Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
De tijdrit gaat ons misschien leren hoe goed de Deen écht in vorm is.

In de Tour was hij op zijn top natuurlijk en had hij de TT ongetwijfeld ook tot in de puntjes voorbereid.
Dat is vandaag misschien minder het geval? We zullen zien...

Maar hij is sowieso een fantastische tijdrijder, ook op het vlakke.

Moeten nog bergop rouleren. Deze en laatste week hebben ze hopelijk de ballen om aan te vallen. Aan Ayuso twijfel ik in ieder geval niet.

De Tour-TT was een once-in-a-lifetime-event voor Jonas. Als hij dat herhaalt en pakweg een minuut op Remco en anderhalve op Ganna pakt in deze TT, verander ik van job en ga gratis aan de slag bij het WADA om bewijzen te verzamelen tegen deze Deen.

Dat klinkt als een goeie premise voor een Netflix serie!

Maar hij is sowieso een fantastische tijdrijder, ook op het vlakke.
Dat zal dan alleen in de Tour zijn.
Heeft 2 TT gewonnen.
Als je Vingegaard een fantastische tijdrijder noemt, wat zijn Küng - VA - Ganna en Evenepoel dan?
Küng een wereldtijdrijder - VA een opperwereldtijdrijder - Ganna en Evenepoel buitenaardse?
Een heel goede tijdrijder is (voorlopig) mijn mening over hem. Uitgezonderd zijn gewonnen TT in juli.
Dat klinkt als een goeie premise voor een Netflix serie!
Hopelijk komt het niet zover.

Heeft 2 TT gewonnen.
Als je Vingegaard een fantastische tijdrijder noemt, wat zijn Küng - VA - Ganna en Evenepoel dan?
Küng een wereldtijdrijder - VA een opperwereldtijdrijder - Ganna en Evenepoel buitenaardse?
Een heel goede tijdrijder is (voorlopig) mijn mening over hem. Uitgezonderd zijn gewonnen TT in juli.
Euh? Ook fantastische tijdrijders?

We hebben geen referenties van eendagswedstrijden (ITT WK, ITT OS, ...). Maar dat doet er vandaag ook niet toe.
Maar in de Tour was hij de voorbije 3 jaar telkens op de afspraak.

Dit jaar was hij outstanding in de Tour, maar ook vorig jaar moest hij enkel Wout laten voorgaan (bewust?)
Toen bleven Pogacar, Thomas en Ganna ook achter hem. In 2021 reed hij ook top 3, voor o.a. Küng en Bisseger.

Ik kijk dan zeker ook uit naar de Tour van volgend jaar mét een Remco én een Jonas in topvorm :love:

Heeft 2 TT gewonnen.

Hopelijk komt het niet zover.

Küng, met alle respect, komt nog niet aan de enkels van Vingegaard.
Die tijdrit in de tour (die jij om één of andere reden niet wil meetellen?) was gewoon fenomenaal, du jamais vu. Zelden iemand zo mooi op een fiets zien zitten en bochten zien pakken.

Maar dat is het juist. Het is geen bochtenspel of hoogte overwinnen. Het is gewoon rechtdoor vlammen. Ik denk toch wel dat de wereldkampioen dat beter kan dan Vingegaard..

Maar dat is het juist. Het is geen bochtenspel of hoogte overwinnen. Het is gewoon rechtdoor vlammen. Ik denk toch wel dat de wereldkampioen dat beter kan dan Vingegaard..
Het feit dat hij wereldkampioen is, maakt weinig uit, lijkt me (buiten het feit dat hij een toptijdrijder is natuurlijk). Vingegaard was daar niet aanwezig + dat parcours is toch niet echt te vergelijken met vandaag + losse tijdrit vs. tijdrit in een ronde.

Ik heb hier ook nog niemand zien beweren dat Vingegaard het beter gaat doen dan Remco vandaag. Wél dat Vingegaard een sterke tijdrijder is, die hier in principe toch niet al teveel tijd zou mogen toegeven.

We zullen het binnen een uur weten. Ik hoop in ieder geval dat het spannend gaat worden met ook nog Roglic en Ayuso (en Ganna voor de dagzege).

Het feit dat hij wereldkampioen is, maakt weinig uit, lijkt me (buiten het feit dat hij een toptijdrijder is natuurlijk). Vingegaard was daar niet aanwezig + dat parcours is toch niet echt te vergelijken met vandaag + losse tijdrit vs. tijdrit in een ronde.

Ik heb hier ook nog niemand zien beweren dat Vingegaard het beter gaat doen dan Remco vandaag. Wél dat Vingegaard een sterke tijdrijder is, die hier in principe toch niet al teveel tijd zou mogen toegeven.

We zullen het binnen een uur weten. Ik hoop in ieder geval dat het spannend gaat worden met ook nog Roglic en Ayuso (en Ganna voor de dagzege).
De parcoursen waar Vingegaard top op waren zijn nu ook niet echt te vergelijken met vandaag, plus die waren op het einde van de 3e week. De enige referentie op een echt vlakke TT is misschien die van de Dauphine vorig jaar. Daar verloor hij 1 min 12 op Ganna op 31km.

Ook benieuwd wat Ayuso kan in een vlakke tijdrit. Heeft er al 2 gewonnen op WT nivuea maar dat waren zwaardere tijdritten dan dit. Beetje zelfde verhaal eigenlijk als Vingegaard allebei toptijdrijders maar op dit parcours toch een klein vraagteken.

De parcoursen waar Vingegaard top op waren zijn nu ook niet echt te vergelijken met vandaag, plus die waren op het einde van de 3e week. De enige referentie op een echt vlakke TT is misschien die van de Dauphine vorig jaar. Daar verloor hij 1 min 12 op Ganna op 31km.
Nee voila, veel referenties hebben we niet. Dus het is vooral afwachten tot straks.
We zullen zien... en het blijft ook een beetje de vraag hoe goed hij écht is momenteel.

Terug
Bovenaan