Sneeuwstorm
Well-known member
Voila. De sterkte van de toppers is wat de koers zwaar maakt.Het gaat niet over het parcours, het zijn de renners die de koers maken. Je hebt geen bergrit van 200km met 5 cols en 5500HM nodig om spektakel te geven.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voila. De sterkte van de toppers is wat de koers zwaar maakt.Het gaat niet over het parcours, het zijn de renners die de koers maken. Je hebt geen bergrit van 200km met 5 cols en 5500HM nodig om spektakel te geven.
Ronde van Pakistanlanger en steiler amaai dan moeten ze naar 4000m hoogte gaan

Je hebt wel een parcours nodig met een bepaalde zwaarte om een harde koers te krijgen natuurlijk.Het gaat niet over het parcours, het zijn de renners die de koers maken. Je hebt geen bergrit van 200km met 5 cols en 5500HM nodig om spektakel te geven.
En dat van die top 10 die niet zoveel indrukwekkender is, je hebt dat zelfde argument minder dan een week geleden ook al eens gebruikt. Agree to disagree. Het maakt niet uit dat Gaudu 4de wordt. Het maakt alles uit dat Gaudu 4de wordt op 13minuten. Dat toont aan dat de winnaar de concurrentie gewoon heeft weggeblazen. Wat belangrijk is, is het niveau van de tegenstand in de diepte, niet in de breedte.
Kijk naar Roglic: heeft 3 keer de Vuelta gewonnen, is Olympisch Kampioen tijdrijden, heeft L-B-L gewonnen... maar zal boven alles de geschiedenis ingaan als de man die op de valreep de Tour verloor tegen een ontketende Pogacar in wat diejns eerste van x aantal eindzeges zou worden. Niet alleen door de onwaarschijnlijke ontknoping maar ook omdat hij nooit de Tour zal winnen (denk ik).
Als Roglic de kans kreeg om zijn 3 Vuelta's in te ruilen tegen die ene Tour... ik weet niet wat hij zou doen, maar ik zou er niet van verschieten als de meerderheid van de renners daar voor die Tour kiezen, all day every day.
Tegen wie je wint maakt in the long run niet uit. Oscar Perreiro is een Tour winnaar... dat was een overgangsjaar, maar hij staat wel in de geschiedenisboeken. Sastre, zelfde verhaal maar op een andere manier. Sastre was zelfs de trigger voor Armstrong om terug te komen want als die kon winnen kon Armstrong zeker nog wel eens winnen...Je hebt wel een parcours nodig met een bepaalde zwaarte om een harde koers te krijgen natuurlijk.
Het zijn op die zware ritten waar die toppers duidelijk het verschil kunnen maken. En ik geef u gelijk dat tegen wie je wint ook van belang is, uiteraard is dat zo. Maar laat ons alstublieft nu ook niet doen alsof de deelnemers van de giro of vuelta van dit jaar zulke prutsers zijn.
En momenteel kiezen de twee tenoren voor de tour. Maar het kan best zijn dat ze hun zinnen wel eens gaan zetten op de giro of vuelta, en dan kan je u toch gewoon meten met heb in die koersen.
In 2021 deed Bernal de giro mee en won die, de renners die daar in de top 10 staan hebben zich gemeten met hem en werden op minuten gereden. Maar die afmeting is wel gebeurd.
Het circus en de prestige is groter bij de tour, maar ten tijde van Contador kon je hem ook gewoon treffen in de giro en vuelta en hadden die koersen evenveel waarde.
Dat is toch niet gezegd? Er zijn evenzeer al jaren geweest waarin de Vuelta pakken zwaarder was dan de Tour, zeker als er 8 aankomsten bergop zijn en enkele heftige ritten in Asturië. Herinner u nog die aankomst boven die zo steil was dat de weg in beton was en niet in asfalt omdat ze dat bij die hellingsgraad niet konden leggen.Allez de Vuelta is dan maar een flutronde in uw ogen... De gemiddelde hellingsgraden zijn in de Vuelta een stuk hoger dan in Frankrijk...dat is gewoonweg zo..
10 tal seconden voor roglic maar dit ziet er heel slecht uit hoor.
Wat is dit allemaal...
Eigenlijk komt Quickstep hier toch goed weg, want waren volgens mij helemaal niet voorbereid op een uitval van Roglic. Toch een grote fout in mijn ogen.
Dus een mechanisch defect binnen de laatste 3 km is hetzelfde als een valpartij? Oei dat is eigenlijk nieuw voor mij... daar kan je dan toch serieus mee 'foefelen', niet?
Remco reed lek dus die krijgt inderdaad de tijd van het grote peloton. Verliest een paar secondjes.
Ik hoop echter dat Roglic verder kan want dit ziet er niet goed uit.
3km-regel op deze aankomst. Beetje debiel vind ik.