Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Zeker omdat dit allemaal wel in het voordeel speelt van Remco die toch allesbehalve goed geplaatst zat, net zoals zijn team trouwens.
Dat is toch net het punt, hij zat niet goed geplaatst WEGENS DE PLATTE BAND. Enkele minuten eerder reed die gewoon mee vooraan. Zonder platte band zat die ook nog altijd vooraan.

Tenzij je wil stellen dat Remco er door zat.

Dat is toch net het punt, hij zat niet goed geplaatst WEGENS DE PLATTE BAND. Enkele minuten eerder reed die gewoon mee vooraan. Zonder platte band zat die ook nog altijd vooraan.

In het interview na de finish gaf hij aan dat hij niet goed geplaatst zat omdat hij wat schrik had van het slechte (gladde) asfalt en wat plaatsen verloren had. Nu goed, ik zou eerder geloven dat hij al vroeger een leegloper had maar dan hebben ze gewoon goed gebruikt gemaakt van de regels. Daar is niets mis mee en zou elk ander team ook gewoon doen.

Ik snap ook niet waarom iedereen zegt dat Evenepoel geluk heeft gehad.

Een lekke band krijgen op 2,5 k is niet bepaald geluk hebben, dat is een ramp voorkomen maar in normale gevallen verliest hij misschien geen tijd.

Je maakt twee cruciale fouten.
Wielrennen is geen voetbal, die twee kan je echt niet met elkaar vergelijken :p
Voetbal is een spel waar contact belangrijk is, wielrennen is een sport waar het draait om wie de beste ploeg/ helpers, tactiek en de grootste motor heeft. Kan je echt niet met elkaar vergelijken, bij voetbal horen niet zo propere acties er een beetje bij.

En je denkt dat net zoals bij nationaal voetbal het tous ensemble is, maar dat is niet zo hoor :p
Lang niet iedereen is fan van Remco hoor. En ik denk ook niet dat dat hoeft. In het wielrennen heb je ook veel liefhebbers die enkel maar fan zijn van goeie en attractieve koers, en niet van specifieke renners of ploegen.
Maar als liefhebber van het wielrennen moet je gewoon met grote ogen kijken wat voor een seizoen die jongen rijdt en uw hoed daar voor af doen. Ook al ben je misschien geen fan van hem.

Dat hij zou faken is uitgesloten. Hij stond niet meer hard dat is vastgesteld.
De vraag is hoelang liep hij al leeg, waarschijnlijk al langer. En hij zal zelf ook niks beslist hebben, dat zal de ploegleider gedaan hebben. En die zal met grote zekerheid gewoon rekening gebouwen hebben met de 3km-regel.
Maar ik snap wel waarom er in eerste instantie er vragen over gesteld werden, de beelden die live uitgezonden werden hebben daartoe bijgedragen.
De analogie met voetbal is nochtans heel simpel. Roglic die op zijn gezicht valt is hetzelfde als Mbappé die een spier verrekt. Als Belgische wielerliefhebber zijn we toch allemaal meer voor de Belgen die meerijden dan voor andere renners? Maar voor Remco kan dat dan niet? Heel raar..

Dat de vraag wordt gesteld of hij wel een platte band had is logisch. Als ze dat dan checken en zijn band is effectief plat dan is daarmee de kous af en de discussie gesloten.. Als Roglic die platte band had gehad was de discussie al gesloten geweest. Maar omdat het Remco is blijven ze neuten.

Toen Hindley in de Giro ook een mechanical had, terwijl Carapaz kans had om wat afstand te nemen heb ik hier niemand zien klagen of zelfs maar fake mechanical durven roepen.

Al die haat op Remco, man man.

Remco is wel een vlaming die zich niet in de eeuwige underdog positie zet. Dan MOET je toch haat krijgen.

Jurgen van de broeck was teminste nen echte, top 10 maximum he!!

Dit lijkt mij de meest logische verklaring tbh... dat hij inderdaad die leegloper krijgt op 4-5km van de finish. Maar als je een beetje slim bent stoempt je jezelf dan idd voorbij de 3km lijn... dat is gewoon slim gebruik maken van de bestaande regel. Daar kan je toch evengoed niks van zeggen? Je zou stom zijn om op 3.5km te gaan wisselen dan...

Ik heb de finale nog eens in detail bekeken en op 7km van het einde zit Remco nog mooi vooraan met 3 ploegmaats. Erna zie je ze alle vier niet meer in de eerste helft van het peloton dus waarschijnlijk zal zijn lekke band daar al gestart zijn en zijn zijn ploegmaats bij hem gebleven. Hoogstwaarschijnlijk zou hij zonder lekke band vooraan gebleven zijn en zou Roglic misschien zelfs niet eens een aanval geplaatst hebben.
Of sterker nog, zou Remco daar zelf weggeknald zijn voor de overwinning.

En een domper op de zege van Van Aert, als Roglic morgen moet lossen of opgeeft. Want dan gaan er mensen zeggen dat Remco de Vuelta heeft gewonnen omdat Roglic gevallen is. Deze val ontneemt Remco de kans om Roglic op zijn waarde te kloppen.
Welke zege van Wout?
Klein, maar mooi gebaar van Remco, maakt het wielrennen zoveel mooier! Ging ook na de race eens gaan checken bij Roglic hoe het ging.
Morgenvroeg weten we of Primoz nog start, laat ons hopen van wel 🤞
Zelfs als hij moet afstappen, hebben we een hele mooie en spannende Vuelta gehad, en wie weet zorgt Mas nog voor een verrassend mooi duel met Remco!

Fb_fGkpXwAgIV_o

Ging er eigenlijk niks over schrijven, maar kan het niet laten: al dat afgeven op renners die vallen, lekke banden zouden faken, en weet ik wat, vind ik echt ongelooflijk belachelijk. Kijk naar een andere sport zou ik zeggen :unsure: .
Die foto zelf is toch niet van gisteren neem ik aan?

De analogie met voetbal is nochtans heel simpel. Roglic die op zijn gezicht valt is hetzelfde als Mbappé die een spier verrekt. Als Belgische wielerliefhebber zijn we toch allemaal meer voor de Belgen die meerijden dan voor andere renners? Maar voor Remco kan dat dan niet? Heel raar..
Euh, niet echt. Ik wil dat Evenepoel wint omdat ik dat wel een tof ventje vind en vooral omdat hij nen aanvaller is die met zijn neus in de wind durft rijden.

Ik ga echt niet voor iemand supporteren omdat er toevallig een B op die zijn identiteitskaart staat. Moet ik dan ook meer voor Bakelants supporteren omdat die toevallig van dezelfde provincie afkomstig is? Want dat is een nog kleinere, arbitraire, door de mens verzonnen subdivisie!

Dat nationalisme in de sport vind ik echt één van de meest absurde en onaangename concepten.

Als je kijkt naar de TdF zit de gele trui altijd in het wiel van de nr2 in het klassement. En als de gele trui er niet zit, zit er in elk geval iemand van zijn team.
Waar zat Remco vandaag ? Lek zeg je ? Dan had hij dus al een lekke band voordat hij aan de 3 km zat dus eigenlijk klopt het niet dat hij vandaag maar 8 seconden verliest ? Waar was zijn team ? Roglic vertrekt en er was niemand van Quick Step te zien. Remco mag zijn 2 handjes bij elkaar leggen dat die idiote regel bestaat.
Nog nooit van een leegloper gehoord? Meer dan waarschijnlijk al van een stuk ervoor aant leeglopen.. (zeiden ze gisteren ook in VLV) en dan kan je moeilijk in Roglic zijn wiel zitten, zelfs vooraan niet..

Nog nooit van een leegloper gehoord? Meer dan waarschijnlijk al van een stuk ervoor aant leeglopen.. (zeiden ze gisteren ook in VLV) en dan kan je moeilijk in Roglic zijn wiel zitten, zelfs vooraan niet..
Uiteindelijk, whatever ook.
Willen we dat een Ronde wordt beslist door een belachelijk pech-moment als een platte band? Moest Roglic op dat moment, stel dat Remco dat voelde op 4 km en onmiddellijk stopte, dat gezien hebben zou hij, mits hij de sportieve waarden van de sport die zo vaak gehanteerd worden (niet aanvallen bij pech of een val van een concurrent) eerbiedigde wellicht niet doorgetrokken hebben. Ik denk niet dat Roglic iemand is die van zo'n moment zou geprofiteerd hebben. Zo hoog schat ik hem wel in. Net zoals Remco niet iemand is die van zo'n dingen profiteert. Nu heeft Roglic 8 seconden eraf kunnen pitsen.

Maar een val als pasmunt moeten betalen, ik denk niet dat hij hiervoor getekend zou hebben op voorhand maar dat heeft dan weer niets met die lekke band te maken maar vooral met een eigen ongelukkige move.

Er is toch werkelijk niemand die op zo'n manier een Ronde wilt zien beslecht worden: door een lekke band. De sportieve verhoudingen op dit moment zijn 1,5 minuut. Heel goed dat dat blijft staan.

En of en wanneer Remco dat voelde, dat weet enkel en alleen Evenepoel zelf. Dus ik stel voor dat we, zoals ik dat altijd doe, hem dan ook het voordeel van de twijfel geven.

Roglic gaat niet meer van start vandaag. Jammer voor de koers.

Dat is zuur, maar was helaas te verwachten. 2 opgaves in een grote ronde dit jaar, dat hakt er ook wel in waarschijnlijk. Wint natuurlijk nog wel Parijs-Nice + Dauphiné, dus dramatisch kan je zijn seizoen nu ook niet noemen...

Remco vs Mas dan maar.

Benieuwd of die laatste eens alles of niks durft spelen. Heeft nu toch al en paar mooie ereplaatsen in grote rondes verzameld, het is wel zijn moment om eens wat risico te nemen, lijkt me (of zouden de UCI punten te hard meespelen?).

Terug
Bovenaan