Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Zonder druk van de Vlaamse media en publiek kunnen groeien is toch een enorme meerwaarde. Tom Boonen die stond na zijn PR in 2002 ook plots in de spotlights en het was vanaf dan iedere koers van moetens voor hem, die is ook enkele keren bezweken aan de druk zelfs met pijnlijke escapades tot gevolg. Philippe Gilbert daarentegen (een generatiegenoot van Boonen) timmerde ondertussen in de schaduw van Tom aan zijn weg naar boven en die fietste ook een enorm palmares bij elkaar. Misschien is Remco hier nu ook de ideale bliksemafleider voor Cian, als de media het toelaat natuurlijk.

Als Remco dan door de kranten bestempeld wordt als de nieuwe Merckx, heb ik veel liever dat Cian effectief de nieuwe Lucien Van Impe wordt.

Zonder druk van de Vlaamse media en publiek kunnen groeien is toch een enorme meerwaarde. Tom Boonen die stond na zijn PR in 2002 ook plots in de spotlights en het was vanaf dan iedere koers van moetens voor hem, die is ook enkele keren bezweken aan de druk zelfs met pijnlijke escapades tot gevolg. Philippe Gilbert daarentegen (een generatiegenoot van Boonen) timmerde ondertussen in de schaduw van Tom aan zijn weg naar boven en die fietste ook een enorm palmares bij elkaar. Misschien is Remco hier nu ook de ideale bliksemafleider voor Cian, als de media het toelaat natuurlijk.

Als Remco dan door de kranten bestempeld wordt als de nieuwe Merckx, heb ik veel liever dat Cian effectief de nieuwe Lucien Van Impe wordt.
Veel heeft ook wel met karakter te maken ook natuurlijk. Boonen was net als Evenepoel niet verlegen om een straffe uitspraak links en rechts: genre "Als Patrick denkt dat hem het beter kan, dan mag em zelf eens komen meesprinten." Daar smullen de media (en het publiek) van.

Als je van in het begin de media rond de oren slaat met een opeenvolging van dooddoeners zoals bv Roglic & Vingegaard dan laten ze op den duur ook wel wat meer gerust, daar ben ik wel van overtuigd, zelfs als je uit het koersgekke Vlaanderen komt. Uiteindelijk willen ze vooral koppen en clickbait, maar als ze op voorhand al weten dat ze enkel quotes gaan sprokkelen die ze op voorhand ook wel kunnen voorspellen "benen waren goed vandaag, morgen is er weer een zware dag", "het team was fantastisch vandaag, ik ben blij dat ik hun werk kon afmaken", "Madrid is nog ver"... dan gaan ze niet blijven vissen, of toch niet op die manier. Ik blijf erbij, ik heb serieuze bedenkingen bij hoe Quick-Step Remco begeleidt op gebied van media omgang. Natuurlijk had De Cauwer gisteren ook wel een punt dat Remco zelf ook wel moet openstaan om zich te willen laten helpen door de ploeg, we weten niet of dat het geval is.

Die boyish charm van Cian is leuk maar dat blijft niet duren. Op je 20ste is dat aandoenlijk, diezelfde reacties op je 25ste is al een heel andere zaak en dan gaat Cian volgens mij eerder terugvallen in het "brave neutrale nietszeggende quotes" kamp dan in het "straffe uitspraken" kamp.

Het zit sowieso al in het karakter van Remco en dan rijdt hij nog eens bij een ploeg waar Patrick Lefevre de manager is. Een man die zelf ook niet verlegen zit om een straffe uitspraak en het ook niet nalaat de boel eens flink op te hitsen. Leuk voor het publiek, dat wel, en de media smullen er natuurlijk van.

En je zit ook in een wielergek land natuurlijk. Hoge bomen vangen veel wind, dus iedere topper heeft zijn voor- en tegenstanders. Dat is ook zo bij Van Aert, dat was ook zo bij Boonen, ...

Zolang alles voor de wind gaat, zal die groep van voorstanders wel de bovenhand halen, maar er staat altijd een bataljon klavierhelden klaar om je neer te sabelen wanneer je eens niet aan de verwachting voldoet. Bij Van Aert valt ook al lang de term 'Wout Van Choke' en de focus begint ook steeds meer te liggen op zijn weinige overwinningen in monumenten, of weinig overwinningen in het totaal (zoals dit seizoen).

Cian kon lang in de schaduw blijven, maar hij gaat nu meer dan waarschijnlijk wel de beste Belg in het eindklassement worden en top 10 rijden (of zelfs meer). De aandacht gaat nu ook steeds meer groeien, Remco of niet. Volgend jaar zal hij misschien ook in een GT starten waar Remco niet aanwezig zal zijn, dan gaat de aandacht meteen al veel groter zijn voor hem. Zodra je een bepaalde maatstaf neerzet, zal het publiek en de media je altijd blijven aftoetsen aan die neergezette maatstaf, en het is dan dat het pas echt moeilijk gaat worden.

Ik schrijf Remco af als GT winnaar, en zeker wanneer hij in een sterk deelnemersveld zit. Die Vuelta van vorig jaar was een toevalstreffer.

Bij de kortere rondes, tijdritten en eendaagswedstrijden waar hij naar kan pieken is hij ongetwijfeld bij de besten.
De grootste onzin die ik hier al gelezen heb... Ik schaam mij eigenlijk een beetje in uw plaats.

- Vorig jaar een toevalstreffer? Een GT winnen is NOOIT een toevalstreffer. De overwinning van Roglic in de Giro dit jaar was dan ook een toevalstreffer als ik uw denkwijze doortrek.. want zonder het uitvallen van Remco wint hij die wss nooit..

Remco is nog maar 23 jaar, het kan zijn dat de ruwe diamant nog serieus gepolijst moet worden. De druk op hem is al enorm op jonge leeftijd, als ik mezelf terugzie op 23... ik weet niet of ik die druk al op mijn schouders had gewild in een professionele omgeving.
Zijn prestatie van gisteren na zo'n offday was fenomenaal, ook al liet Jumbo Visma hem ongetwijfeld zijn gangen gaan.
Het zal meer tijd nodig hebben om te zien of hij in staat is nog meer GT's te winnen.

Als Evenepoel vandaag weer mee zit, moeten die typische vluchters toch ook stilaan gek worden. Bardet bijvoorbeeld had superbenen en dan bots je op iemand die eigenlijk een top klassementsrenner is.

Aan de andere kant, als Evenepoel nog eens 6 of 8 minuten pakt gaat die daarna wel geen vrijgeleide meer krijgen. Teams zullen hun plaatsjes beginnen beschermen en Jumbo gaat die ook niet laten terugkomen tot op 5 minuten. Je weet maar nooit :biglaugh:

Als Remco vandaag mee zit, gaat ie in elk geval geen 8' meer krijgen. Dan zal het peloton hem op max 2-3' laten.
Jumbo zal het graag zien gebeuren. De andere ploegen zullen dan al beginnen werken voor hun plaats te beschermen maar hij zal wel nog wat meer tijd krijgen dan 2-3', de achterstand is nog altijd 19min.

Jumbo zal het graag zien gebeuren. De andere ploegen zullen dan al beginnen werken voor hun plaats te beschermen maar hij zal wel nog wat meer tijd krijgen dan 2-3', de achterstand is nog altijd 19min.
Zodra die nog eens 5-6' zou pakken, gaan INEOS / UAE / Movistar inderdaad zenuwachtig worden en tempo beginnen rijden. JUMBO VISMA gaat dan eens goed lachen, weer een dag dat niemand van het team moet werken.

:rofl: precies of dat hij gevaarlijk wordt als hij op 12min in klassement staat..

Dat zeg ik niet. Ik zeg gewoon dat ze hem geen 8 minuten meer gaan geven. Max 2-3'. Ze gaan em ook geen ritzeges cadeau blijven doen he.

hehe hij is weeral weg. Unieke situatie natuurlijk voor Evenepoel wanneer reed hij ooit eens niet voor een klassement. Dit kan normaal nooit maar nu toch superbenen en geen klassement dan kan je dit elke dag gaan doen natuurlijk. Zie bv ook de Tours van VA.

Terug
Bovenaan