Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik hoop dat er toch geen mens is die denkt dat die ook maar een kans maakt om de tour te winnen? En al zeker niet bij die ploeg.

En voorbereiden voor het WK is ook weer zo een non argument. Volgens mij was de tour winnen nog een pakje zwaarder voor Vingegaard en zoveel extra rust zat daar niet tussen.

Je kan fan zijn, maar de roze bril mag dan ook wel eens afgezet worden. In 3 weken strijden tegen Pogacar en Vingegaard gaat hij nooit de eerste zijn.

@dadash : ik ben ook Remco-fan (geen fan-fan, maar als Belg).

Echter: dat praten met Kuss, dat vind ik toch lachwekkend dat men dat zegt. Even praten met de concurrentie en dan uw tactiek aanpassen? Beslist Remco en de ploegleiding zo hun strategie? Amai.

En nu laat je uitschijnen dat hij aan de start van de Vuelta al wist dat hij niet ging winnen?
Met zijn talent is voorbereiden op WK TT én de Vuelta perfect mogelijk, zelfs wenselijk.

We wisten toch allemaal al voor 95% zeker dat Jumbo vandaag voor de rit zou gaan en hun koers gedrag vanaf het begin toonde dat ook dus ik twijfel sterk of de tactiek gebaseerd was op dat gesprek. Dit zal gisteren avond ook wel al de tactiek zijn geweest.

Hoe zo wenselijk? Ik haalde gewoon aan dat Evenepoel niet bepaald iemand is die maar 1 doel stelt.

Ik had het ook leuk gevonden hé dat Evenepoel zich daar met zijn toekomstig maatje Landa tussen die Jumbos had gesmeten maar ik begrijp ook wel dat als er geen klassement meer te rapen valt dat hij dan maar voor de bergtrui en ritten gaat.

Ik hoop dat er toch geen mens is die denkt dat die ook maar een kans maakt om de tour te winnen? En al zeker niet bij die ploeg.

En voorbereiden voor het WK is ook weer zo een non argument. Volgens mij was de tour winnen nog een pakje zwaarder voor Vingegaard en zoveel extra rust zat daar niet tussen.

Je kan fan zijn, maar de roze bril mag dan ook wel eens afgezet worden. In 3 weken strijden tegen Pogacar en Vingegaard gaat hij nooit de eerste zijn.
En jij mag uw glazenbol ook eens wegdoen.. Ik noteer alvast uw quote dat hij nooit de Tour zal winnen. Dat hebben er vorig jaar ook nog gezegd dat hij nooit een grote ronde zou winnen. Zijn die van een kale reis teruggekomen zeg..

En jij mag uw glazenbol ook eens wegdoen.. Ik noteer alvast uw quote dat hij nooit de Tour zal winnen. Dat hebben er vorig jaar ook nog gezegd dat hij nooit een grote ronde zou winnen. Zijn die van een kale reis teruggekomen zeg..
Nooit heb ik niet gezegd. Volgend jaar al zeker niet. En dat mag je gerust noteren.

Dat is fout natuurlijk. Evenepoel heeft veel doelen. De Tour is het hoofddoel maar zeker niet het enige. Zie zijn seizoen dit jaar. Als het doel was om zich hier te meten met de Jumbos dan had hij het WK wel geskipt zoals de Jumbos dan had hij in voorbereiding op een loodzware klim ronde geen uren met zijn tijdritfiets bezig geweest en een dagje op de piste rond gereden om het ideale pakje te vinden voor dat WK.

Hij wist dat hij niet ging winnen vanuit de vlucht had gesproken met Kuss en die zeiden dat ze voor de rit gingen vandaar dat Evenepoel zich boven de voorlaatste klim rechtzette en rustig naar beneden reed.

Maar het verschil met dit jaar is dat in 2023 vooral de Giro en het WK met rood stonden aangeduid vooraf. Vuelta is er pas achteraf bijgekomen.

Ondertussen heeft hij al heel wat van zijn bucket list kunnen afvinken.

Volgend jaar staat die Tour gewoon in het rood. En de OS daarbij aansluitend. De rest zal toch van onderschikt belang zijn, mag ik veronderstellen. Je kan in het voorjaar LBL nog meepikken en in het najaar het WK, maar die staan allemaal al op zijn palmares, dus de ogen van iedereen zijn gericht op zijn Tour.

Iedereen verwacht hem daar aan de start in de Tour en iedereen verwacht dat hij meestrijdt voor het podium. Zo zal het zijn...

Volgend jaar? Moeilijk. In de toekomst is het best mogelijk ..

Maar anderzijds was Landa vandaag "best of the rest" en hij wordt volgend jaar ploegmaat. Cattaneo is een héél sterke (meester)knecht. Er moeten zeker nog wat extra krachten bij komen en ik heb ook wat vraagtekens bij de huidige ploegleiding.

Makkelijk wordt het niet, er kan maar 1 iemand de Tour winnen hé, maar niemand heeft een glazen bol.

Maar het verschil met dit jaar is dat in 2023 vooral de Giro en het WK met rood stonden aangeduid vooraf. Vuelta is er pas achteraf bijgekomen.

Ondertussen heeft hij al heel wat van zijn bucket list kunnen afvinken.

Volgend jaar staat die Tour gewoon in het rood. En de OS daarbij aansluitend. De rest zal toch van onderschikt belang zijn, mag ik veronderstellen. Je kan in het voorjaar LBL nog meepikken en in het najaar het WK, maar die staan allemaal al op zijn palmares, dus de ogen van iedereen zijn gericht op zijn Tour.

Iedereen verwacht hem daar aan de start in de Tour en iedereen verwacht dat hij meestrijdt voor het podium. Zo zal het zijn...

goh bij Latern Rouge had hij het al dat hij volgend jaar ook van het Vlaamse werk wilde proeven :S het is toch een beetje zoals Pogacar die hebben zo'n grote honger dat alles op de Tour zetten niet echt aan hen besteed is, voor ons natuurlijk leuk hé ze hebben ons al veel mooie koersen bezorgd

Nooit heb ik niet gezegd. Volgend jaar al zeker niet. En dat mag je gerust noteren.

Je zegt NOOIT om dan 5 minuten later al te posten dat je nooit niet gezegd hebt? :oink:

Maar dit jaar was het noppes. Maw als je een grote ronde kan winnen mag je die kans NOOIT laten liggen. Dus mensen die zeiden: Is het niet TE vroeg dat Remco de Vuelta poogt te winnen? (en ook won)

Neen je moet je kansen grijpen, want elke kans kan de laatste zijn. De concurrentie kan sterker worden, je kan ziek worden, een zware val kan je carrière nekken .. er kunnen zoveel zaken fout lopen .. kijk maar naar Bernal.

goh bij Latern Rouge had hij het al dat hij volgend jaar ook van het Vlaamse werk wilde proeven :S het is toch een beetje zoals Pogacar die hebben zo'n grote honger dat alles op de Tour zetten niet echt aan hen besteed is, voor ons natuurlijk leuk hé ze hebben ons al veel mooie koersen bezorgd

Je zegt NOOIT om dan 5 minuten later al te posten dat je nooit niet gezegd hebt? :oink:

Ik bedoelde met die zin: Volgend jaar gaat hij tegen die 2 nooit van zijn leven winnen.

Zeg nooit nooit... in een 2014 achtig scenario kan het altijd. Maar als Vingegaard of Pogacar zonder kleerscheuren in Parijs geraken is de kans imo wel nihil.

Uiteindelijk rijdt Vingegaard hier maar aan 9x% rond. Rijdt Remco hier aan 100% rond? Dunno, ik vermoed van niet maar ik ga er gezien Vingegaard de Tour heeft gereden toch vanuit dat die verder zit van zijn absolute maximum niveau.

Het grootste verschil met de Vuelta van vorig jaar is dat Remco toen na een week zijn schaapjes al op het droge had en kon rondrijden met een attitude van "wie doet mij hier iets???". Das mentaal een wereld van verschil met "hoe ga ik dat hier fixen met Kuss 2m30 voor mij uit en die 2 anderen in mijn wiel?".

Het lijkt me alvast wel een realiteit te zijn.
Hij heeft nu 4 grote rondes gereden dus ik denk dat onze steekproef wel relevant is.

Denk jij dan echt dat hij een serieuze kans maakt om de tour te winnen momenteel? Laat ons eerlijk zijn we zien hier niet de sterkste Vingegaard eh en we zien vooral een jumbo die nog vrij berekend rijdt omdat ze het kunnen.
Ze gaan hier Kuss naar de winst loodsen en winnen elke grote ronde met een andere renner.

Het is met pijn in het hart want ik zou liever hebben dat hij een serieuze uitdager zou zijn. Maar alles wijst erop dat hij dat momenteel niet is.
Dit is ook (maar) de vuelta eh, we mogen dat ook niet vergeten.
Maar deze vuelta is wel van een veel hoger niveau dan die van vorig jaar. Maar valt nog altijd in het niets tegen de tour.

Hij hoeft zich niet te meten nu. Maar momenteel lijkt het meer op niet kunnen meten.
Maar op wat hij deze vuelta heeft laten zien kan je alleen maar zeggen dat het een fenomenale renner is, maar niet dat hij een fenomenaal renner is die 3 weken lang dat kan zijn.
Een Pogacar in topvorm legt hem er vierkant op in een tour eh, een Vingegaard ook.
Als je juni volgend jaar afzakt naar Firenze dan zal dat niet als mogelijke winnaar zijn op deze manier.

Vingegaard gewoon de topfavoriet voor de Tour(tenzij blessures ofzo) . Pogacar en Evenepoel zitten niet bij Jumbo en lijken toch een mindere omkadering te hebben(Uae doet toch ook soms vreemde dingen?). Mss idd wat voorjaarkoersen doen en dan de Tour (evt voor bollen als klassement mislukt).

Dat is natuurlijk ook waar, mss weet hij dat hij tekort komt tegen Jumbo,
En laat ons eerlijk zijn, zoals zij rijden is daar niemand tegen opgewassen, zelfs een goede Remco niet.
3 man die doet wat ze willen.
Bwa dat vind ik nu ook wel overdreven. Er is gewoon geen tegenstand meer nu.

Een goede Vingegaard is misschien/wellicht nog te hoog gegrepen voor Remco, maar ik geloof niet dat hij Kuss en Roglic niet aankan.

Bwa dat vind ik nu ook wel overdreven. Er is gewoon geen tegenstand meer nu.

Een goede Vingegaard is misschien/wellicht nog te hoog gegrepen voor Remco, maar ik geloof niet dat hij Kuss en Roglic niet aankan.
Hij heeft al aangetoond dat hij Roglic aankan en dus ook zeker Kuss. Pogacar en Vingegaard zijn buiten categorie voor iedereen

Vingegaard gewoon de topfavoriet voor de Tour(tenzij blessures ofzo) . Pogacar en Evenepoel zitten niet bij Jumbo en lijken toch een mindere omkadering te hebben(Uae doet toch ook soms vreemde dingen?). Mss idd wat voorjaarkoersen doen en dan de Tour (evt voor bollen als klassement mislukt).
Niet vergeten dat Pogacar gewoon niet de optimale voorbereiding had voor de tour.
En hij treft daar de beste Vingegaard die optimaal voorbereid was en op zijn piek was.

Nu goed 7,5 minuut liegt niet eh. Los van alles heb je dan gewoon iemand getroffen die sterker was.
Jumbo is ook gewoon top van de top qua omkadering en beslissingen. Alles lijkt te werken bij hun wat een kunst op zich is. Geluk speelt daar ook een grote rol in.
Maar UAE is echt wel nog enkele niveaus boven SQS hoor.

Spîjtig dat Bernal in Januari '22 zo'n zwaar ongeval had, die had nog ~10 jaar moeten meedraaien en voor vuurwerk zorgen in de bergen.

Best een teleurstellend einde van de vuelta voor Remco toch wel, who cares about nen fucking bollentrui, meten met de top in het rondewerk is toch het enige waar het om draaide richting volgend jaar. Lichaam 3 weken onder stress zetten en soms tegen een muur aanrijden/tot het gaatje gaan om beter te worden.

Snap er echt geen hol van waarom er uberhaupt een doel gemaakt wordt van die bollentrui bij SQS. Je zou bijna beginnen denken dat het een mentaal probleem is, dat ze willen ten allen koste vermijden om af te gaan als hij zich meet.

Uiteraard heeft Remco mooie koersen gewonnen dit jaar, maar wat mij betreft is 2023 echt een compleet verloren jaar geweest qua rondewerk. Een Cian staat wat mij betreft al hoger in de pikorde qua ronde talent zonder een vuelta te winnen. Heeft natuurlijk het voordeel dat ie niet als absolute kopman de druk op zich heeft, ma bon hij doet het toch maar.

Misschien is de conclusie gewoon dat Remco (momenteel nog) niet de mentale en fysieke capaciteiten heeft om in een ronde van 3 weken voor het klassement te strijden met de wereldtop en 1-dagskoersen beter bij hem passen. En dat zou totaal geen schande zijn, maar de rit van vandaag houdt echt geen enkele steek.

Misschien is de conclusie gewoon dat Remco (momenteel nog) niet de mentale en fysieke capaciteiten heeft om in een ronde van 3 weken voor het klassement te strijden met de wereldtop en 1-dagskoersen beter bij hem passen. En dat zou totaal geen schande zijn, maar de rit van vandaag houdt echt geen enkele steek.

:rofl: je af vragen of een GT winnaar wel een GT kan winnen. Dat je dit vorig jaar voor de Vuelta af vroeg ok tot dan was de grootste ronde die hij won de Ronde van Polen maar nu hij de Vuelta al heeft gewonnen mag het toch wel gedaan zijn met af te vragen of 3 weken niet te lang is en of 1 dags werk beter bij hem past. Het past gewoon allebei bij hem. Of hij de Tour gaat winnen is een andere zaak natuurlijk. Maar of hij GTs aankan dat is zeker.

:rofl: je af vragen of een GT winnaar wel een GT kan winnen. Dat je dit vorig jaar voor de Vuelta af vroeg ok tot dan was de grootste ronde die hij won de Ronde van Polen maar nu hij de Vuelta al heeft gewonnen mag het toch wel gedaan zijn met af te vragen of 3 weken niet te lang is en of 1 dags werk beter bij hem past. Het past gewoon allebei bij hem. Of hij de Tour gaat winnen is een andere zaak natuurlijk. Maar of hij GTs aankan dat is zeker.

Wat doet zijn 2022 overwinning nu in godsnaam ter zake over zijn huidig niveau/groeicurve

Dat was 2022, we zijn nu een jaar later. Laten we wel wezen het niveau van de tegenstand dit jaar is niet die van 2022, waar Roglic er dan nog eens uitwaaide voor het einde van de vuelta. Alle respect voor zijn Vuelta winst van 2022 trouwens, die heeft hij zeker niet gestolen en was meer dan verdiend.

Maar heeft er nu iemand hier het idee dat Remco qua rondewerk gegroeid is dit jaar?

Ligt de verwachting van de pers en bijgevolg de gemiddelde supporter niet gewoon veel te hoog?

Evenepoel heeft de capaciteiten om een grote ronde te winnen maar gaat uiteraard niet elke ronde winnen waar hij start, dat is weinigen gegeven. Zelfs Pogacar, de man die echt als de nieuwe Merckx werd gezien, wordt al twee jaar met z'n neus op de feiten gedrukt dat Vingegaard beter is. Er zijn trouwens meerdere manieren om een ronde te winnen, je hoeft niet persé de allerbeste beste klimmer te zijn, Remco heeft de tijdrit als extra wapen. De Giro dit jaar had ook veel mooier kunnen zijn maar dat mocht helaas niet zijn, stel dat hij die won, hadden we deze discussie zelfs niet gehad.

Wat de insteek was om voor de bollen te gaan na z'n inzinking weet ik niet, misschien niet de meest spannende prijs maar de ploeg rijdt wel de hele dag in de kijker en mag Remco podium nog eens op.

Ons vorige grote ronde talent was Jurgen Van Den Broeck, met alle respect voor hem maar wat Remco al laten zien heeft in die paar grote ronden die hij gereden heeft, spreekt toch meer tot de verbeelding dan die 3de plaats in de Tour.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan