Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Michel Wuyts begreep de tactiek van Remco niet, maar hij maakte vooral brandhout van de ploegleiding.
Ik moet hem in deze toch ook een keertje volledig gelijk geven.

Ik had hem veel liever zien opereren vanuit een defensieve stelling. Hij kon zo nog altijd punten sprokkelen voor zijn bergtrui én eens kijken waar hij nu staat tegenover die echte toppers.”

Dit dus inderdaad.
Nu was het gewoon confrontatie vermijden.
De status van Remco (kandidaat tourwinnaar en ex winnaar Vuelta) onwaardig.

Dit was inderdaad een echte mogelijke waardemeter met het oog op de Tour van volgend jaar. Hij was beter in het wiel van de Jumbo's gebleven om te zien wat hij kon op de Angliru, hij was toch uitgerust? Wie kan het bergklassement in de Vuelta wat schelen.

En als hij echt goed was, had hij ook zo genoeg punten gesprokkeld.
De koers begint en hij moest passen.

Had hij vandaag gewonnen had je kunnen zeggen, “ stel zonder die off-day…”
Nu is het gewoon: “zelfs zonder die dag had hij nooit gewonnen tegen Jumbo”.

Ik vermoed dat Remco schrik had om af te gaan gelijk een gieter, MAAR dan kom je dus bij de ploegleiding terecht.
Zoals Wuyts al eerder zei: Wie is de baas bij de ploeg? Remco of de ploegleiding en hij dacht het eerste (dat Remco de baas is, wat ik dus ook geloof). En dat is gewoon niet goed.

Dit is gewoon weer een zware buis voor de ploegleiding. En kom niet af met die zever: Remco durf ik niet tegenspreken. Nou, dan ben je gewoon ONgeschikt voor de job. C4'ke ligt al klaar.

Ik vermoed dat Remco schrik had om af te gaan gelijk een gieter, MAAR dan kom je dus bij de ploegleiding terecht.
Zoals Wuyts al eerder zei: Wie is de baas bij de ploeg? Remco of de ploegleiding en hij dacht het eerste (dat Remco de baas is, wat ik dus ook geloof). En dat is gewoon niet goed.

Dit is gewoon weer een zware buis voor de ploegleiding. En kom niet af met die zever: Remco durf ik niet tegenspreken. Nou, dan ben je gewoon ONgeschikt voor de job. C4'ke ligt al klaar.

Waarom moet de ploegleiding hem dwingen om de Jumbos te proberen te volgen ipv voor de bollen te gaan?

En als hij echt goed was, had hij ook zo genoeg punten gesprokkeld.
De koers begint en hij moest passen.

Had hij vandaag gewonnen had je kunnen zeggen, “ stel zonder die off-day…”
Nu is het gewoon: “zelfs zonder die dag had hij nooit gewonnen tegen Jumbo”.

Mensen zeiden al dat hij het kado kreeg (rit naar Andorra)toen hij nog mee deed voor het klassement als hij nu had gewonnen hadden ze dat zeker gezegd. Ging dus niks veranderen.

Of hij nu meegaat in een vlucht of de Jumbos volgt dit veranderd niks aan de volgende GT die hij rijd. Deze GT is verloren en door hier nu te doen alsof je wel nog klassementsrenner bent en braafjes het wiel voor je te volgen win je ook niks.

Ben ook wel van mening dat ik Remco hier liever had zien strijden in een rechtstreeks duel met de klassementsrenners. Bollen zijn toch zo goed als binnen.

Jammer genoeg weet je nu nog altijd niets eigenlijk...

Met welke ambities gaat hij dan eigenlijk naar de Tour volgend jaar? Een Pogacar zou ik nooit zoiets zien doen, die zou vanuit een achterstand er de leider nog eens willen opleggen bergop in plaats van direct voor een troostprijs te gaan en het strijdtoneel te verlaten.

Omdat hij de Tour wilt winnen en dit een ideale kans was om zich te meten met de toppers bergop. Had kunnen volgen en nog punten kunnen sprokkelen voor de bollen.

En wat win je met dat meten? Stel dat het lukt win je dan de Tour volgend jaar? En stel dat het niet lukt rijd hij dan beter iets anders dan de Tour volgend jaar?

En wat win je met dat meten? Stel dat het lukt win je dan de Tour volgend jaar? En stel dat het niet lukt rijd hij dan beter iets anders dan de Tour volgend jaar?

Als het niet lukt kan je analyseren aan wat het licht, de vermoeidheid, verloop van de Vuelta... Als het lukt kan je onbevangen de derde week van de Tour in.

Nu gaat dat toch ongetwijfeld weer een vorm van stress zijn want niemand weet voorlopig wat hij waard is in de derde week tegen die wereldtop.

Het is toch een mentaal ding. Je kan eigenlijk niet verliezen door je te testen.

Het lijkt me inderdaad beter om gewoon de bollen te pakken en op zijn minst dat toch nog te hebben.

Die waardemeting allemaal goed en wel, en het is ook deels terecht dat die kritiek er komt.
Maar goed ja je weet wat uw niveau is en het is te hopen dat uw inschatting correct is natuurlijk.
Rijdt hij volgend jaar de tour? Dat if nog niet duidelijk volgens mij, voor hetzelfde geld niet.
Persoonlijk vind ik kandidaat tourwinnaar momenteel ook wat kort door de bocht, daar zal er toch nog wat water naar de Schelde voor moeten lopen.

Ja wat zouden Remco en zijn ploegleiding er aan hebben om de degens eens te kruisen met de beste GT rijders op een mythische beklimming...?

Liever later deze week nog eens winnen vanuit de vlucht tegen Jan met de pet, dat is pas een waardemeter naar zijn verdere GT toekomst toe.

Veel.
Tonen dat je de beste bent ondanks die off-day.

Stel dat het lukt, neem je veel onzekerheid weg voor jezelf (hij dus) en entourage.
Stel dat het mislukt, ja dan weet je waar je staat.

Nu was het gewoon de confrontatie vooruitschuiven. Remco is toch meer waard dan dat?
En zoals @808 State zegt; wat boeit het bergklassement in de Vuelta. Noem eens uit het hoofd 5 recente winnaars? Succes.
Trouwens, meegaan met jumbo laatste beklimming was ook voldoende voor de bollen te pakken.

Teveel variabelen toch. Ligt het aan de vermoeidheid van de Vuelta, ligt het aan het seizoen, zijn het naweeen van die slecht dag, ligt de berg hem misschien niet, te weinig geklommen voor de Vuelta door het WK TT, ...

Je kan het ook omdraaien natuurlijk jij zegt lukt het dan heb je minder stress wat als het niet lukt? Dan heb je dus meer stress terwijl de omstandigheden nu misschien niet ideaal zijn?

Wat boeit het bergklassement tjah wat moet hij dan doen het algemeen klassement gaat hij niet meer winnen natuurlijk.

Dat is natuurlijk ook waar, mss weet hij dat hij tekort komt tegen Jumbo,
En laat ons eerlijk zijn, zoals zij rijden is daar niemand tegen opgewassen, zelfs een goede Remco niet.
3 man die doet wat ze willen.

Dadash, het enige doel voor Remco is het winnen van de Tour. Dan moet je als Remco en ploeg toch gewoon al stukjes informatie meenemen die kunnen helpen om dat doel te bereiken. Als er zich een kans voordoet om je te meten met Vingegaard op de Angliru, alle variabelen ten spijt dan moet je dat gewoon doen en niet als een onnozelaar willen winnen vanuit de vlucht. Die kans leek me zo al te klein met deze Jumbo ploeg. Die hebben ook ambities.

Dadash, het enige doel voor Remco is het winnen van de Tour. Dan moet je als Remco en ploeg toch gewoon al stukjes informatie meenemen die kunnen helpen om dat doel te bereiken. Als er zich een kans voordoet om je te meten met Vingegaard op de Angliru, alle variabelen ten spijt dan moet je dat gewoon doen en niet als een onnozelaar willen winnen vanuit de vlucht. Die kans leek me zo al te klein met deze Jumbo ploeg. Die hebben ook ambities.

Dat is fout natuurlijk. Evenepoel heeft veel doelen. De Tour is het hoofddoel maar zeker niet het enige. Zie zijn seizoen dit jaar. Als het doel was om zich hier te meten met de Jumbos dan had hij het WK wel geskipt zoals de Jumbos dan had hij in voorbereiding op een loodzware klim ronde geen uren met zijn tijdritfiets bezig geweest en een dagje op de piste rond gereden om het ideale pakje te vinden voor dat WK.

Hij wist dat hij niet ging winnen vanuit de vlucht had gesproken met Kuss en die zeiden dat ze voor de rit gingen vandaar dat Evenepoel zich boven de voorlaatste klim rechtzette en rustig naar beneden reed.

@dadash : ik ben ook Remco-fan (geen fan-fan, maar als Belg).

Echter: dat praten met Kuss, dat vind ik toch lachwekkend dat men dat zegt. Even praten met de concurrentie en dan uw tactiek aanpassen? Beslist Remco en de ploegleiding zo hun strategie? Amai.

En nu laat je uitschijnen dat hij aan de start van de Vuelta al wist dat hij niet ging winnen?
Met zijn talent is voorbereiden op WK TT én de Vuelta perfect mogelijk, zelfs wenselijk.

Buiten het feit dat ik hem liever ook gewoon met de GC mannen de Angliru had willen zien op rijden, wordt er toch wat overdreven met dat "meten met Jumbo" hoor. Eerst en vooral weten SQS en Evenepoel zelf wel waar ze staan tegenover Jumbo, ze zitten tenslotte al drie weken in dezelfde ritten koers. Ten tweede zou een duel op Agliru toch helemaal geen waardemeter zijn voor een koers die 290 dagen verwijderd is van vandaag.

Terug
Bovenaan