Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
In Spanje en Italië durft amateurisme wel eens de kop opsteken maar dit jaar is het echt wel extreem hoor, wat een shitshow was dit nu weer?

Ja want het is niet logisch dat er geen vertrouwen is in de beslissingen van de organisatie na wat we deze Vuelta allemaal al gezien hebben?
Ik was vergeten dat jij het beter weet dan de mensen ter plaatse, met ongeveer 50% van het parcours gezien te hebben op TV . Mijn welgemeende excuses.

Straks: Aandacht aandacht! Omwille van een last minute beslissing van de organisatie: De tijdsopnames aan de finish telt toch!
Een grapje he

Ik was vergeten dat jij het beter weet dan de mensen ter plaatse, met ongeveer 50% van het parcours gezien te hebben. Mijn welgemeende excuses.

Ah altijd tof als verschillende meningen niet worden gerespecteerd, iedereen moet inderdaad met iedereen akkoord gaan. Dus de Vuelta organisatie wist het tijdens de ploegentijdrit ook beter? Want eigenlijk zeg je dat nu.

Waarom is het veilig genoeg voor vluchters om vol te strijden voor een ritoverwinning maar niet veilig genoeg voor klassementsrenners?

Ah altijd tof als verschillende meningen niet worden gerespecteerd, iedereen moet inderdaad met iedereen akkoord gaan.µ
Een mening, dat is wat jij hebt
Beslissingen worden op basis van feiten getroffen.
Ik vind het van een onwaarschijnlijke arrogantie getuigen om vanuit je zetel dit soort kritiek te spuien, zonder de feiten te kennen.
Dus de Vuelta organisatie wist het tijdens de ploegentijdrit ook beter? Want eigenlijk zeg je dat nu.
Dat is een losstaand feit en heeft hier niets mee te maken. Behalve dat die grote fout de wedstrijdleiding nu tot wat meer voorzichtigheid aanspoort.
Waarom is het veilig genoeg voor vluchters om vol te strijden voor een ritoverwinning maar niet veilig genoeg voor klassementsrenners?
Dat is dan hun vrije keuze. En het is een kleine groep, geen grote groep

Waarschijnlijk geen tijdsverschillen dus kwamen allemaal met maar een klein gaatje over "de streep".
Was nochtans 3 secondjes, maar toch krijgt Roglic blijkbaar 0 secondjes voor zijn inspanning?
Roglic gaat blij zijn. :D

Oh ok, blijkbaar was de tijdsopname niet aan de boog van de 2km maar daar nog net voor. (50 meter of zo)

Pfftt toch weer een farce niet? :support:

Nu staat er dat Roglic toch nog 2 secondjes krijgt.

Laatst bewerkt:
Dat is een losstaand feit en heeft hier niets mee te maken. Behalve dat die grote fout de wedstrijdleiding nu tot wat meer voorzichtigheid aanspoort

Hoe is dit losstaand :laugh:
Letterlijk een bewijs dat de organisatie van de Vuelta niet te vertrouwen is. Het gedoe van "de organisatie heeft altijd gelijk" is een even grote dooddoener als "de trainer heeft altijd gelijk" in het voetbal. Op die manier kan je nooit discussiëren of een mening hebben Jij bent minstens even arrogant als mij gezien de manier waarop je zit te posten trouwens.

Dat is dan hun vrije keuze. En het is een kleine groep, geen grote groep

Het is ook de eigen keuze van de klassementsrenners om risico's te nemen. Of niet dan?
De veiligheid van klassementsrenners is duidelijk belangrijker dan van andere renners in deze Vuelta.

Hoe is dit losstaand :laugh:
Letterlijk een bewijs dat de organisatie van de Vuelta niet te vertrouwen is. Het gedoe van "de organisatie heeft altijd gelijk" is een even grote dooddoener als "de trainer heeft altijd gelijk" in het voetbal. Op die manier kan je nooit discussiëren of een mening hebben
Heb ik dat ergens gezegd? Neen. Ik heb alleen aangegeven dat jij niet kunt oordelen over de staat van dat wegdek. En dat is een feit.
We kunnen daar straks wel over oordelen, nadat de renners hun mening hebben gegeven over de situatie ter plekke
Jij bent minstens even arrogant als mij gezien de manier waarop je zit te posten trouwens.
Ik heb vanuit mijn stoel geen kritiek gegeven over dingen waar ik niet kan oordelen, dus neen, ben het hier niet mee eens.
Het is ook de eigen keuze van de klassementsrenners om risico's te nemen. Of niet dan?
Probeer nu eens goed na te denken. Indien één klassementsrenner doortrekt, moeten al die andere klassementsrenners mee doorgaan. Renners die hier voor de ritzege gaan kunnen volgende week opnieuw hun kans gaan, voor klassementsrenners zou de kous af zijn.
De veiligheid van klassementsrenners is duidelijk belangrijker dan van andere renners in deze Vuelta.
Neen dus. Klassementsrenners moeten iedere dag hun concurrenten volgen indien ze een kans willen maken.

Probeer nu eens goed na te denken. Indien één klassementsrenner doortrekt, moeten al die andere klassementsrenners mee doorgaan. Renners die hier voor de ritzege gaan kunnen volgende week opnieuw hun kans gaan, voor klassementsrenners zou de kous af zijn.

Wtf :laugh: Als er één renner vooraan doortrekt moet de rest ook doortrekken? Dat is letterlijk voor velen misschien DE kans van deze Vuelta of zelfs van hun leven. Wat een enorm scheve vergelijking. Niemand van die klassementsrenners wordt verplicht om risico's te nemen als ze dat niet willen.

Op de rest ga ik zelfs niet meer reageren, ga wat anderen arrogant noemen, of begin bij jezelf. Ik kan mijn ogen gebruiken. Ik lees al heel de namiddag dat het over de laatste kilometer gaat en daar waren ook beelden van toen. Die situatie was inderdaad slecht, maar in 3 uur tijd kun je dat ook oplossen en dat hebben ze eigenlijk ook gedaan. Het was zeer slipperig aan het eind, maar doenbaar gezien er wel over onverharde wegen of kasseien kan gereden worden in grote rondes. Maar daar kunnen andere meningen over zijn, daar gaat dit ook niet over. En als het over de afdaling gaat, kan het inderdaad dat het onveilig is ,maar dan nog blijf Ik blijf bij mijn mening. Ofwel is het veilig genoeg voor iedereen, ofwel voor niemand.

Laatst bewerkt:
Was nochtans 3 secondjes, maar toch krijgt Roglic blijkbaar 0 secondjes voor zijn inspanning?
Roglic gaat blij zijn. :D

Oh ok, blijkbaar was de tijdsopname niet aan de boog van de 2km maar daar nog net voor. (50 meter of zo)

Pfftt toch weer een farce niet? :support:
Nee dat is ook gezegd geweest in de 2de communicatie dat het op 2050 meter was. Natuurlijk moeilijk op te maken in het heetst van de strijd dat die 2 kegels het eindpunt betekenden..

Wtf :laugh: Als er één renner vooraan doortrekt moet de rest ook doortrekken? Dat is letterlijk voor velen misschien DE kans van deze Vuelta of zelfs van hun leven. Wat een enorm scheve vergelijking. Niemand van die klassementsrenners wordt verplicht om risico's te nemen als ze dat niet willen.

Op de rest ga ik zelfs niet meer reageren, ga wat anderen arrogant noemen, of begin bij jezelf. Ik kan mijn ogen gebruiken. Ik lees al heel de namiddag dat het over de laatste kilometer gaat en daar waren ook beelden van toen. Die situatie was inderdaad slecht, maar in 3 uur tijd kun je dat ook oplossen en dat hebben ze eigenlijk ook gedaan. Het was zeer slipperig aan het eind, maar doenbaar gezien er wel over onverharde wegen of kasseien kan gereden worden in grote rondes. Maar daar kunnen andere meningen over zijn, daar gaat dit ook niet over. Ik blijf bij mijn mening. Ofwel is het veilig genoeg voor iedereen, ofwel voor niemand.
Probeer de discussie nog maar wat verder af te leiden van de kern van de zaak. Een pagina geleden was de teneur van een aantal armchair generals (en waar ik op reageerde) duidelijk : er kon perfect verder gereden worden op dat parcours. En ik zeg dat die stelling poneren vanop afstand, zonder de feiten te kennen, gewoon arrogant is.

Voor zover ik kan zien heb jij op geen enkel moment gezegd dat die wedstrijd nog door kon gaan in veiligheid, dus an sich ik heb jou op geen enkel moment arrogant genoemd. Mijn kritiek was naar mensen die zonder alle feiten te kennen die beslissing in vraag stellen.

Jouw kritiek op de beslissing om mensen voor de ritzege wel te laten doorrijden kan ik trouwens enigszins begrijpen, maar doet niets af van het feit dat er mogelijkerwijze op dat laatste stuk wel plaatsen waren waar het gevaarlijk was voor een grotere groep.

Maar enfin, dit is ook mijn laatste reactie.

De uitslag op PCS is ook zeer vreemd opgemaakt.
Daar staan de tijden van het tussenpunt maar wel gerangschikt op finishpositie.

Gebruik eens 2 minuten de helft van u grijze massa ipv te discusieren om te discusieren...

Wat je hier doet is exact wat er mis is met de maatschappij vandaag. Mensen krijgen een klein stukje van een veel grotere puzzel, vormen een mening op basis van die onvolledige info en gaan dan roepen "MIJN MENING IS...". Hoe kan je een mening vormen als je niet alle info hebt?

@ugar zegt niet dat het onverantwoord was, hij zegt alleen dat hij niet voldoende info heeft om daar een mening over te vormen en dat geld evengoed u ook. Laat die beslissing en evaluatie dus over aan mensen met meer complete info.

En niemand wordt verplicht om risico´s te nemen? Je volgt het wielrennen lang genoeg om te weten dat het niet zo werkt.

Uiteindelijk is het wel een wegrit, geen cyclocross, dat hoort niet thuis in de Vuelta vind ik.
Dikwijls zijn valpartijen aan een lage snelheid ook enorm pijnlijk.

Da's zeker zo. Ik hoop alleen dat diezelfde organisator ook zo zal denken bij een regeneditie van PR. Want 2021 trok op niks. Was nog een paar kwadraten erger dan dit.

Had me obv de berichtgeving gewoon wat erger ingebeeld

@ugar zegt niet dat het onverantwoord was, hij zegt alleen dat hij niet voldoende info heeft om daar een mening over te vormen en dat geld evengoed u ook. Laat die beslissing en evaluatie dus over aan mensen met meer complete info.

En ik ga nog eens herhalen dat er dan helemaal geen plaats meer is voor discussies, want dit is een dooddoener. Niemand weet van alles alles, dat betekent niet dat niemand over bepaalde dingen waar ze niets alles over weten mag discussieren, het is een forum zeg. Dat is hetzelfde als je bij de voetbal over een opstelling discussieert, over scheidsrechterlijke beslissingen, over tactiek, etc. Je weet nooit "alles", betekent niet dat je daar geen mening over mag hebben. Ik word hier arrogant genoemd, maar ik vind uw houding van "gebruik de helft van uw grijze massa eens" toch een stukje arroganter. Beetje neerbuigend nee?

Ik vorm een beeld van wat ik gezien heb ja, op tv en op sociale media (+ het feit dat ik de organisatie niet zomaar vertrouw na de ploegentijdrit, + ik het gevoel heb dat er gecompenseerd wordt). Ga ik doen alsof ik absoluut gelijk heb? Nee, maar ik kan heus op basis van dat wel een mening vormen. Dat jij dat het probleem in deze maatschappij vindt, goed voor jou.

En niemand wordt verplicht om risico´s te nemen? Je volgt het wielrennen lang genoeg om te weten dat het niet zo werkt.

Ik volg het wielrennen inderdaad lang genoeg om te weten dat er ook in kopgroepen ontzettend grote risico's worden genomen voor een ritoverwinning in een grote ronde. Voor hetzelfde geld strijden Kamna en Sobrero hier in de laatste km nog met een sprint om de zege. Als het om veiligheid gaat, is dat ook niet veilig. En nee, die gaan zich dan ook niet inhouden omdat het misschien een risico inhoudt, net zoals klassementsrenners dat niet zouden doen. Dat is juist mijn hele punt.

ipv te discusieren om te discusieren.

En bedankt om hier dan aan mee te doen, Reverz. Je had het ook gewoon kunnen laten aangezien we het er beiden bij neergelegd hadden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan