint fantastisch. Dan volgend jaar de Giro en het jaar erachter kan hij den Tour is proberen :)

Kan hij ooit de Tour winnen? Eerst zorgen dat hij deze Vuelta binnenrijft. En de rest komt later. Maar deze Vuelta zou al een unieke prestatie zijn.
Hij is nog jong... nog veel kansen op de Tour. Ik heb ook niet het gevoel dat hij hier zo´n overgangs Vuelta wint waar hij per ongeluk op het juiste moment op de juiste plaats zit.

Zelfs ALS hij Vingegaard en Pogacar niet aan kan (en dat weten we dus niet) dan ga je nog edities als 2014 krijgen waar de topfavorieten wegvallen... het is imo hoe dan ook sowieso de meest verstandige keuze van gewoon naar de Tour te trekken volgend jaar. Als je niet start kan je hem ook niet winnen.

Dat laatste is zever natuurlijk, de renners maken de koersze

Dat laatste is zever natuurlijk, de renners maken de koers.
Renners maken idd de koers maar zever.. laat me niet lachen.. Dat zijn de feiten zwart op wit. In de Vuelta zijn de bergen steiler en langer gemiddeld gezien. Ik zou als ik van u was de ritprofielen nakijken vooraleer van zever te spreken beste kerel

En volgens mij is er geen enkele rit in deze Vuelta die zich kan meten met de rit naar Granon qua moeilijkheid

Remco overtuigt me wel dat hij bij de vijf beste GT rijders hoort op dit ogenblik. Dat vind ik al heel knap.

Daar ben ik niet zeker van nee.. maar het niveau zal alvast niet ver onder dat van Vingegaard en Pogacar liggen momenteel. Trouwens waar beweer ik dat hij die twee zou voorblijven? Dat mag je mij eens zeggen. Dat suggereer jij. Ik spreek over de Vuelta waar hij nu met de beste klimmers meekan.

Achja, voor sommigen is het nooit genoeg als Remco wederom bewijst wat hij kan.. De monden zullen echter nog vaak gesnoerd worden.

1 op 1 mappen is moeilijk, maar als je de cijfers vergelijkt is van de rit naar de Sierra Nevada en de Granon is er 1km en 40 hoogtemeters verschil.

Volgens PCS:
TDF( tijdens rit naar de Granon gevonden in de live stats - rit 18 is Hautacam)
J1583Gu.png

Vuelta (rit naar Sierra Nevada)
w4H8uc1.png

Nee dat klopt niet.
Als Matthieu van een plankje in Tokio was gereden dan had hij ook WK in Leuven gewonnen he #justisjust
Nog nooit sprak iemand zo de waarheid!

Nee maar zijde gij zeker dat hij dat niet zou kunnen? :)

Laat hem maar rustig doen. Als hij de Vuelta wint fantastisch. Dan volgend jaar de Giro en het jaar erachter kan hij den Tour is proberen :)

Zeker ben je dat niet tot ze effectief tegenover elkaar staan.
Maar het lijkt mij toch logisch dat we tot die tijd stellen dat hij het nog niet bewezen heeft en dus bij twijfel we gewoon ervan uit gaan dat hij nog een maatje te licht is?

Hetgeen jij zegt is het probleem nu net. Waarom zou hij naar de tour moeten? Is de vuelta of de giro niet voldoende?

Hetgeen jij zegt is het probleem nu net. Waarom zou hij naar de tour moeten? Is de vuelta of de giro niet voldoende?
Omdat de Tour het hoogste goed is en je met Remco zijn capaciteiten je het aan jezelf verplicht bent om jezelf te weten met de absolute wereldtop in die ene wedstrijd waarvan niemand kan zeggen dat het niet voor echt is?

Als op het einde van je carriere blijkt dat de Tour niet gelukt is is dat nooit een schande. Hoeveel renners winnen uiteindelijk de Tour?

Helemaal niet?
Allez de Vuelta is dan maar een flutronde in uw ogen.. 🤦. De gemiddelde hellingsgraden zijn in de Vuelta een stuk hoger dan in Frankrijk...dat is gewoonweg zo..

Sorry, maar dat laatste is echt kwatsch.

Omdat de Tour het hoogste goed is en je met Remco zijn capaciteiten je het aan jezelf verplicht bent om jezelf te weten met de absolute wereldtop in die ene wedstrijd waarvan niemand kan zeggen dat het niet voor echt is?

Als op het einde van je carriere blijkt dat de Tour niet gelukt is is dat nooit een schande. Hoeveel renners winnen uiteindelijk de Tour?
Wat uiteindeljk ook onzin is.
Het is de ronde met de meeste kak rond. Maar de parcours zijn echt niet veel uitdagender in Frankrijk hoor. De giro en de vuelta hebben ook gewoon zeer zware ritten en het parcours is echt geen lieverdje.

De tegenstand die aan de top staan doen nu enkel maar de tour ja. Maar in het verleden stonden die toppers ook bij de giro en de vuelta aan de streep, dus kon je u daar ook gewoon met de absolute top meten.
En de tegenstand is ook gewoon degelijk hoor. Leg de 3de tot de 10de plaats van deze tour is tegen de top 10 van de vuelta en giro, je kan nu toch niet zeggen dat de tegenstand dan veel beter was?

Gemiddeld genomen minder dan 1winnaar per editie. Het is de enige GT waar we zelfs jarenlang geen winnaar hebben gehad, zo zwaar. Dan is de Vuelta of de Giro een pak eenvoudiger. Bijna altijd een winnaar op het einde.

Wat uiteindeljk ook onzin is.
Het is de ronde met de meeste kak rond. Maar de parcours zijn echt niet veel uitdagender in Frankrijk hoor. De giro en de vuelta hebben ook gewoon zeer zware ritten en het parcours is echt geen lieverdje.

De tegenstand die aan de top staan doen nu enkel maar de tour ja. Maar in het verleden stonden die toppers ook bij de giro en de vuelta aan de streep, dus kon je u daar ook gewoon met de absolute top meten.
En de tegenstand is ook gewoon degelijk hoor. Leg de 3de tot de 10de plaats van deze tour is tegen de top 10 van de vuelta en giro, je kan nu toch niet zeggen dat de tegenstand dan veel beter was?
Het gaat niet over het parcours, het zijn de renners die de koers maken. Je hebt geen bergrit van 200km met 5 cols en 5500HM nodig om spektakel te geven.
En dat van die top 10 die niet zoveel indrukwekkender is, je hebt dat zelfde argument minder dan een week geleden ook al eens gebruikt. Agree to disagree. Het maakt niet uit dat Gaudu 4de wordt. Het maakt alles uit dat Gaudu 4de wordt op 13minuten. Dat toont aan dat de winnaar de concurrentie gewoon heeft weggeblazen. Wat belangrijk is, is het niveau van de tegenstand in de diepte, niet in de breedte.

Kijk naar Roglic: heeft 3 keer de Vuelta gewonnen, is Olympisch Kampioen tijdrijden, heeft L-B-L gewonnen... maar zal boven alles de geschiedenis ingaan als de man die op de valreep de Tour verloor tegen een ontketende Pogacar in wat diejns eerste van x aantal eindzeges zou worden. Niet alleen door de onwaarschijnlijke ontknoping maar ook omdat hij nooit de Tour zal winnen (denk ik).

Als Roglic de kans kreeg om zijn 3 Vuelta's in te ruilen tegen die ene Tour... ik weet niet wat hij zou doen, maar ik zou er niet van verschieten als de meerderheid van de renners daar voor die Tour kiezen, all day every day.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan