Vuelta 2024

Wie wint de Vuelta ?

• Roglic

Stemmen: 25 51,0%
  • Kuss

Stemmen: 3 6,1%
  • Almeida

Stemmen: 2 4,1%
  • Yates Adam

Stemmen: 7 14,3%
  • Mas

Stemmen: 1 2,0%
  • Landa

Stemmen: 3 6,1%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez Carlos

Stemmen: 1 2,0%
  • Carapaz

• Skjelmose

• Tiberi

• Uijtdebroeks

Stemmen: 5 10,2%
  • Arensman

• Gaudu

• Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 4,1%

• Totaal aantal stemmers
    49
José zit hier te kappen op UAE maar ik weet echt niet wat die verkeerd doen. Moeten ze met drie in Kuss zijn wiel gaan zitten?
Maar wat steekt Bora hier al heel de Vuelta uit???

Roglic eindigt gewoon in de tweede helft van die groep 😅

José zit hier te kappen op UAE maar ik weet echt niet wat die verkeerd doen. Moeten ze met drie in Kuss zijn wiel gaan zitten?

Maar wat steekt Bora hier al heel de Vuelta uit???
Was ik mij ook al aan het afvragen.

Soler werd teruggepakt en dan ging Sivakov aan. Veel meer kan je toch niet doen lijkt me.

Van Aert tegen Vlasov: Gij de centen ik de rit?
Vlasov: OK! :unsure:

Geen idee wat hun plan was maar VA zegt dank u Kuss en Vlasov. VA wel heel rustig gebleven in de sprint. Pokerface opzetten, goed rond zich kijken, en net op het juiste moment sprinten.

Zalig van Van Aert.

Maar tijdens zijn interview 🙈 “The defending champion pulling for me is a big example of our team philosophy.”

Afgelopen twee tours altijd wel zoveel commentaar (niet noodzakelijk van VA) op Jonas dat hij niets dicht wilt rijden 😅🙈

Bij RB lachen ze in hun vuistje...

Zeer teleurstellend wel, vraag me af wat er aan de hand is.
Op zich was zijn eerste seizoenshelft niet zo slecht hé. Stond er toch best goed voor in de Giro, vooraleer hij ziek werd, als ,ik me goed herinner.

Na de Giro heeft hij zich duidelijk niet kunnen herpakken. Zwitserland en Burgos waren al niet super en nu gaat hij (helaas) verder op dat elan.

Goeie winter proberen doormaken (met de gedachten 100% bij de koers) en dat komt wel goed volgend jaar.

Of hij kan gewoon niet voldoen aan de verwachtingen.

Na heel dat circus van vorig jaar is dit toch echt wel een pijnlijke zaak. Natuurlijk dat RB nu wat in vuistje lacht, je zou voor minder.
Gezien zijn leeftijd kan er nog veel, maar als de prestaties uitblijven gaan zijn kansen bij visma ook drastisch afnemen.

Misschien moeten we het ook niet overanalyseren? Hij is niet bepaald de eerste renner die in het jaar waarin hij moet bevestigen daar niet in slaagt. Plots is het van moeten ipv dat vorig jaar elke uitslag goed was.

De hype rond zijn 8e plaats in de Vuelta vorig jaar was ook te groot. Kijk naar een Arensman, die een veel betere tijdrit heeft. Zo simpel is het niet om van top 10 in grote ronde naar podium te gaan.

Hij is er 21, we zullen zien wel welke stappen hij nog kan zetten. Persoonlijk zie ik er geen absolute topper in, te matig in de tijdrit en geen explosiviteit.

Bij RB lachen ze in hun vuistje...

Zeer teleurstellend wel, vraag me af wat er aan de hand is.

Ze zullen bij Red Bull wel wat lachen nadat zijn entourage en hijzelf hen in een slecht daglicht geplaatst hebben, dat begrijp ik wel, maar er moet toch iets mis mee zijn hé...

Als het klopt wat hij zegt van een verdoofd gevoel in de benen kan dat zelfs iets echt serieus zijn. Ik denk dan een beknelde liesslagader of zenuwproblemen. Dat is niet om mee te lachen natuurlijk. En als het naweeën zijn van Corona of een soort van oververmoeidheid (wat zijn team blijkbaar denkt) moet je die alleszins nooit een Vuelta laten rijden. Rare keuze toch wel. Dringend tijd om die jongen medisch even binnenste buiten te keren.

ai van Eeltvelt opgehouden door een val :S

O'Conner ja die is goed die gaan ze niet te vlug uit het rood rijden.

Nvm zit al weer in de kopgroep goed hersteld, hopelijk niet teveel kracht verspeeld

O'Conner nu toch lastig, wel goeie Gall nog dus heeft een ploeg

Almeida dat is ziek of zo zeker die komt dit keer niet terug daar gaat UAEs laatste klassement hoop

En ook Kuss matig binnen op meer dan een minuut. Dus ook TVL zonder klassementshoop.

Sterke Roglic weer de kans dat hij zijn 4e vuelta pakt is weer een stuk groter.

Laatst bewerkt:
Van Eetvelt nog goed hersteld, niet dat hij anders mee was geweest met de besten, maar was toch 10s dichter geeindigd anders.

Oconnor zal die trui nog wel even houden, maar hij is echt wel zeer kwetsbaar. Als ik Bora ben ga ik morgen bijvoorbeeld al op de 2e klim vol.

Sterke Roglic wel.
Maar slaagt er maar in om O’Connor 56s aan te smeren, daar is dus nog wel wat werk aan.
Maar 56s?
Op een klim van misschien 3km. Ik denk niet dat ze zich nog veel zorgen maken om O'Connor.

Wel weer heel leuk om te volgen!! UAE niemand in de top15 van het klassement, da's toch een unicum.
Kuss, na Almeida, de slechtste van alle klassementsmannen.

Terug
Bovenaan