Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Kuss uit het rood rijden gaat toch nog niet zo simpel zijn.
Bergop gaat dat een taaie klant worden als hij geen slechte dag kent.

Evenepoel heeft al wat momentjes gehad dit jaar dat hij zich niet top voelt. Toch opvallend.
Het zal nog knokken worden tegen Jumbo Visma om kans te maken op de eindzege.

Evenepoel heeft al wat momentjes gehad dit jaar dat hij zich niet top voelt. Toch opvallend.
Het zal nog knokken worden tegen Jumbo Visma om kans te maken op de eindzege.
Evenepoel die zich niet top voelt is hier wel nog steeds tweede met bijna 20sec op Roglic.

Dus met een korrel zout nemen.

Als Evenpoel zich wel top voelt dan wint hij gewoon waar hij start

Evenepoel die zich niet top voelt is hier wel nog steeds tweede met bijna 20sec op Roglic.

Dus met een korrel zout nemen.

Als Evenpoel zich wel top voelt dan wint hij gewoon waar hij start
Als hij de Vuelta wint tegen dit Jumbo Visma, dan legt hij wel serieuze papieren op tafel voor de Tour de France 2024...

De kaarten lijken me wel geschud voor Jumbo, Remco gaat alleen Roglic nog in de gaten moeten houden. Die laatste gaat nooit accepteren dat Kuss of Vinge de Vuelta gaan winnen. Let maar op. Er is een moment dat iedereen zijn plaats moet kennen en vandaag was dat moment.

Kan toch bijna niet dat die dit gaat volhouden? Hij heeft al twee grote rondes uitgereden dit jaar.

Gaat zich op een gegeven moment toch echt moeten leegrijden voor Roglic? Tenzij die laatste valt of compleet door het ijs zakt, zie ik geen enkele reden waarom ze van "kopman" zouden wisselen. Plus als een Roglic in bloedvorm eens doortrekt, moet Kuss er ook af hoor:biglaugh:

Teamorders liggen in de F1 gevoellig maar in het wielrennen niet hoor!

Ik wil het nog wel eens zien. Logica zou inderdaad zeggen alles op Roglic.
Maar het werk dat op Vingegaard en Kuss hun lijf geschreven is komt er nog aan.

Beide verliezen nu net iets meer dan een minuut. Maar bergop kan er teruggegooid worden met net zoveel.
Hoe dan ook comfortable situatie voor jumbo. Toch zeker als uw grootste concurrent zijn ploeg nergens staat.

Het leek me nu wel niet dat vingegaard helemaal kapot zat na de aankomst. Misschien wat reserve houden om in de bergen superknecht te zijn.
As if..

Zolang Kuss geen slechte dag heeft is hij favoriet...
Remco moet gewoon Roglic volgen en hopen dat Kuss niet aanvalt. Als Roglic gaat moet hij kunnen volgen en hopen dat Kuss dat niet kan.
Roglic moet tijd goedmaken.
Hij moet Vingegaard ook niet blindelings volgen op dit moment, hij heeft daarop wel een beetje marge.

Jumbo zit gewoon in een luxepositie momenteel. Velen zijn er gerust op dat Kuss wel terugvalt als hij moet werken voor Roglic, maar dat is juist het domste wat Jumbo zou kunnen doen, Vingegaard en Kuss in een treintje laten leegrijden voor Roglic. Lijkt me veel verstandiger om Kuss of Vingegaard al vroeg in de beklimming of zelfs niet op de laatste beklimming te laten aanvallen. Dan komt de druk volledig te liggen op Evenepoel (en zijn ploeg?), lijkt me straf dat hij dan alle aanvallen gaat/kan beantwoorden.

Gelukkig zijn er ook nog Mas Ayuso en Almeida, mss zelf Soler die Jumbo ook niet zomaar gaan laten rijden e.. Ayuso zit in hetzelfde schuitje als Remco. Dus dat kan ook een tactiek zijn. UAE volgen:)

Is er ooit al nen 1-2-3 op t eindpodium grote ronde geweest van dezelfde ploeg?
Nee, nog nooit gebeurd. Twee renners op het eindpodium wel, even uit de losse pols:

Tour de France:
  • 1966: 1e Lucien Aimar, 2e Raymond Poulidor (beiden van Ford France-Gitane)
  • 1982: 1e Bernard Hinault, 2e Pascal Simon (beiden van Renault-Elf)
  • 1984: 1e Laurent Fignon, 2e Bernard Hinault (beiden van Renault-Elf)
  • 2009: 1e Alberto Contador, 3e Lance Armstrong (beiden van Astana, maar Armstrong's resultaten zijn later geschrapt wegens doping)
  • 2012: 1e Bradley Wiggins, 2e Chris Froome (beiden van Team Sky)
  • 2019: 1e Egan Bernal, 2e Geraint Thomas (beiden van Team Ineos)
Giro d'Italia:
  • 1952: 1e Fausto Coppi, 2e Antonio Bevilacqua (beiden van Bianchi)
  • 1999: 1e Ivan Gotti, 2e Paolo Savoldelli (beiden van Polti)
  • 2007: 1e Danilo Di Luca, 3e Eddy Mazzoleni (beiden van Liquigas)
Vuelta a España:
  • 1986: 1e Alvaro Pino, 2e Robert Millar (beiden van Zor-Gemeaz)
  • 1996: 1e Alex Zülle, 3e Laurent Dufaux (beiden van ONCE)

Lefevre kan ook gewoon een team inhuren om voor Remco te rijden, wss goedkoper dan 1 samenstellen. Waar blijven de zelfstandige consultants in deze job :oi22:

Nee, nog nooit gebeurd. Twee renners op het eindpodium wel, even uit de losse pols:

Tour de France:
  • 1966: 1e Lucien Aimar, 2e Raymond Poulidor (beiden van Ford France-Gitane)
  • 1982: 1e Bernard Hinault, 2e Pascal Simon (beiden van Renault-Elf)
  • 1984: 1e Laurent Fignon, 2e Bernard Hinault (beiden van Renault-Elf)
  • 2009: 1e Alberto Contador, 3e Lance Armstrong (beiden van Astana, maar Armstrong's resultaten zijn later geschrapt wegens doping)
  • 2012: 1e Bradley Wiggins, 2e Chris Froome (beiden van Team Sky)
  • 2019: 1e Egan Bernal, 2e Geraint Thomas (beiden van Team Ineos)
Giro d'Italia:
  • 1952: 1e Fausto Coppi, 2e Antonio Bevilacqua (beiden van Bianchi)
  • 1999: 1e Ivan Gotti, 2e Paolo Savoldelli (beiden van Polti)
  • 2007: 1e Danilo Di Luca, 3e Eddy Mazzoleni (beiden van Liquigas)
Vuelta a España:
  • 1986: 1e Alvaro Pino, 2e Robert Millar (beiden van Zor-Gemeaz)
  • 1996: 1e Alex Zülle, 3e Laurent Dufaux (beiden van ONCE)
Quintana en Valverde
Pogacar en Yates
Contador en Leipheimer (2x)
Vinokourov en Kashechkin
Aru en Landa
Hindley en Kelderman
Thomas en Froome

Gebeurt vrij frequent!

Ik verwacht dat Vingegaard in een zware bergrit wel nog eens voor ritwinst zal willen gaan door mee te gaan in een (vroege) vlucht. Jumbo zit op dat moment in een zetel en dan zullen de andere tegenstanders van Remco kleur moeten bekennen. Enkele zware bergritten op rij de boel controleren is onmogelijk voor SQS, ik hoop echt dat ze alle mogelijke scenario's en de tactiek daar grondig doorsproken hebben.

Ik verwacht dat Vingegaard in een zware bergrit wel nog eens voor ritwinst zal willen gaan door mee te gaan in een (vroege) vlucht. Jumbo zit op dat moment in een zetel en dan zullen de andere tegenstanders van Remco kleur moeten bekennen. Enkele zware bergritten op rij de boel controleren is onmogelijk voor SQS, ik hoop echt dat ze alle mogelijke scenario's en de tactiek daar grondig doorsproken hebben.
Vingegaard gaan ze toch nooit laten rijden , tenzij ze niet zouden meekunnen.

Terug
Bovenaan