Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Ze kunnen dat ook niet maken tegenover Roglic denk ik, uiteindelijk is hij ook een kopman. Mocht Roglic nu door het ijs zakken, pakt Vingegaard sowieso over maar het plan A is sowieso Roglic.

Ja, vond ik al direct toen het bekend gemaakt werd. Anders zou die gast toch 0 motivatie hebben.

Zolang Roglic gewoon goed presteert waarom zou Vingegaard dan over zijn limiet gaan?
Daar is geen reden voor.
Ik geloof overigens ook niet dat Roglic zoveel minder is hoor, die is gewoon zeer goed in vorm en Vingegaard is niet meer op zijn allerhoogste piek.

In de TT gaan Roglic en Vingegaard weinig tijd verliezen en als je met weinig extra moeite steeds zo een halve minuut kan pakken dan zit je vrij safe.

Grootste risico lijkt mij vooral te zijn als Remco zijn duivels ontbind en all out gaat. Dan wil ik wel eens zien wie er gaat meegaan/ meekunnen.

Ik vond, net zoals José ook aangeeft, dat hij wel verdacht kort was bij zijn startinterview gisteren.

Misschien voelde hij toch al iets
Het enige wat mij net als @BleKKie wel is opgevallen is de krampachtige manier waarop hij zijn vest aandeed na de finish (of aangedaan werd beter). Het zou wel kunnen dat hij toch wel last heeft van die schouder na zijn val maandag. Zeker op zo'n steile ondingen waar je sowieso meer aan u stuur trekt is dat zeker geen voordeel. Maar das allemaal pure speculatie natuurlijk.
Met wat hoop heeft die gans het jaar gefocust op de Vuelta en de rest erbij genomen als extraatjes :tongue:.
Toch vrees ik dat hij zich wil bewijzen (in de eerste week). Die derde week, hé...
We gaan het zien... ook voor Lenny Martinez zal het afwachten zijn hoe ver die komt. Ik denk ook wel dat Cian heel goed weet waarmee hij bezig is. Na de aankomst van maandag gaf hij toch aan dat hij veel zin had om achter Solar & Kuss te springen maar toch koos om rustig te blijven volgen. Gaat sowieso veel leren als hij zijn eerste GT gaat uitrijden, en zoals de kaarten nu liggen staat hij er zéér goed voor voor een mooie top 10 en misschien nog wel ietsjes meer dan dat ook. De kans dat we met die beste 8 klassementsmannen allemaal in Madrid geraken lijkt mij toch eerder klein... er gebeurd altijd nog wel íets.

Grootste risico lijkt mij vooral te zijn als Remco zijn duivels ontbind en all out gaat. Dan wil ik wel eens zien wie er gaat meegaan/ meekunnen.
Gaat hij dat riskeren? Je bedoelt een verre aanval over meerdere beklimmingen?
Rit 8 is te vroeg.
Rit 13 naar de Tourmalet is Pacman-materiaal voor Jumbo.
Wegglippen in rit 15 op die klim in het midden zou fun kunnen zijn met een ploegmaat in de vroege vlucht.
Rit 18 om te oefenen voor Lombardije.
Bij de voorlaatste kan een ravage aangericht worden en is moeilijker te controleren voor Jumbo met dat op-en-neergaan.

Op alleen een slotklim geloof ik niet dat hij Roglic / Vingegaard kan lossen en genoeg tijd kan pakken (>1min).

Gaat hij dat riskeren? Je bedoelt een verre aanval over meerdere beklimmingen?
Rit 8 is te vroeg.
Rit 13 naar de Tourmalet is Pacman-materiaal voor Jumbo.
Wegglippen in rit 15 op die klim in het midden zou fun kunnen zijn met een ploegmaat in de vroege vlucht.
Rit 18 om te oefenen voor Lombardije.
Bij de voorlaatste kan een ravage aangericht worden en is moeilijker te controleren voor Jumbo met dat op-en-neergaan.

Op alleen een slotklim geloof ik niet dat hij Roglic / Vingegaard kan lossen en genoeg tijd kan pakken (>1min).
Ik zie weinig mogelijkheden om dat te doen... de enige mogelijke manier om zoiets te regelen is om UAE mee in het bad te trekken en dan nog moet je al een heel rare wedstrijd situatie krijgen waar Jumbo een pakket met bv Remco, Almeida en ploegmaats laat rijden zonder dat ze dat snel in de kiem smoren.

Hoe dieper je in de ronde komt hoe makkelijker het ook controleerbaar wordt. Momenteel staan ze met 7 op 30 seconden. Naar het einde van week 2 gaat daar toch wel stilaan met minuten gespeeld worden en gaan er nog een 3-4tal overblijven voor eindwinst, waaronder vermoedelijk Roglic & Vingegaard. Dat maakt het voor Jumbo alleen maar makkelijker controleerbaar, zeker met hun ploeg.

Laten we hopen dat Remco niet ziek is en dat hij verder het gevecht kan aangaan met Jumbo Visma.
Remco heeft tussen de lijnen in vandaag verklaard dat hij een beetje ziekjes was gisteren.
(Hij zei dat hij zich beter voelt dan gisteren)

Is dat zo? Of wil hij de tegenstanders een rad voor de ogen draaien?

Nu goed, we zullen het snel weten.

Allé, die Vingegaard die ritten weggeeft en geen moeite doet om voor de overwinning te spurten gaat hier mee doen aan de tussensprint voor 2s terug te nemen. :laugh:

Remco heeft tussen de lijnen in vandaag verklaard dat hij een beetje ziekjes was gisteren.
(Hij zei dat hij zich beter voelt dan gisteren)

Is dat zo? Of wil hij de tegenstanders een rad voor de ogen draaien?

Nu goed, we zullen het snel weten.
Hoofdpijn hoorde ik zeggen. Een gevolg van zijn val na de finish eerder deze week. Vandaag was er in elk geval weinig te winnen of te verliezen.

Hoofdpijn hoorde ik zeggen. Een gevolg van zijn val na de finish eerder deze week. Vandaag was er in elk geval weinig te winnen of te verliezen.
Misschien een lichte hersenschudding (dan kan je afhankelijk van de ernst gewoon verder fietsen)?

Terug
Bovenaan