Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Ganna. Beest.

Toptijdrit wel van Remco. Alle seconden zijn welkom. Al heeft Roglic toch zéér goed standgehouden moeten we zeggen.
Ayuso en Vingegaard toch wat ontgoochelend.

Roglic OS kampioen natuurlijk voor Evenepoel kwam was hij de man die GTs naar zijn hand zette in de tijdritten.

Ayuso en Vingegaard beter in zwaardere tijdritten voor hen mag er wel een heuvel(tje) in zitten.

Roglic OS kampioen natuurlijk voor Evenepoel kwam was hij de man die GTs naar zijn hand zette in de tijdritten.

Ayuso en Vingegaard beter in zwaardere tijdritten voor hen mag er wel een heuvel(tje) in zitten.
Het is geen verrassing hé, maar wat je zegt over Ayuso en Vingegaard, vind ik voor Roglic toch ook wel gelden. De OS in Tokio was ook een zwaar parcours.

Het is vooral ook duidelijk dat Roglic dik in orde is. Dat het nog een mooie strijd mag worden :)

Kuss houdt toch nog de helft van zijn voorsprong over op Evenepoel.

Evenepoel beste jongeren zeker mag/moet dus weer elke dag op het podium.

Het is vooral ook duidelijk dat Roglic dik in orde is. Dat het nog een mooie strijd mag worden :)
Hopelijk zoals vorig jaar toen Roglic en Remco er ook een secondenspel van maakten (tot die jammerlijke opgave van Roglic)

Remco (net als dit jaar) met de voorsprong en Roglic die er dan telkens in sprintjes secondjes er vanaf pietst. :tongue:

Ja Kuss blijft dus toch in het oog te houden. Voor de rest was het een beetje in de verwachtingen. Roglic wel iets beter stand gehouden dan ik had gedacht.
Stevig tijdritje van Ganna oO

Hopelijk zoals vorig jaar toen Roglic en Remco er ook een secondenspel van maakten (tot die jammerlijke opgave van Roglic)

Seconden spel? Evenepoel reed Roglic op 2 minuten bergop in de eerste week. Pakte dan nog eens 48" in de tijdrit viel dan waarop Roglic een minuut terugnam en toen viel terwijl hij nog op meer dan anderhalve minuut stond. Echt seconden spel was het toen toch nooit?

Totaal verschillende met dit jaar eigenlijk waar ze elkaar amper losten tot nu toe.

Jammer van Ganna maar voor het klassement toch een goeie zaak me dunkt! Roglic wordt zoals verwacht dus de grote concurrent deze Vuelta.

Almeida, Vingegaard en Ayuso op meer dan een minuut. Mas op meer dan anderehalve. Vlasov al op meer dan 2 minuten. Uitdebroeks al op meer dan 4 minuten. Verschillen beginnen dus wel te komen.

Roglic toch in orde.

Valt mij nu op dat ze bij Remco bijna altijd zijn voornaam en familienaam zeggen ipv zoals bij de rest enkel de achternaam.
Niet per se storend, maar viel me wel op.

Roglic toch in orde.

Valt mij nu op dat ze bij Remco bijna altijd zijn voornaam en familienaam zeggen ipv zoals bij de rest enkel de achternaam.
Niet per se storend, maar viel me wel op.
"Onze Remco" is ook een veelgehoorde verwijzing naar de renner Evenepoel van SQS.

Hopelijk kan Cian de komende jaren zijn positie verbeteren op de fiets. Aan de watts zal het niet liggen.

Nochtans al heel veel aan zijn positie gewerkt dit jaar, in de windtunnel en al. Het is niet iedereen gegeven dat tijdrijden hé, je moet de watts ook kunnen trappen in een aerodynamische positie, daar wringt het schoentje vaak.

Het leek me nu wel niet dat vingegaard helemaal kapot zat na de aankomst. Misschien wat reserve houden om in de bergen superknecht te zijn.

Roglic in topvorm gaat niet zo veel verliezen op Remco denk ik. 20 seconden misschien? Vingegaard, Almeida en Ayuso 30 seconden, Mas 1 minuut, Kuss 1,5 minuut.
Dus Roglic zoals verwacht, Vingegaard, Almeida, Ayuso en Mas meer verloren, Kuss beetje minder. Remco mag hiermee tevreden zijn vind ik. Hij had duidelijk zelf wel op ritwinst en zo’s 20 seconden meer verschil gerekend.

Nochtans al heel veel aan zijn positie gewerkt dit jaar, in de windtunnel en al. Het is niet iedereen gegeven dat tijdrijden hé, je moet de watts ook kunnen trappen in een aerodynamische positie, daar wringt het schoentje vaak.

Dat klopt. Hij had in Procycling laten noteren dat het wel een focus gaat worden voor de komende twee jaar. Ben er echt enorm benieuwd naar. Een Evenepoel zal het nooit worden, maar dat moet ook niet.

Het leek me nu wel niet dat vingegaard helemaal kapot zat na de aankomst. Misschien wat reserve houden om in de bergen superknecht te zijn.

Zat toch wel van 'nee' te schudden toen hij aankwam.

Zou ook een vreemde strategie zijn om niet voluit te gaan in deze fase. Hoe langer je daar met 2-3 voorin staat hoe beter.

Terug
Bovenaan