Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
De rit niet kunnen kijken jammer genoeg, maar Vlasov ook mindere dag precies als ik naar de resultaten kijk.

Allez, ze hebben nu al drie paarden bij Jumbo.

Kuss maakt een héle grote kans om deze Vuelta te winnen. Waar en wie gaat dat nog toerijden? Hij heeft wel vaak een slechte dag.

Ik vermoed ook dat Vingegaard gisteren sneller kon dan Roglic. Naar het einde toe hebben de achtervolgers op hen toch tijd terug gepakt.

Het zou wel eens een volledig Jumbo podium kunnen worden...

Kuss die dit 3 weken gaat volhouden zonder eens 1 of meerdere slechte dagen te hebben? Daar geloof ik toch niet in.
Gaan ze dan ook met 3 in het wiel gaan zitten op de beklimmingen? Kuss is de laatste man in de trein die toch heel belangrijk altijd is in het werk van Jumbo.

Kuss is bezig aan zijn 3de grote ronde van het jaar. Dus die valt sowieso nog weg (of het moet zijn dat ze bij Jumbo toch wondermiddelen hebben). Kuss heeft trouwens nog nooit 3 weken op niveau gereden. Hij heeft altijd 1 of meerdere dagen dat ie niet thuis geeft. Als Vignegaard sneller kon gisteren dan ging ie dat gedaan hebben, het was toch man tegen man en dan ga je niet zomaar in het wiel blijven zitten. Ivm Remco een "minder" moment bij de versnelling van Roglic maar koos zijn eigen tempo een reed de snelste(?) laatste kilometer dus niets dramatisch maar het mag natuurlijk niet iedere aankomst bergop dit scenario zijn.

Nou nou nou, je woordkeuze om de wél-juichers te benoemen ("joelen", "kleuter", "lollipop") verraadt anders wel een bovengemiddelde emotionele betrokkenheid hoor.
Goed dat is dan jou mening. Ik was gewoon verwonderd hoeveel mensen hier, nadat Remco het rood pakte, al deden alsof deze Vuelta al binnen was. Ik had eerder de indruk dat Vingegaard toen niet echt voluit ging maar best tevreden was waar hij zat, een secondje achter Remco. Om dan direct als een Remco hater bestempeld te worden. zielig hoor.

En nu staat het hier vol met berichten dat Remco gisteren ziek zou zijn. Om eerlijk te zijn vind ik dergelijke uitlatingen nogal oneerbiedig tegenover die andere renners. Bijna alsof Remco enkel kan verliezen als hij wat ziekjes is. Er al eens over nagedacht dat er misschien renners kunnen zijn die op die lange, zware beklimmingen op dit moment gewoon beter zijn dan Remco ? Of ben ik dan opnieuw een Remco-hater ?
Er is in elk geval nog niks verloren. Hij staat nog steeds voor de Jumbo mannen in het klassement en gisteren heeft hij op het einde nog 10 seconden goed gemaakt op Primoz en Jonas. We zijn nog steeds niet in Madrid.

Goed dat is dan jou mening. Ik was gewoon verwonderd hoeveel mensen hier, nadat Remco het rood pakte, al deden alsof deze Vuelta al binnen was. Ik had eerder de indruk dat Vingegaard toen niet echt voluit ging maar best tevreden was waar hij zat, een secondje achter Remco. Om dan direct als een Remco hater bestempeld te worden. zielig hoor.
Dat heeft niemand hier gezegd dat Remco de Vuelta sowieso ging winnen. Waar u dat haalt lijkt me zeer vreemd?

Kuss maakt een héle grote kans om deze Vuelta te winnen. Waar en wie gaat dat nog toerijden? Hij heeft wel vaak een slechte dag.

Ik vermoed ook dat Vingegaard gisteren sneller kon dan Roglic. Naar het einde toe hebben de achtervolgers op hen toch tijd terug gepakt.

Ik denk dat Vingegaard inderdaad sneller kon maar voor Jumbo is het beter dat ze allebei een evengroot gevaar blijven denk ik.

En nu staat het hier vol met berichten dat Remco gisteren ziek zou zijn. Om eerlijk te zijn vind ik dergelijke uitlatingen nogal oneerbiedig tegenover die andere renners. Bijna alsof Remco enkel kan verliezen als hij wat ziekjes is. Er al eens over nagedacht dat er misschien renners kunnen zijn die op die lange, zware beklimmingen op dit moment gewoon beter zijn dan Remco ? Of ben ik dan opnieuw een Remco-hater ?
Er is in elk geval nog niks verloren. Hij staat nog steeds voor de Jumbo mannen in het klassement en gisteren heeft hij op het einde nog 10 seconden goed gemaakt op Primoz en Jonas. We zijn nog steeds niet in Madrid.
Kom, laat nu maar eens zien waar die berichten staan waar er hier gezegd wordt dat de Vuelta al binnen was? Jij beweert hier vanalles en nog niet de helft ervan is waar. We zijn ook nog steeds op zoek naar die ritten die Pogacar gewonnen heeft omdat hij ze kreeg van Vingegaard.

Mas, Ayuso, Almeida etc zijn niet beter als Evenepoel. Hij loste redelijk snel en op ruime afstand van de finish. Op die moment leek hij veel tijd te gaan verliezen. De meeste van die berichten kwamen dan. Zijn laatste km's waren weer prima.

Grappig hoeveel mensen direct beginnen speculeren dat er "iets" moet zijn tot zelfs beweren: met "zoveel overmacht" winnen naar nu plots een halve minuut verliezen => da kan nie! :laugh:

I'm just going to leave this here:

Ondertussen zaten Renaat en José gisteren bijna in een hoera stemming want "Remco had een véél snellere laatste kilometer gereden!!!" Wat ben je met 10 seconden "tijdswinst" als je er eerst 40 moet geven? :wtf:

Aan de andere kant moeten we dit nu ook niet dramatiseren. Als je vergelijkt met die Tour rit naar Laruns daar krijgt Pogacar in een mum van tijd een patat van ne minuut rond zijn oren. Remco had hier op 3 kilometer véél meer tijd kunnen verliezen, kijk naar Thomas die aanvankelijk nog bij Remco zat. Die krijgt hier een dreun van 1m25. En Mas die tot... 700m van de finish? nog bij Roglic & Vingegaard zat kreeg of dat heel korte stukje ook nog een serieus pak slaag. Die moest zich nog reppen om Remco af te houden.

Uiteindelijk is er in het klassement eigenlijk nog niks gebeurd... Ineos is al (een paar keer) collectief door het ijs gezakt maar voor de rest staat alles op een zakdoek: als ik Martinez even mag negeren dan staan ze met de 7 belangrijkste klassementsmannen allemaal binnen de 30 seconden. Vlasov is 'nummer 8' op ~driekwart minuut. Ik ben voorlopig vooral enorm onder de indruk van Cian. Die was in de 2 (véél minder sterk bezette) Zwitserse rondes dit jaar toch vooral top 10 vulling (met alle respect). Kon overal relatief vlot mee maar zich echt onderscheiden lukte niet, wat geen schande is. Maar dat die hier tussen dit geweld gisteren eigenlijk bij de 5 besten bergop behoorde dat vind ik toch behoorlijk straf.

Dat heeft niemand hier gezegd dat Remco de Vuelta sowieso ging winnen. Waar u dat haalt lijkt me zeer vreemd?
(Ik wel, Remco wint da spel gewoon :))

Stop hier eens mee aub, want dit riedeltje heb ik ondertussen al meerdere keren gelezen hier en zelfs een keer op gereageerd. Het slaat gewoonweg nergens op. Alsof die daar bewust de zege aan Remco laat? Vingegaard is sowieso niet de meest explosieve renner... Als die effectief tevreden was 'waar hij zat', was hij wel ergens midden in de groep gefinisht hé. Hij kon daar gewoon Remco niet bedreigen.

Helemaal akkoord met @Reverz, zeker ook wat betreft Cian.

José is opvallend positief over een rit waarbij Evenepoel toch vrij verrassend moest lossen bij de eerste versnelling van de klassementsrenners. Hij kon de schade beperken maar als je de beelden na de aankomst zag ging de recuperatie toch niet zo vlot, wat veel zegt in een grote ronde. En er komen nog veel zwaardere ritten dan die van gisteren.

Als je Kuss en Martinez even negeert, gaat het nog over 8 renners in het klassement, die gisteren zo binnenkwamen:
Roglic & Vingegaard
Ayuso + 7s
Almeida & Uijtdebroeks +14s
Mas +24s
Evenepoel +32s
Vlasov +42s

Ik denk dat dat ongeveer de verhoudingen zullen zijn, al kan Mas misschien nog stijgen want die heeft zichzelf gisteren opgeblazen door de Jumbo's te volgen.

Vingegaard is niet de man van de flitsen maar de man van het consistent presteren.
Maar Madrid is nog ver gasten.

Een hele grote kans?
Dit is volgens mij uw eerste grote ronde die je kijkt? :P
Bergop is Kuss een beest. Maar kan amper tijdrijden en presteert allesbehalve consistent.
Dit is ook al zijn 3de grote ronde. Eruit halen wat er inzit. Maar hij is nooit een echte kopman binnen Jumbo, dan zijn Roglic en Vingegaard toch echt nog wel een heel pak beter.

Stop hier eens mee aub
Je hebt gelijk. Ik denk dat dat het beste is. Ik had een heel antwoord gereed, inclusief op Jarvis, maar dit is compleet naast wat er momenteel in de Vuelta aan het gebeuren is.
Laten we hopen dat Remco niet ziek is en dat hij verder het gevecht kan aangaan met Jumbo Visma.

Ik vond, net zoals José ook aangeeft, dat hij wel verdacht kort was bij zijn startinterview gisteren.

Misschien voelde hij toch al iets

Sterker nog, Jumbo heeft een realistische kans (ok, klein, maar toch, zeker niet ondenkbaar) om een 1-2-3 tje te doen in het eindklassement.
Als Kuss het podium haalt, mogen ze toch eens invallen en hem testen.
Argument voor hem, zijn die drietal gratis minuten en als er matig wordt gekoerst de komende weken, wil ik gerust nog een top-vijf geloven.
Gewoon mindere dag.
Staat nog voor Roglic en Vinegard. Niks verloren.
Ze hebben wel bloed geroken. Jumbo zit in een zetel.
Om de beurten counteren en de TT afwachten, zodat ze effe nog de Angliru al dan niet kunnen domineren.
Waar halen jullie dat?
Vingegaard zag er gisteren vermoeider uit dan Roglic, ook al lees je amper iets af van de Sloveen zijn gezicht.
Ik ben voorlopig vooral enorm onder de indruk van Cian. Die was in de 2 (véél minder sterk bezette) Zwitserse rondes dit jaar toch vooral top 10 vulling (met alle respect). Kon overal relatief vlot mee maar zich echt onderscheiden lukte niet, wat geen schande is. Maar dat die hier tussen dit geweld gisteren eigenlijk bij de 5 besten bergop behoorde dat vind ik toch behoorlijk straf.
Met wat hoop heeft die gans het jaar gefocust op de Vuelta en de rest erbij genomen als extraatjes :tongue:.
Toch vrees ik dat hij zich wil bewijzen (in de eerste week). Die derde week, hé...

Ik denk dat jumbo gaat voor roglic om de vuelta te laten winnen en dat vingegaard er is om remco wat nerveus te maken. En indien nodig over te pakken moest het niet lukken met roglic.
Want volgens mij kon vingegaard daar toch nog meer pakken had hij echt gewild.

Ik denk dat jumbo gaat voor roglic om de vuelta te laten winnen en dat vingegaard er is om remco wat nerveus te maken. En indien nodig over te pakken moest het niet lukken met roglic.
Want volgens mij kon vingegaard daar toch nog meer pakken had hij echt gewild.

Ze kunnen dat ook niet maken tegenover Roglic denk ik, uiteindelijk is hij ook een kopman. Mocht Roglic nu door het ijs zakken, pakt Vingegaard sowieso over maar het plan A is zeker Roglic.

Terug
Bovenaan