Ah, maar nu moet het niet alleen "voorbeelden van discriminatie" zijn, nu moet het "het grote drama" zijn. Als je constant verlegt wat ik zogezegd probeer aan te tonen, is het niet moeilijk dat je telkens kunt zeggen dat het te kort is. Ik had het niet over het grote drama.
Blij dat we het eens zijn, dat vrouwen hier nog aanzienlijk wat redenen hebben om te klagen. Dat maakt voor mij dat zo'n dag als gisteren nog altijd nodig is. En dat daar sommige acties wat dommer of minder doeltreffend zijn dan andere, is eigen aan zo'n dag. Het komt tenminste wel nog eens in het nieuws.
Dat van dat stemrecht en 25 jaar uitgesloten worden heb ik ook gelezen. Beetje flauwekul natuurlijk... Ja, daarvoor werden sommige mannen soms ook uitgesloten voor sommige dingen. In tegenstelling tot alle vrouwen, al veel langer, voor alle dingen. Maar ja, 't is gelijk. Alsof het ene het andere goedpraat ook.
Niets verleggen... ik vond vooral dat je in P&A iets meer dan één korte retorische vraag mocht plaatsen.
Zeker aangezien zo'n in het atheneum van Halle gewoon buiten proportie is, en dan nog op basis van een incident waar jongens van 16-18 geen boodschap aan hebben.
Bij vrouwendiscriminatie en onderwijs lijkt het mij problematischer dat in Afghanistan meisjes niet naar school kunnen, dan dat Erdogan een manipulatief seksist zou kunnen zijn, en dat Louis Michel junior een kwiet is die niet beter wist dan op die stoel te gaan zitten, en geen tweede stoel te vragen.
Maar in het Belgische/Vlaamse onderwijs? Ik zou afgaande op de cijfers zeggen dat meisjes hier intussen beter af zijn dan jongens, maar soit, géén aandacht daarvoor natuurlijk met symbolische acties... benieuwd of dat in de toekomst verandert wanneer je ziet dat hele beroepen op universitair niveau dominant vrouwelijk worden (huisarts, psycholoog, kinesist, apotheker, ...)
En stemrecht: jij mag dat flauwekul vinden, maar van die artikels die impliceren dat mannen altijd alle priveleges hebben gehad in onze samenleving... de realiteit is eerder dat een kleine groep mannen alle privilege's hebben gehad, en dat mijn mannelijke voorouders toch althans ook maar héél gewone mannen waren zonder buitensporige macht. Iets wat veel van die moderne feministen gewoon niet beseffen.

.