Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

  • Jonas Vingegaard

    Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

    Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

    Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

    Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

    Stemmen: 0 0,0%
  • Enric Mas

    Stemmen: 0 0,0%
  • Juan Ayuso

    Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand Anders

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Niet veel spurtkansen is ook duidelijk te zien aan het voorlopige deelnemersveld op pcs

Maar wel veel kans op Belgisch succes dus.

Beste 10 sprinters volgens pcs

Pos.RiderTeamPoints
1 THIJSSEN GerbenICW666
2 MENTEN MilanLTD448
3 MOLANO Juan SebastiánUAD406
4 VAN DEN BERG MarijnEFE384
5 VAN POPPEL DannyBOH307
6 ABERASTURI JonLTK205
7 GRÉGOIRE RomainGFC141
8 GANNA FilippoIGD125
9 VENDRAME AndreaACT117
10 AULAR OrluisCJR92

Zoals verwacht komen er nog wel wat bij natuurlijk. Zoals Dainese nu. Groves zou ook gaan rijden, maar dat is nog niet bevestigd. Coquard wordt ook genoemd. Nog altjid een slecht sprintersveld natuurlijk, maar dat is altijd wel zo in de Vuelta.
 
Laatst bewerkt:

Bagioli mag dus mee ondanks zijn nakende vertrek. Terecht is in vorm. Niet de man voor het hooggebergte maar die korte pukkeltjes moeten hem wel liggen was na Evenepoel beste QS man in San Sebastian. Geen Vansevenant jammer maar was te verwachten veel op de sukkel al geweest en vorige week in Denemarken onderuit en opgave heeft zich dus onvoldoende kunnen tonen.

Knox mee vroeg me al lang af waarom die er de voorbije 2 jaar niet bij was toch een van de betere klimmers normaal. Ik had Cerny verwacht maar het is Pedersen geworden kan ook tijdrijden wat wel belangrijk is met die openingsTTT en ideale man om Evenepoel in de vlakke finales veilig te houden met zijn leadout ervaring.

Benieuwd of Quickstep de schade in de TTT al wat kan inperken. Op papier mag je toch een pak slaag van Jumbo verwachten.

3e op 14" vorig jaar op 23km. QS kan wel een ploegentijdrit rijden een pak slaag gaat het dus niet worden.
 
Daarnaast is de TTT ook niet zo lang natuurlijk (14km?). Dus de verschillen zullen wel goed meevallen.
 
Knox mee vroeg me al lang af waarom die er de voorbije 2 jaar niet bij was toch een van de betere klimmers normaal. Ik had Cerny verwacht maar het is Pedersen geworden kan ook tijdrijden wat wel belangrijk is met die openingsTTT en ideale man om Evenepoel in de vlakke finales veilig te houden met zijn leadout ervaring.



3e op 14" vorig jaar op 23km. QS kan wel een ploegentijdrit rijden een pak slaag gaat het dus niet worden.
Knox reed normaal de Giro maar is ziek geworden paar weken voordien.

Dat QS vorig jaar 3e werd lijkt mij weinig relevant. Er zijn zowel bij QS als bij Jumbo maar 3 dezelfde renners. Het verschil is wel dat bij Jumbo ze nog sterker zijn voor de tijdrit en bij QS eerder andersom. Alaphilippe, Cavanga en Van Wilder vervang je niet zo maar. Het zal vooral van Evenepoel en Cattaneo moeten komen. Pedersen zou ook wel zijn werk moeten kunnen doen. Slaag verwacht ik ook niet maar ze gaan moesten ze onder de 20s kunnen blijven gaan ze tevreden zijn vermoed ik.
 
Waar blijft die Vuelta manager, Sporza?! :help:

Er komt geen vuelta manager
Karl is reeds met al het budget gaan lopen.

-----
Knox reed normaal de Giro maar is ziek geworden paar weken voordien.

Dat QS vorig jaar 3e werd lijkt mij weinig relevant. Er zijn zowel bij QS als bij Jumbo maar 3 dezelfde renners. Het verschil is wel dat bij Jumbo ze nog sterker zijn voor de tijdrit en bij QS eerder andersom. Alaphilippe, Cavanga en Van Wilder vervang je niet zo maar. Het zal vooral van Evenepoel en Cattaneo moeten komen. Pedersen zou ook wel zijn werk moeten kunnen doen. Slaag verwacht ik ook niet maar ze gaan moesten ze onder de 20s kunnen blijven gaan ze tevreden zijn vermoed ik.

De TTT is ook nog eens 10 km korter dan vorig jaar.
De schade zal normaal wel beperkt worden.
 
De TTT is nogal bochtig ... op eentje na zijn al die bochten ook minstens 90 graden.

Start, 0,3km rotonde, 0,9km linkse bocht, 1,1km rechtse bocht, 1,3km linkse bocht, 1,8km linkse bocht, 2,2km asverschuiving, 2,6km rechtse bocht, 3,5km rechtse bocht, 3,8km linkse bocht, 4,5km linkse bocht, 5km rechtse bocht, 6km linkse bocht, 6,3km linkse bocht, 7,3km linkse bocht, 9,1km rechtse bocht, 9,3km linkse bocht, 10,7 rechtse bocht, 11km linkse bocht, 11,3km linkse bocht, 11,8km rechtse bocht, 14,1km linkse bocht, 14,5km rotonde, finish.
 
De TTT is nogal bochtig ... op eentje na zijn al die bochten ook minstens 90 graden.

Start, 0,3km rotonde, 0,9km linkse bocht, 1,1km rechtse bocht, 1,3km linkse bocht, 1,8km linkse bocht, 2,2km asverschuiving, 2,6km rechtse bocht, 3,5km rechtse bocht, 3,8km linkse bocht, 4,5km linkse bocht, 5km rechtse bocht, 6km linkse bocht, 6,3km linkse bocht, 7,3km linkse bocht, 9,1km rechtse bocht, 9,3km linkse bocht, 10,7 rechtse bocht, 11km linkse bocht, 11,3km linkse bocht, 11,8km rechtse bocht, 14,1km linkse bocht, 14,5km rotonde, finish.

Hopelijk laat niemand zijn zwembadje leeglopen. Zou zonde zijn om al renners te verliezen na amper 14km.
 
3e op 14" vorig jaar op 23km. QS kan wel een ploegentijdrit rijden een pak slaag gaat het dus niet worden.

Zal vooral kwestie zijn dat Remco goed zijn beurten moet indelen.
Hi zal rekening moeten houden met gans zijn team en niet zoals de vorige keer dat altijd als hij op kop komt iedereen ligt te roepen op zijn moeder :p
Die goeie tijdrijders zijn er nu niet bij.
 

1ste plek Remco, toch gigantische vragen bij eigenlijk. Vingegaard is een veel betere ronderenner, die veel beter kan klimmen met een veel betere ploeg. Voor mij toch de grote favoriet.
 

1ste plek Remco, toch gigantische vragen bij eigenlijk. Vingegaard is een veel betere ronderenner, die veel beter kan klimmen met een veel betere ploeg. Voor mij toch de grote favoriet.

Het is dan ook een oplijsting, maar geen rangschikking.
 
Er ontbreken ook nog wel wat coureurs in hun lijstje.
Ik weet niet echt wat ze met dat lijstje willen bereiken eigenlijk. Wat bedoelen ze met 10 favorieten? 10 favorieten voor wat?
* Eindwinst? Who are they kidding? :unsure:
* Top 5? Dan zijn toch wel erg gul geweest, of denkt er nog iemand dat bv Carthy en Buitrago realistische opties zijn voor top 5 :unsure:
* Top 10? Dan ontbreken er toch wel een aantal namen zou ik denken.

Ik heb ook geleerd dat Ayuso, Almeida, Landa en Buitrago blijkbaar maar voor een halve tellen :unsure:
 
Ik weet niet echt wat ze met dat lijstje willen bereiken eigenlijk. Wat bedoelen ze met 10 favorieten? 10 favorieten voor wat?
* Eindwinst? Who are they kidding? :unsure:
* Top 5? Dan zijn toch wel erg gul geweest, of denkt er nog iemand dat bv Carthy en Buitrago realistische opties zijn voor top 5 :unsure:
* Top 10? Dan ontbreken er toch wel een aantal namen zou ik denken.

Ik heb ook geleerd dat Ayuso, Almeida, Landa en Buitrago blijkbaar maar voor een halve tellen :unsure:
Het is een oplijsting van wie de kopmannen of toch alvast de mannen die je in de gaten moet houden zijn per team.

Toch een vrij eerlijke oplijsting in die zin?

Vingegaard buiten beschouwing laten lijkt mij wel vreemd. Maar goed halvelings is er wel al aangeven dat de kopman in eerste instantie Roglic is.
 
Het is een oplijsting van wie de kopmannen of toch alvast de mannen die je in de gaten moet houden zijn per team.

Toch een vrij eerlijke oplijsting in die zin?

Vingegaard buiten beschouwing laten lijkt mij wel vreemd. Maar goed halvelings is er wel al aangeven dat de kopman in eerste instantie Roglic is.
Vingegaard is toch nummer 2 in het lijstje? :unsure:
 
Jammer dat Procycling geen speciale editie heeft van het magazine voor Vuelta, zoals ze wel hadden voor Tour De France
 
Jammer dat Sporza enkel naar GC kijkt, want het sprinters collectief is om duimen en vingers van af te likken. Kijk nu al uit naar de eerste massa sprint.
 
Terug
Bovenaan