Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
De rit van vandaag gemist en dus net wat herhalingen gezien. Cattaneo werkelijk de enige die op het niveau presteert van zijn kopman. Heel de dag mee met Evenepoel in de waaiers en dan op die klim nog een sterke beurt doen. Je vraagt je toch af waarom een Knox in de Vuelta zit. Hirt ook weer nergens. Vraag me af wat dat gaat geven in rit 13 naar de Tourmalet. Als Jumbo de kraan open draait op de Aubisque gaat Remco moeten hopen dat ze een goeie dag hebben.

Da's zeker zo. Ik hoop alleen dat diezelfde organisator ook zo zal denken bij een regeneditie van PR. Want 2021 trok op niks. Was nog een paar kwadraten erger dan dit.

Had me obv de berichtgeving gewoon wat erger ingebeeld
Yep maar Parijs-Roubaix is er nu wel op gekend dat het een grote modderpoel is wanneer het regent, en dan zullen ze met ander materiaal/banden rijden veronderstel ik.

Toch wel kromme organisatie dit jaar. Op den duur weten ze al nimmer of ze voor de zege sprinten of niet. :p

K'was Evenepoel bewust vergeten in de prono maar k'berouw het mezelf toch een beetje.

Yep maar Parijs-Roubaix is er nu wel op gekend dat het een grote modderpoel is wanneer het regent, en dan zullen ze met ander materiaal/banden rijden veronderstel ik.

So? Die koers flirt wanneer het droog is al met de grens van het ontoelaatbare. Nat is het helemaal miserie.

Als je jouw redenering doortrekt kan je even goed zeggen: ja maar bij de Vuelta is het altijd wel eens gek, niks mis met die modder.

So? Die koers flirt wanneer het droog is al met de grens van het ontoelaatbare. Nat is het helemaal miserie.

Als je jouw redenering doortrekt kan je even goed zeggen: ja maar bij de Vuelta is het altijd wel eens gek, niks mis met die modder.
De renners hadden ook kunnen beslissen om toen niet te rijden maar iedereen is gewoon gestart.
Dat was een heroïsche editie, en PR is een speciale koers.
Natuurlijk doet niemand dat met volle goesting, maar het schept ook een bepaalde heroïek om te winnen.

In deze rit heeft dat geen plaats. De vuelta is nog lang, de rit kon ingekort worden.
Totaal niet nodig om het risico te gaan opzoeken. Deze beslissing was gewoon het beste.
De vuelta moet dringend eens wat aan zelfreflectie gaan doen. Zooitje ongeregeld is het voorlopig.

De reactie van een aantal renners gelezen. Die geven aan dat er stukken waren in laatste 2 km die er spekglad bijlagen (onder meer Vervaeke en Evenepoel)

De beslissing om de eersten wel tot de top door te laten rijden is misschien ook ingegeven om te vermijden dat het volk dat aan de finish staat alsnog begint naar beneden te gaan om nog een glimp van de wedstrijd te zien?

Benieuwd hoeveel tijd Remco van de voorsprong van Kuss af krijgt.

Vooral benieuwd toch naar de verschillen met Roglic, Vingegaard en Ayuso.
Kuss, dat lost 'zichzelf' wel op.

Korte tijdrit, net als in de Tour. Deze ziet er wel een stuk minder zwaar uit, of het profiel bedriegt.

Remco favoriet, maar ik zou verwachten dat de verschillen met de andere toppers toch niet heel hoog zullen oplopen...

Ik zou Kuss toch niet onderschatten, zo een leiderstrui kan een extra motivator zijn. Alaphilippe en Rasmussen kregen ook vleugels toen ze in het geel op de tijdritfiets kropen.

Ik ben toch ook wel benieuwd naar Kuss. Op papier gaat die geen goede TT rijden, maar volgens mij is die nog nergens in een vlakke TT al voluit gegaan. En als er dan 1 ploeg is waarin ik geloof dat ze hem kunnen klaar stomen...

Vooral benieuwd toch naar de verschillen met Roglic, Vingegaard en Ayuso.
Kuss, dat lost 'zichzelf' wel op.

Korte tijdrit, net als in de Tour. Deze ziet er wel een stuk minder zwaar uit, of het profiel bedriegt.

Remco favoriet, maar ik zou verwachten dat de verschillen met de andere toppers toch niet heel hoog zullen oplopen...
Ik verwacht minstens 30 seconden op de anderen en hoop toch dat er bij Kuss een hele hoop afgaat, anders kan hij hem niet meer negeren.. 2 Jumbo's in het oog houden is al genoeg.
Ganna buiten beschouwing geltaen want dienen GC'd niet mee.

Roglic in topvorm gaat niet zo veel verliezen op Remco denk ik. 20 seconden misschien? Vingegaard, Almeida en Ayuso 30 seconden, Mas 1 minuut, Kuss 1,5 minuut.

Jullie hebben zeker Vingegaard zijn tijdrit in de tour niet gezien? Als die weer zo een dag heeft mag je die 30 seconden rap vergeten. Ken het profiel niet goed, maar zelfs op het vlakke kan die een deftig pak tijdrijden.

Jullie hebben zeker Vingegaard zijn tijdrit in de tour niet gezien? Als die weer zo een dag heeft mag je die 30 seconden rap vergeten. Ken het profiel niet goed, maar zelfs op het vlakke kan die een deftig pak tijdrijden.
Daar waren veel meer hoogtemeters dan hier. Vingegaard kan mss een deftig pak tijdrijden maar Remco is wereldkampioen tijdrijden.

Daar waren veel meer hoogtemeters dan hier. Vingegaard kan mss een deftig pak tijdrijden maar Remco is wereldkampioen tijdrijden.
Waar Vingegaard uiteraard niet meedeed .. Ik trok toch ook serieuze ogen bij zijn tijdrit in de tour. Nu goed, we gaan zien of hij dat nogmaals kan. Aan de tegenstand zal het voor Remco niet liggen, maar 't is een tijdritmachine dus ik hou het geloof erin.

Die zijn momenteel al blij dat ze kunnen volgen.
Moeten nog bergop rouleren. Deze en laatste week hebben ze hopelijk de ballen om aan te vallen. Aan Ayuso twijfel ik in ieder geval niet.
De Tour-TT was een once-in-a-lifetime-event voor Jonas. Als hij dat herhaalt en pakweg een minuut op Remco en anderhalve op Ganna pakt in deze TT, verander ik van job en ga gratis aan de slag bij het WADA om bewijzen te verzamelen tegen deze Deen.

Terug
Bovenaan