Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Amai zo populair de Vuelta daar in Barcelona. Er staat bijna 200 man voor dat podium bij de ploegvoorstelling. Als de lokale slagerzanger hier optreedt bij de lokale kermis staat er meer volk :s

Ik had er nog niet bij stilgestaan, maar Roglic heeft elke ronde waarin hij startte dit jaar al gewonnen. Geen enkele eendagswedstrijd gereden.

Toch ook wel uitkijken naar enkele jongeren (naast Remco en Ayuso natuurlijk)

Cian, Van Eetvelt, Gregoire, Lenny Martinez, Page, ...

Sowieso veel kans op een opmerkelijke winnaar:
  • Roglic: Giro-Vuelta winnaar en ongeslagen in al zijn rittekoersen dit jaar
  • Vingegaard: Tour-vuelta dubbel (zou nog maar de 4de renner zijn die dit doet)
  • Remco: Monument-wk itt- en 2 jaar op rij vuelta winnaar
  • Thomas G: 2de giro - winnaar vuelta
  • Mas: na 3x 2de wint hij eindelijk de vuelta

Bij nog andere outsiders kan je ook wel nog iets verzinnen :)

Ik ben vooral benieuwd nu Remco eens kan koersen met een topper zoals Vingegaard, zal veel laten zien hoe de krachtsverhoudingen zijn.
Pogacar doet niet mee spijtig genoeg.
Zal een goede indicatie geven als Remco volgend jaar de Tour wil rijden...ik vrees dat Vingegaard nog een maatje te groot is en nog een tijdje gaat blijven.

Ik ben vooral benieuwd nu Remco eens kan koersen met een topper zoals Vingegaard, zal veel laten zien hoe de krachtsverhoudingen zijn.
Zal een goede indicatie geven als Remco volgend jaar de Tour wil rijden...ik vrees dat Vingegaard nog een maatje te groot is en nog een tijdje gaat blijven.
Ik denk niet dat Remco dit jaar de Vuelta wint. Maar dat dacht ik vorig jaar ook dus hij mag mij opnieuw verrassen. :tongue:

Ik ben wel benieuwd in welke vorm Vingegaard aan de start komt. Kan hij de vorm van de Tour doortrekken?
Als er één wielrenner is die voldoende 'basisvorm' heeft om effectief dat niveau door te trekken dan is het Vingegaard wel.
Zijn voorbereiding dit seizoen op de Tour verliep bijna perfect.

Ik denk niet dat Remco dit jaar de Vuelta wint. Maar dat dacht ik vorig jaar ook dus hij mag mij opnieuw verrassen. :tongue:

Ik ben wel benieuwd in welke vorm Vingegaard aan de start komt. Kan hij de vorm van de Tour doortrekken?
Als er één wielrenner is die voldoende 'basisvorm' heeft om effectief dat niveau door te trekken dan is het Vingegaard wel.
Zijn voorbereiding dit seizoen op de Tour verliep bijna perfect.
Heuh? Dat is toch totaal niet waar? Kijk maar naar Parijs - Nice waar hij niet eens Gaudu kon volgen. En in de vorige jaren heeft die na de Tour ook zo goed als niks meer gepresteerd.

We zullen direct zien hoe hard Vingegaard die doorgedreven trainingen nodig heeft voor een grote ronde te kunnen winnen, aangezien zijn voorbereiding voor deze Vuelta niks is vergeleken met zijn Tours.

Die hebben al wel wat wedstrijden samen gereden, de laatste was Remco voor Jonas. En qua overwinningen in races waar ze samen aan de start stonden is het 4-2 (eigenlijk 3-0 want ze hebben samen in de Hammer series gereden in 2019 en dat is een uitslag per ploeg) voor Remco

Die hebben al wel wat wedstrijden samen gereden, de laatste was Remco voor Jonas. En qua overwinningen in races waar ze samen aan de start stonden is het 4-2 (eigenlijk 3-0 want ze hebben samen in de Hammer series gereden in 2019 en dat is een uitslag per ploeg) voor Remco
Hoe kom je hierbij?

Er valt toch nog niets nuttigs te zeggen over zogenaamde 'duels' tussen Remco en Vingegaard of tussen Remco en Pogacar hé.

Enkel met Roglic hebben we al een aantal duels gehad (al droegen ze zelden tot het einde jammer genoeg)

We zullen eerst zien met welke ambities en vorm Vingegaard aan de start staat, want het is nu allemaal wat vaag.

We zullen eerst zien met welke ambities en vorm Vingegaard aan de start staat, want het is nu allemaal wat vaag.

Ambitie is duidelijk Vuelta winnen. Die gaat geen 3 weken rond rijden in Spanje voor de lol die wil gewoon winnen. Vorm zal wel meer dan redelijk zijn zeker aangezien het al het plan was om de Vuelta te rijden sinds eind vorig jaar. Froome deed het nog zolang geleden niet de dubbel Tour/Vuelta.

Er valt toch nog niets nuttigs te zeggen over zogenaamde 'duels' tussen Remco en Vingegaard of tussen Remco en Pogacar hé.

Enkel met Roglic hebben we al een aantal duels gehad (al droegen ze zelden tot het einde jammer genoeg)
Daar valt idd weinig over te zeggen. Maar het gaat me er meer over dat hij wel al tegen de toppers gereden heeft.

Terug
Bovenaan