Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wat een reden om aan kinderen te beginnen. Schatjes, jullie zijn er gekomen uit politiek-culturele redenen. Niet omdat ik echt kinderen wou, maar het is de enige manier om de westerse cultuur/welvaart te beschermen tov de vreemde . Dus durf op uw 18 niet met een allochtoon thuis komen he.Had hij dat niet al uitgelegd? Samengevat vreest hij dat deze levenskeuzes, wanneer ze een algemene trend zou worden, leiden tot het einde van onze welvaartsstaat.
Maar dat is dan weer idealisme.Wel als we dan toch in boutades praten, ik ken meerdere mensen die geen kinderen op de wereld zetten uit ecologische overwegingen. Is dat dan ook puur materialisme?
Door tradities te volgen die men aanvankelijk eerst niet begrijpt krijgt men later levenslessen die onontbeerlijk zijn voor de persoonlijke vorming. Door individualisering ziet men dit als 'soumission', wat tienduizenden jaren logisch was wordt nu verworpen. Een gedeelte wantoestanden in de laatste vijftig jaar bij ouder-kind relaties worden dan gezien als het ultieme bewijs voor een self fulfilling prophecy, ziede wel dat ik gelijk heb. Zoals je zelf zei zorgde je kindloos zijn voor bepaalde opties die voor u verrijkend waren, iedereen hier die z'n graf in gaat zonder kinderen zal zichzelf dat vertellen: met kinderen had ik nooit zus en zo, voor een deel zal dat waar zijn maar voor een gedeelte helemaal niet, die logen tegen zichzelf; kindloos zijn was een soort verkapte nihilistische doodsdrang.maar is het daarom een slechtere keuze?
gokske: 35,000000000002 percent?Uw statement lijkt dogmatisch, terwijl ik de deur open laat voor mensen met een bewuste keuze. Zelfs de grootste genieën geven toe dat ze in het verleden fouten hebben gemaakt of denkpatronen hadden die achteraf achterhaald bleken te zijn. Percentage vrouwen dat zegt "ik was beter kinderloos gebleven"; ik kan het niet bewijzen maar volgens mij meerdere nullen na de komma. Wat heel de discussie kantelt is dat hier zoveel middenklasse of hoger met een burojob mentaal 25jr mensen zitten.
soms ja, andere keren nee. ben je voor dogmatisch beleid? mijn persoonlijke opvatting van tradities is, dat eens ze doorbroken werden er een revolutie of vorm van voortgang in de maatschappij perpetueert. niet altijd, maar toch vaak.Door tradities te volgen die men aanvankelijk eerst niet begrijpt krijgt men later levenslessen die onontbeerlijk zijn voor de persoonlijke vorming. Door individualisering ziet men dit als 'soumission', wat tienduizenden jaren logisch was wordt nu verworpen. Een gedeelte wantoestanden in de laatste vijftig jaar bij ouder-kind relaties worden dan gezien als het ultieme bewijs voor een self fulfilling prophecy, ziede wel dat ik gelijk heb. Zoals je zelf zei zorgde je kindloos zijn voor bepaalde opties die voor u verrijkend waren, iedereen hier die z'n graf in gaat zonder kinderen zal zichzelf dat vertellen: met kinderen had ik nooit zus en zo, voor een deel zal dat waar zijn maar voor een gedeelte helemaal niet, die logen tegen zichzelf; kindloos zijn was een soort verkapte nihilistische doodsdrang.
Ik had ook kunnen zeggen: eff you, millennials, trekt uw plan, ik moei me niet in de discussie, maar blijkbaar trek ik me dat zo aan, ben ik zo overtuigd dat het voor mij al die keystrokes waard zijn...
Ik zei nergens dat de kindloze trend gaat leiden tot het einde van de welvaartstaat.
De maatschappij dan met al da coronagezever , onveiligheidsgevoel op straat , criminelen die ongestraft blijven , constante prestatiedruk , en ga zo maar verder. Nee, hoe meer ik er over nadenk , hoe zekerder ik er van ben dat ik er niet meer aan zou beginnen.
.Als je die lijn doortrekt hoeven we nooit meer aan het milieu te denken, enkel relevant voor onze kinderen. gak me geen zorgen over maken.die toekomstige welvaartstaat is gelukkig enkel relevant voor onze kinderen. gak me geen zorgen over maken.
In Denemarken is er een betaalde vrije dag om een kind te maken. De overheid stuurt de maatschappij in de richting van niet te veel kinderen (opleidingen voor vrouwen stimuleren, dames in tertiair onderwijs maken zelden meer dan drie kids) en niet te weinig kinderen (Deense poeperkesdag).Met de almaar dalende geboortecijfers zou het me niet verbazen als vrouwen binnen 20 jaar een uitkering of premie zullen kunnen krijgen om aan kinderen te beginnen. En maar goed ook want ik vind dat een huismoeder ook recht heeft op een inkomen.
Maatschappelijke problemen subsidieer je niet zomaar weg.Met de almaar dalende geboortecijfers zou het me niet verbazen als vrouwen binnen 20 jaar een uitkering of premie zullen kunnen krijgen om aan kinderen te beginnen. En maar goed ook want ik vind dat een huismoeder ook recht heeft op een inkomen.
Juist ja als de import/voortplanting van paupermigranten meetelt. Binnenkort zijn autochtone Westerlingen in de minderheid tegenover de allochtone bevolking en kunnen zij meer en meer onze maatschappij gaan domineren. Een reden te meer dat voortplanting zou mogen aangemoedigd worden met financiële compensatie. Als ik niet meer de keuze moet maken tussen carrière en kinderen kies ik voor kinderen. Wil er gerust drie maken als ik 4000eur per maand krijg (verdien er nu 7000 met airbnb).Maatschappelijke problemen subsidieer je niet zomaar weg.
En ook al daalt het geboortecijfer, de bevolkingscijfers doen dat duidelijk niet. We zouden gerust terug naar 10 miljoen Belgen mogen gaan. Het zou de druk op de woonmarkt, mobiliteit en de natuur verminderen.
a)je beseft toch dat financiële compensatie al bestaat onder de vorm van kindergeld?Juist ja als de import/voortplanting van paupermigranten meetelt. Binnenkort zijn autochtone Westerlingen in de minderheid tegenover de allochtone bevolking en kunnen zij meer en meer onze maatschappij gaan domineren. Een reden te meer dat voortplanting zou mogen aangemoedigd worden met financiële compensatie. Als ik niet meer de keuze moet maken tussen carrière en kinderen kies ik voor kinderen. Wil er gerust drie maken als ik 4000eur per maand krijg (verdien er nu 7000 met airbnb).
Sorry dacht dat ik dat nog maar een of twee keer gezegd hadZet het anders in uw signature. Dat bespaart u wekelijks enkele minuten.

Westerse vrouwen moeten dus kinderen baren om omvolking tegen te gaan?Juist ja als de import/voortplanting van paupermigranten meetelt. Binnenkort zijn autochtone Westerlingen in de minderheid tegenover de allochtone bevolking en kunnen zij meer en meer onze maatschappij gaan domineren. Een reden te meer dat voortplanting zou mogen aangemoedigd worden met financiële compensatie. Als ik niet meer de keuze moet maken tussen carrière en kinderen kies ik voor kinderen. Wil er gerust drie maken als ik 4000eur per maand krijg (verdien er nu 7000 met airbnb).
Als ik er normaal 7000 heb is 4000 toch niet erg veel. Volgens mij kom je daar met 3 kinderen zelfs amper mee rond. Tenminste als je de kids de best mogelijke opvoeding geeft met mogelijkheid tot hobby's (dus niet de hele dag tv kijken zoals in mijn kindertijd), sport, gezonde voeding, culturele en recreatieve uitstappen, bijlessen enz... Een kind kost makkelijk 1000eur per maand.a)je beseft toch dat financiële compensatie al bestaat onder de vorm van kindergeld?
b)je beseft toch dat financiële compensatie ook naar allochtonen gaat?
c)zie hierboven: leuk voor de kinderen om te weten dat ze enkel bestaan omdat de ouders dollartekens in hun ogen hadden staan. Dat belooft een goede opvoeding.
d)en wtf: 4000 euro compensatie om kinderen te hebben. Waarom reageer ik hier eigenlijk op?
mooi dat je hen toegang wil geven tot het beste. Maar zie je zelf niet in dat dit gewoon overdreven bedragen zijn?Als ik er normaal 7000 heb is 4000 toch niet erg veel. Volgens mij kom je daar met 3 kinderen zelfs amper mee rond. Tenminste als je de kids de best mogelijke opvoeding geeft met mogelijkheid tot hobby's (dus niet de hele dag tv kijken zoals in mijn kindertijd), sport, gezonde voeding, culturele en recreatieve uitstappen, bijlessen enz... Een kind kost makkelijk 1000eur per maand.
Ik wil geen kinderen uit winstbejag. Het geld wordt gebruikt voor de kinderen en ikzelf moet niet meer gaan werken zodat ik voor hen kan zorgen. Van het geld blijft niks over dus er is geen winst voor mij. Met 90 eur of 150eur kindergeld kan je geen kinderen onderhouden volgens mij. Kinderen moet je ook willen zelf al krijg je er 1000eur per kind voor. Je moet nog altijd je tijd en energie erin steken. Ik denk dat veel vrouwen er niet aan beginnen omdat ze de combinatie werk-gezin niet zien zitten. Moest ik aan kids beginnen zou ik dat ook totaal anders aanpakken dan mijn ouders die mij elke dag in de studie zetten en in de zomervakantie naar een marginaal speelplein stuurden. Ik zou mijn kids echt het beste willen geven en dan heb je met 1000eur per persoon een comfortabel budget maar echt te zot moet je dan toch ook niet doen. Het is niet dat je dan elke maand naar DIsneyWorld kan gaan he.mooi dat je hen toegang wil geven tot het beste. Maar zie je zelf niet in dat dit gewoon overdreven bedragen zijn?
Veel mensen werken aan c. 1500€ (postbodes, winkelbediendes, arbeiders (in dag), etc.) en gij zou dan 4000€ voor 3 kinderen gaan geven.
Buiten dat het moreel gewoon fout is om kinderen te willen enkel uit winstbejag, zou het de economie weinig goed doen.
Laaggeschoolden die de vuile jobs voor ons doen, maar dikwijls meerdere kinderen hebben zouden ineens niet meer hoeven te werken. Zelfs mensen met een gemiddeld loon, zoals hierboven vernoemd, hoeven eigenlijk niet meer te werken.
En nogmaals: het blijft gewoon fout om kinderen te willen in ruil voor geld. Kindergeld kan ik nog begrijpen, maar een meer dan volwaardig loon? Shit, ge zou nogal zieke ontwikkelingen zien in onze maatschappij.
Zoals gezegd: fijn dat jij hen het beste wil geven. Maar je slaat de rest van m'n post over.Ik wil geen kinderen uit winstbejag. Het geld wordt gebruikt voor de kinderen en ikzelf moet niet meer gaan werken zodat ik voor hen kan zorgen. Van het geld blijft niks over dus er is geen winst voor mij. Met 90 eur of 150eur kindergeld kan je geen kinderen onderhouden volgens mij. Kinderen moet je ook willen zelf al krijg je er 1000eur per kind voor. Je moet nog altijd je tijd en energie erin steken. Ik denk dat veel vrouwen er niet aan beginnen omdat ze de combinatie werk-gezin niet zien zitten. Moest ik aan kids beginnen zou ik dat ook totaal anders aanpakken dan mijn ouders die mij elke dag in de studie zetten en in de zomervakantie naar een marginaal speelplein stuurden. Ik zou mijn kids echt het beste willen geven en dan heb je met 1000eur per persoon een comfortabel budget maar echt te zot moet je dan toch ook niet doen. Het is niet dat je dan elke maand naar DIsneyWorld kan gaan he.
Vind ik ook. Ik ben geen voorstander van pro-nataliteit Ceaușescu-stijl, maar kinderen krijgen en goed opvoeden moet zowat de belangrijkste "job" zijn in de maatschappij. Stuikt het geboortecijfer in elkaar, dan, krijg je inkrimping en een onbetaalbare vergrijzing. Wie kinderen krijgt, heeft toekomst. Er wordt vaak laagdunkend gedaan over huisvrouwen (of huismannen, al zijn die sterk in de minderheid) maar het moet financieel terug mogelijk worden om op 1 loon terug te vallen waarbij 1 partner gaat werken terwijl de andere voor de kinderen zorgt. Vandaag is dat moeilijk haalbaar met een "normaal" loon (pakweg 2000 euro netto met daarboven nog wat voordelen).Met de almaar dalende geboortecijfers zou het me niet verbazen als vrouwen binnen 20 jaar een uitkering of premie zullen kunnen krijgen om aan kinderen te beginnen. En maar goed ook want ik vind dat een huismoeder ook recht heeft op een inkomen.