waarvoor ze echter geen wettelijk middel heeft om dat te doen. Vandaar de oproep om pensioenrechten bij gehuwde koppels, zeker met kinderen, gewoon te verdelen over de 2 partners. Daarvan afwijken moet dan een bewuste keuze zijn en niet omgekeerd.Gruwel? Misschien geen woorden in m'n mond leggen.
Als ik dan toch moet nuanceren: geen betaald werk waarmee je pensioenrechten opbouwt als je dan wilt impliceren dat ik doe alsof huishoudelijk werk géén "werk" is. (overigens, ik doe mijn eigen huishouden ook, en krijg er ook niets extra voor)
Wilt een huisvrouw "betaald" worden voor haar werk in het verleden, dan moet ze maar bij de vader van haar kinderen en/of haar man/partner uit die tijd aankloppen natuurlijk.
Ongelijkheid uit het verleden?KnightOfCydonia zei:Als vrouwen tegenwoordig meer gaan werken, lost die pensioenkloof zich voor een stuk vanzelf op. Vandaar mijn opmerking dat bepaalde ongelijkheden uit het verleden zich nu éénmaal met verloop van tijd vanzelf zullen oplossen, je kan echter niet zomaar elke ongelijkheid uit het verleden meteen wegwerken als daar ook goede redenen voor zijn/waren. Zaken zoals een minimumpensioen zijn al in het voordeel van vrouwen, en met een verminderde levensverwachting van mannen wordt bij die berekening van de pensioenkloof ook geen rekening gehouden natuurlijk...
(cijfers voor volledig België)
Het is dus nu ook nog altijd de gewoonte.