Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
In geen tijd heeft Bardet een minuut aan zijn broek. Evenepoel heeft hem gewoon langzaam gekookt. Beetje zijn ding zie bv ook WK vorig jaar met Lutsenko.

In de nillies zag je wel meer van dit soort exploten, ene dag erg slecht, volgende dag super. Nu weten we, achteraf, dat dat met slecht getimede bloedtransfusies te maken had.
Op vandaag is dat helemaal onmogelijk door het bloedpaspoort, dus ik sta echt helemaal voor een raadsel wat er aan de hand was.

Ik denk gisteren dat hij echt veel tijd verloren is door het mentale effect van te moeten lossen, kon gewoon niet meer opbrengen door de kennis dat het definitief voorbij en is daardoor volledig geblokkeerd. Misschien als hij doorrijd op eigen tempo dat hij maar 5à10 minuten verliest?
Lijkt mij enige mogelijke juiste verklaring

5 minuten of 27 maakt niks uit hé. Een goeie Evenepoel mag geen 5 minuten verliezen dus de vraag blijft gewoon het zelfde hoe komt het dat hij daar zo ver van de streep plots er doorzakte het tempo lag niet hoog toen want Serry zat er nog gewoon bij. Dat eens je 5 minuten verliest je het dan maar laat schieten en gewoon binnenkomt in de bus lijkt me normaal of je nu 5 of 27 minuten verliest de Vuelta win je toch nooit meer.

5 minuten of 27 maakt niks uit hé. Een goeie Evenepoel mag geen 5 minuten verliezen dus de vraag blijft gewoon het zelfde hoe komt het dat hij daar zo ver van de streep plots er doorzakte het tempo lag niet hoog toen want Serry zat er nog gewoon bij. Dat eens je 5 minuten verliest je het dan maar laat schieten en gewoon binnenkomt in de bus lijkt me normaal of je nu 5 of 27 minuten verliest de Vuelta win je toch nooit meer.
Ja maar dan is het wel verklaarbaar wat er vandaag gebeurt zonder aan doping te moeten denken

Peloton heeft geen seconde goedgemaakt op die laatste klim. Ok, die zijn niet all out gegaan, maar Remco rijdt hier een ongelofelijk sterke etappe, echt absoluut topniveau. Gisteren is en blijft vreemd. Moeilijk te verklaren, maakt zelfs niet uit of die "maar" 10 minuten had verloren als hij nog moeite had gedaan zoals Almeida.

. Ik lees ook heel veel onzin van de andere kant, de blinde adoratie voor REV.
Puur objectief gezien is Rev gewoon de 2de beste coureur van de afgelopen 12 maanden:

(Ik heb ook niet alles gelezen dus ik weet niet wat er geschreven staat...)

En vreemd wat er gisteren en vandaag gebeurt....

Peloton heeft geen seconde goedgemaakt op die laatste klim. Ok, die zijn niet all out gegaan, maar Remco rijdt hier een ongelofelijk sterke etappe, echt absoluut topniveau. Gisteren is en blijft vreemd. Moeilijk te verklaren, maakt zelfs niet uit of die "maar" 10 minuten had verloren als hij nog moeite had gedaan zoals Almeida.
als hij maar 10 minuten had verloren , hadden ze hem wel niet zomaar laten rijden . De rest lijkt al vrede te nemen met eindpodium 1 2 3 jumbo.

als hij maar 10 minuten had verloren , hadden ze hem wel niet zomaar laten rijden . De rest lijkt al vrede te nemen met eindpodium 1 2 3 jumbo.

Natuurlijk, het was een goede keuze om te laten lopen. Anders sta je zoals Almeida (UAE) nu, wat is daar het nut van. Veel beter om nu voor ritten te gaan en de bollen. Het is niet waar hij voor gekomen is, maar het blijft mooi.

Het is toch echt bizar wat er gisteren en vandaag gebeurd is, was hij vergeten te eten of heeft hij mentaal een inzinking gehad, wie zal het zeggen. Want normaal verliest Evenepoel mss een minuut of 2 als hij een slechte dag heeft.

Nuja klopt wel dat als je al 5 minuten verliest, je zo goed kan een half uur verliezen want je klassement is dan toch al naar de vaantjes.

Hopelijk wordt het geen Vandenbroucke die de ene moment alles kan en de andere moment niks.

Karel nog knap 3e. Ook toch een ferme prestatie. De jonge Belgen doen het goed :)
:laugh:

ziet er nog fris uit

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2012%2F05%2F31%2FWKN_BV_VANEETVELT.jpg

Ik herhaal het nog eens grote hoogtes en grote laagtes.
Als je dit vandaag kan dan is het onbegrijpelijk hoe hij gisteren zo slecht was. Ze hebben hem wat ruimte gegeven, maar het is ook niet gekregen.
Nee nee dit is gewoon snoeihard rijden en terecht winnen.

Het is zo verdomd zuur, als je dit kan dan moet je gewoon strijden voor het podium. Ik snap zijn emoties echt volledig, hoe kan dit nu… Hoe kan het nu gisteren zo slecht gaan en de volgende dag zo fenomenaal.
Rit pakken is mooi, maar op deze manier proeft dat toch zeer wrang. Voelt als een troostprijs, en terecht ook.

Terug
Bovenaan