Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Gevolgen van covid kunnen wel even aanslepen dus mss is dat gewoon van gisteren nog gevolg
Dan wordt je toch geen WK TT?

Misschien dat Remco eens alle ritten moet verkennen in een GT, want daar wint hij blijkbaar op. Toch ne kerel, zenne.
19min / 7 ritten = kleine drie minuten per rit goedmaken. Meesterwerk in de maak en Cian, die in zijn zog volgt voor podium.

Drie Belgen in de top-vijftien GC :love:.

Ik begrijp niet goed dat er mensen verbijsterd zijn over het verschil tussen gisteren en vandaag. Gisteren gewoon een complete offday, vandaag krijgt hij de vrijheid en dan is het toch niet meer dan normaal dat Bardet en Storer voor de bijl gaan?

Hij rijdt op die slotklim weg van het peloton maar ondanks het feit dat ze daar maar met 10ish waren is het niet dat ze all-in zijn.

Dit gaan vergelijken met exploten uit de '90/'00 zoals bv Landis is compleet van het paadje af. Landis reed zich recht in het geel. Remco rijdt hier rond in de marge wat betreft GC.

Dit is toch een forum hé. Een plek waar ideeën en inzichten over een bepaald onderwerp uitgewisseld worden.
Als je hier op voorhand lichte kritiek uit op Remco ken je er niks van

No offence, maar een echte kenner (/gedegen volger) kunt ge bezwaarlijk genoemd worden he (cfr bv het feit dat ge maar een, zeer, beperkt aantal wedstrijden kijkt/volgt blijkbaar).
En voorts is het overduidelijk dat ge om de een of andere reden Evenepoel totaal niet kunt uitstaan (waar niets mis mee is overigens).
Maar het is uiteraard niet verboden om dan ook de ballen te hebben om dat gewoon toe te geven hoor.

Ik begrijp niet goed dat er mensen verbijsterd zijn over het verschil tussen gisteren en vandaag. Gisteren gewoon een complete offday, vandaag krijgt hij de vrijheid en dan is het toch niet meer dan normaal dat Bardet en Storer voor de bijl gaan?

Hij rijdt op die slotklim weg van het peloton maar ondanks het feit dat ze daar maar met 10ish waren is het niet dat ze all-in zijn.

Dit gaan vergelijken met exploten uit de '90/'00 zoals bv Landis is compleet van het paadje af. Landis reed zich recht in het geel. Remco rijdt hier rond in de marge wat betreft GC.

Het is niet van het niveau Landis, gelukkig ook maar.

Maar het is echt wel zeer gek dat het verschil op twee dagen tijd zo immens is.
Je verliest niet zomaar 27 minuten. Zelfs al verlies je 3-4minuten dan kan je nog hopen op betere dagen en tijd terugpakken en in het slechtste geval ga je strijdend ten onder.
Maar het is echt van niet de schade kunnen beperken en de zwaar laten lopen en dus echt ineens veel tijd verliezen.
En dan de volgende dag gewoon een classic Remco uit je mouw schud.

We zagen Pogacar ook zo door het ijs zakken. Maar die sloeg er toch nog in om de schade beperkt te houden. Dat was ook een off-day van jewelste.

Waarom heb je die off-day. Die zware off-day. Daarmee moet de ploeg aan de slag denk ik dan.

Ik heb de vorige 20 pagina's niet herlezen maar wat mij betreft is het vrij plausibel wat Remco overkomen is, een paniekaanval. Gisteren was dé rit in de Pyreneeën waar alles moest gebeuren, alleen optornen tegen het ijzersterke Jumbo blok. Hij is daar mentaal aan ten onder gegaan en het gevolg was een volledig blockage op het lichaam. Alle kracht uit het lichaam met één vingerknip. En dat is meteen de reden waarom hij 24u later wel gewoon weer de oude is. Niks fysiek maar puur mentaal.
Vingegaard heeft dit in de Ronde van Polen 2019 ook meegemaakt. Leider voor de slotetappe over een heuvelachtig parcours en op 15' binnenkomen. Kon de stress van de leiderstrui niet aan. Of Roglic op la planche. Jumbo mag nog beweren wat ze willen, Roglic ging daar puur mentaal ten onder.

Ik snap niet zo goed waarom iedereen zit te focussen op die 27 minuten gisteren. Hij had problemen, en in plaats van gans de rit nog verder te vechten om het verlies te beperken tot 10 minuten, waarbij je nog altijd uit de top-10 valt, is die gewoon met de bus binnengekomen, wetende dat het podium toch buiten bereik was, dus why bother.
Beter krachten wat sparen om naderhand nog eventueel wat ritjes te kunnen scoren, omdat je geen gevaar meer bent voor het klassement.

QED vandaag.

Wat een coureur... hoe is het mogelijk dat je na zo door het ijs te zakken gisteren én slecht te slapen naar eigen zeggen vandaag zo terug komt en domineert... Echt zo bizar.

Ik heb de vorige 20 pagina's niet herlezen maar wat mij betreft is het vrij plausibel wat Remco overkomen is, een paniekaanval. Gisteren was dé rit in de Pyreneeën waar alles moest gebeuren, alleen optornen tegen het ijzersterke Jumbo blok. Hij is daar mentaal aan ten onder gegaan en het gevolg was een volledig blockage op het lichaam. Alle kracht uit het lichaam met één vingerknip. En dat is meteen de reden waarom hij 24u later wel gewoon weer de oude is. Niks fysiek maar puur mentaal.
Vingegaard heeft dit in de Ronde van Polen 2019 ook meegemaakt. Leider voor de slotetappe over een heuvelachtig parcours en op 15' binnenkomen. Kon de stress van de leiderstrui niet aan. Of Roglic op la planche. Jumbo mag nog beweren wat ze willen, Roglic ging daar puur mentaal ten onder.
Komt er natuurlijk ook nog bij dat de media alles onder een vergrootglas bekijkt bij hem.

Gecombineerd met zijn grote bewijsdrang zal het idd gisteren eerder een mentaal probleem geweest zijn. En nu alles verloren is, kan hij terug bevrijd rondrijden onze Remco Evenepoel :unsure: .

Ik ben eens benieuwd als Cian ook nog zo een vrolijke Frans zal zijn als hij bij de outsiders/favorieten zal worden gerekend en het van moeten is...

Eens benieuwd of Remco vandaag iets gaat proberen
Bij iedere andere renner zou ik zeggen van niet na een dag als gisteren, maart´is gene gewone natuurlijk.
Moest de bollen een nieuw doel worden, zou ik zeggen rusten en tijd pakken. Om dan in rit 17 en 18 nog eens vol voor de rit en bollen te gaan.

Ik ben eens benieuwd als Cian ook nog zo een vrolijke Frans zal zijn als hij bij de outsiders/favorieten zal worden gerekend en het van moeten is...
Het is al van moeten eh.
Bora betaalt hem geen profloon om wat plezier te maken, hij moet daar ook voor presteren natuurlijk.
Niemand verwacht een podium of eindwinst, maar toch wel realistische zaken.

Het is ook niet alsof hij uit het niks komt, het heeft een reden dat hij al in zijn 2de jaar prof zot. Plus ze hebben hem ook al veelvuldig getest en weten wat hij fysiologisch kan.

Kan Remco nog voor de punten gaan eigenlijk?

Denk wel dat hij gisteren niet mee leek te doen daarvoor? Maar staat daar ook tweede. Met veel punten achter wel.

Had Remco vrijdag maar enkele minuten verloren zouden ze hem gisteren uiteraard niet laten rijden hebben. Dat was zo een typische rit waarin de controlerende ploegen bepalen dat de aanvaller geen bedreiging vormt en voor de ritzege mag gaan. Uiteraard was hij sterk gisteren.

Het is niet van het niveau Landis, gelukkig ook maar.

Maar het is echt wel zeer gek dat het verschil op twee dagen tijd zo immens is.
Je verliest niet zomaar 27 minuten. Zelfs al verlies je 3-4minuten dan kan je nog hopen op betere dagen en tijd terugpakken en in het slechtste geval ga je strijdend ten onder.
Maar het is echt van niet de schade kunnen beperken en de zwaar laten lopen en dus echt ineens veel tijd verliezen.
En dan de volgende dag gewoon een classic Remco uit je mouw schud.

We zagen Pogacar ook zo door het ijs zakken. Maar die sloeg er toch nog in om de schade beperkt te houden. Dat was ook een off-day van jewelste.

Waarom heb je die off-day. Die zware off-day. Daarmee moet de ploeg aan de slag denk ik dan.
Niet vergelijkbaar hé. Pogacar vocht nog voor het podium aangezien die daar nog een serieuze voorgift had op de vierde plaats.

Hier lag alles nog vrij dicht op elkaar en zelfs met 'slechts' 5 minuten tijdverlies zou hij op plaats 10 uitkomen. Daar moet hij het ook niet voor doen natuurlijk.

edit: Komt er nog eens bij dat het geen reet boeit of Pogacar nu op 10", 5 minuten of 45 minuten staat. Vingegaard zou toch aan zijn wiel kleven. :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Het is al van moeten eh.
Bora betaalt hem geen profloon om wat plezier te maken, hij moet daar ook voor presteren natuurlijk.
Niemand verwacht een podium of eindwinst, maar toch wel realistische zaken.

Het is ook niet alsof hij uit het niks komt, het heeft een reden dat hij al in zijn 2de jaar prof zot. Plus ze hebben hem ook al veelvuldig getest en weten wat hij fysiologisch kan.

Druk is er altijd. En Cian lijkt me ook wel iemand die zichzelf druk oplegt en een grote bewijsdrang heeft.

Maar hij is nog geen kopman. En het is pas zijn eerste GT. Bora heeft het verstandig aangepakt met hem. Ze gaan op voorhand niet gezegd hebben: jij moet top 10 rijden.

Dat wordt toch helemaal anders als er op een bepaald moment een hele ploeg in jouw dienst moet rijden.

Terug
Bovenaan