Vuelta 2024

Wie wint de Vuelta ?

• Roglic

Stemmen: 25 51,0%
  • Kuss

Stemmen: 3 6,1%
  • Almeida

Stemmen: 2 4,1%
  • Yates Adam

Stemmen: 7 14,3%
  • Mas

Stemmen: 1 2,0%
  • Landa

Stemmen: 3 6,1%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez Carlos

Stemmen: 1 2,0%
  • Carapaz

• Skjelmose

• Tiberi

• Uijtdebroeks

Stemmen: 5 10,2%
  • Arensman

• Gaudu

• Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 4,1%

• Totaal aantal stemmers
    49
Wat is dit voor iets?

O'Conner de trui geven, maar met 5 minuten? :laugh: :laugh: Hier snap ik niks van.

Riccitello 7' minuten verloren op het peloton :angry:

Die heeft zijn ticketje voor het podium in Madrid klaar liggen. Zonder inzinking zie ik daar enkel een Roglic nog overgaan. Die mag bijna elke aankomst bergop een minuut verliezen en dan nog heeft die rood tot halfweg de laatste week.

Eindklassement winnen is nog wat anders, maar voor iemand die al 4e is geweest in Giro + Tour, krijgt die toch wel een héle mooie kans op het podium. Andere podium-gangers moeten zich zorgen maken, als die daar nà komend weekend nog altijd een riante voorsprong heeft.

Oh zaterdag en zondag pakken ze al 4min terug. Mentaal nu ook niet van de sterkste. :unsure:

Die dagen zien er toch zo lastig niet uit.

Als hij nu rustig kan volgen en met zowat deze voorsprong de rustdag in duiken heeft die een hele dikke kans op podium en gaat iemand toch ferm uit zijn pijp moeten komen om rood te pakken. Vandaag wel natuurlijk een paar jasjes uitgedaan dus gaat toch even moeten herstellen daarom dat hij toch eerst de rustdag gaat moeten halen voor hij echt kan beginnen dromen.

Dit is eigenlijk minder logisch dan de 3' van Kuss vorig jaar. O'Conner heeft al wat meer bewezen dan Kuss had qua eindklassement rijden.

Super vreemd dit.
Hij mag dan nog wel niet consistent zijn, maak maar eens bijna 5 minuten goed…
Zou wel maf zijn als ze hem niet meer uit het rood gereden kregen, hoe dom ben je dan als klassementsploegen.

Vorig seizoen eindige de 6e op 4'14" in de Vuelta. O'Connor 5 minuten voorsprong geven is echt wel crazy. Als ze hem er de volgende bergetappes niet af krijgen of ze pakken niet meer dan 20 seconden per keer gaan ze het zich rap beklagen.

In de Giro verloor hij tijdens de vlakkere tijdrit van 31km maar 56" op Pogacar.

Naar Pico Villuercas was hij natuurlijk niet goed, maar de eerste aankomst bergop mag je niet altijd doortrekken naar de rest van een grote ronde.
Voor mij is hij gewoon kandidaat eindwinnaar.

Riccitello dus als eerste gevallen en o.a. Yates, Kron en Uran (DNF) meegesleurd. McNulty misschien ook want die eindigt bijna laatste, maar niet bevestigd (en die was eerder samen met Uijtdebroecks ook al de enige uit de top 20 die gelost was op de eerste beklimming).

Naar Pico Villuercas was hij natuurlijk niet goed, maar de eerste aankomst bergop mag je niet altijd doortrekken naar de rest van een grote ronde.
Voor mij is hij gewoon kandidaat eindwinnaar.

Heel veel last van de hitte ook blijkbaar. Dus niet echt een waardemeter aangezien de temperaturen vanaf dit weekend toch iets lager zullen zijn. Onbegrijpelijke tactiek gewoon van alle andere klassementsploegen.

Bon, Yates krijgt de zak in mijn wielermanager…
Gevallen hé jongens. En als die niet zo hard geraakt is, zou ik toch oppassen met het hele wielermanager gedoe want wie weet doet die een Carapaz'ke.
Riccitello dus als eerste gevallen en o.a. Yates, Kron en Uran (DNF) meegesleurd. McNulty misschien ook want die eindigt bijna laatste, maar niet bevestigd (en die was eerder samen met Uijtdebroecks ook al de enige uit de top 20 die gelost was op de eerste beklimming).

Wielerprono fanatiekelingen hebben natuurlijk geen keuze!

Ai Uran DNF dat is jammer. Zijn laatste GT (wedstrijd?) en dan zo moeten eindigen.

Das inderdaad jammer! Staat me nog in mij geheugen gegrift dat die ket echt een half cultfiguur is Colombia en een pak populairder is dan een Quintana.

Das inderdaad jammer! Staat me nog in mij geheugen gegrift dat die ket echt een half cultfiguur is Colombia en een pak populairder is dan een Quintana.
Klopt.
We stonden tijdens de olympische wegrit langs een groep Colombianen.
Bij de vraag wie er de populairste renner is daar was het toch meteen uitbundig Uran.
Doet redelijk veel voor de gemeenschap ook daar blijkbaar.

Terug
Bovenaan