Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

  • Jonas Vingegaard

    Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

    Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

    Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

    Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

    Stemmen: 0 0,0%
  • Enric Mas

    Stemmen: 0 0,0%
  • Juan Ayuso

    Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand Anders

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik ben ook heel benieuwd hoe een Vingegaard nog voor de dag gaat komen. Zijn hoofdoel is natuurlijk al binnen, gevolgd door een hoop festiviteiten en verplichtingen. De tijd tussen Tour en Vuelta is ook vrij kort natuurlijk. Anderzijds heeft hij opnieuw een topseizoen, is het iemand die zichzelf tot in de puntjes kan voorbereiden en heeft hij ook geen druk meer.

De Vuelta is altijd wat speciaal. Eigenlijk is het voor weinig renners hét hoofdoel van het seizoen. Enkel voor Ayuso is dit de main target, vermoed ik. Dan heb je nog altijd een kransje renners bij wie het vorige hoofdoel mislukt is/niet gelopen is zoals gehoopt (Mas, Carapaz, Remco, ...) en een kransje renners die de Vuelta er nog even bijpakt omdat het kan (Roglic, Vingegaard, Thomas, ...)

Ik vind dat moeilijk in te schatten, maar ik verwacht wel een betere Roglic aan de start dan vorig jaar.
 
Ik ben ook heel benieuwd hoe een Vingegaard nog voor de dag gaat komen. Zijn hoofdoel is natuurlijk al binnen, gevolgd door een hoop festiviteiten en verplichtingen. De tijd tussen Tour en Vuelta is ook vrij kort natuurlijk. Anderzijds heeft hij opnieuw een topseizoen, is het iemand die zichzelf tot in de puntjes kan voorbereiden en heeft hij ook geen druk meer.

De Vuelta is altijd wat speciaal. Eigenlijk is het voor weinig renners hét hoofdoel van het seizoen. Enkel voor Ayuso is dit de main target, vermoed ik. Dan heb je nog altijd een kransje renners bij wie het vorige hoofdoel mislukt is/niet gelopen is zoals gehoopt (Mas, Carapaz, Remco, ...) en een kransje renners die de Vuelta er nog even bijpakt omdat het kan (Roglic, Vingegaard, Thomas, ...)

Ik vind dat moeilijk in te schatten, maar ik verwacht wel een betere Roglic aan de start dan vorig jaar.
Voor Roglic is dit evenzeer een hoofddoel hoor. Ik vind dat nu niet echt correct om die gelijk met Vingegaard te zetten wat betreft "eventjes erbij nemen omdat het kan". Het was van in het begin al de bedoeling om de dubbel Giro-Vuelta te doen.
 
Hirt, Cattaneo, Vervaeke, Serry, Knox en Bagioli zouden momenteel op de lijst staan voor de Vuelta straks. Volgens Lefevere zijn column.


Als die mannen in vorm zijn heb je toch al een aardig ploegje. Cerny zal ook wel meegaan zeker met die ploegentijdrit om te starten.
 
Hirt, Cattaneo, Vervaeke, Serry, Knox en Bagioli zouden momenteel op de lijst staan voor de Vuelta straks. Volgens Lefevere zijn column.


Als die mannen in vorm zijn heb je toch al een aardig ploegje. Cerny zal ook wel meegaan zeker met die ploegentijdrit om te starten.

Zou Bagioli dan toch blijven (Arkea en vooral Trek werden genoemd)? Zou toch maar raar zijn moesten ze die nog naar de Vuelta sturen als hij vertrekt.
 
Zou Bagioli dan toch blijven (Arkea en vooral Trek werden genoemd)? Zou toch maar raar zijn moesten ze die nog naar de Vuelta sturen als hij vertrekt.

Jakobsen mocht ook nog mee naar de Tour. Daar valt Lefevere niet zo hard over zolang hij bereid is om zijn werk te doen en in vorm is. Vansevenant heeft nog geen GT gereden dit jaar dus die had ik er ook wel bij verwacht maar die zakte er in San Sebastian toch door op een bepaald moment terwijl Bagioli nog gewoon 9e werd. Dus als die nu eenmaal de betere benen heeft dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ze hem meepakken.
 
Hirt, Cattaneo, Vervaeke, Serry, Knox en Bagioli zouden momenteel op de lijst staan voor de Vuelta straks. Volgens Lefevere zijn column.


Als die mannen in vorm zijn heb je toch al een aardig ploegje. Cerny zal ook wel meegaan zeker met die ploegentijdrit om te starten.
Van de line-up van Jumbo Visma mag je toch schrik krijgen:
Daarmee heb je zelfs in de Tour altijd de beste ploeg. Die mogen de Vuelta eigenlijk niet verliezen hé met die opstelling.
 
Remco zou forfait moeten geven voor de vuelta.
Blijkbaar drie gebroken ribben :help:

Ik vind hier niks van terug. En x kan ik niet lezen. Twitter vroeger wel maar soit. Ik heb wel nog ergens ne login maar te lui om het paswoord weer te zoeken. Zoveel interesseert het mij niet.
In elk geval is 2 gebroken ribben geen excuus om een grote ronde te rijden. 3 misschien wel :tongue: : https://sporza.be/nl/2023/05/18/ott...ro-ik-word-nu-weer-wat-normaal~1684408657921/

Edit : lol... you got me....
 
Zou Bagioli dan toch blijven (Arkea en vooral Trek werden genoemd)? Zou toch maar raar zijn moesten ze die nog naar de Vuelta sturen als hij vertrekt.


Bij de ploeg van Patrick Lefevere zwaaien ze Andrea Bagioli uit. De 24-jarige Italiaanse puncher trekt naar Lidl-Trek.


Gaat inderdaad naar Trek. We zullen straks weten of hij de Vuelta al dan niet rijd.
 
Bij de ploeg van Patrick Lefevere zwaaien ze Andrea Bagioli uit. De 24-jarige Italiaanse puncher trekt naar Lidl-Trek.


Gaat inderdaad naar Trek. We zullen straks weten of hij de Vuelta al dan niet rijd.
Normaal zijn ze bij quick step niet kleinzerig genoeg om renners voor die reden uit de selectie te halen.
 
Normaal zijn ze bij quick step niet kleinzerig genoeg om renners voor die reden uit de selectie te halen.

Er zijn héél veel ploegen die dat doen bij een Vuelta (QS zal dat ook wel al gedaan hebben), vaak is het ook niet onlogisch. De Vuelta is vaak de grote ronde waar er kansen worden gegeven aan nieuw talent of jongens die nog geen of weinig grote rondes gereden hebben, dan ga je die kans niet geven aan iemand die vertrekt. Want ja gaat niet iemand opleiden voor een andere ploeg zeg maar. Bij sommige renners ligt dat natuurlijk anders, kopmannen bijvoorbeeld (als die niet vervangen kan worden) of renners die kans hebben om een rit te winnen. Dan is het niet logisch om die thuis te laten. Ook nu zou het niet zo logisch zijn als ze bij QS van mening zijn dat Bagioli heel belangrijk kan zijn voor Evenepoel, als ze van mening zijn dat er iemand anders die rol even goed kan invullen gaan ze toch eerder die renner sturen nu neem ik aan.

De Tour is sowieso een ander geval. Daar ga je in principe naartoe met je beste renners, altijd (tenzij je Quick Step 2023 bent dan). Maar ook hier, als je een keuze moet maken tussen een renner die blijft of een renner die vertrekt, en ze kunnen beiden een bepaalde rol goed vervullen, gaat er natuurlijk altijd voor die eerste gekozen worden. Dat is niet onlogisch. Wat DSM steevast doet of Intermarché vorig jaar deed, een pelotonvuller die blijft kiezen boven een sterkhouder die vertrek, daarentegen is gewoon dom.
 
Niet veel spurtkansen is ook duidelijk te zien aan het voorlopige deelnemersveld op pcs

Maar wel veel kans op Belgisch succes dus.

Beste 10 sprinters volgens pcs

Pos.RiderTeamPoints
1 THIJSSEN GerbenICW666
2 MENTEN MilanLTD448
3 MOLANO Juan SebastiánUAD406
4 VAN DEN BERG MarijnEFE384
5 VAN POPPEL DannyBOH307
6 ABERASTURI JonLTK205
7 GRÉGOIRE RomainGFC141
8 GANNA FilippoIGD125
9 VENDRAME AndreaACT117
10 AULAR OrluisCJR92
 
Benieuwd of Quickstep de schade in de TTT al wat kan inperken. Op papier mag je toch een pak slaag van Jumbo verwachten.
 
Terug
Bovenaan