Vrijwillig kindvrij

Proficiat. Dit de grootste nonsens die ik hier op BG heb zien voorbij komen.
Dus mensen uit de middenklasse of volwassenen van 28 die geen kinderen willen zijn dus voor jou vergelijkbaar met cannabisverslaafden?
Dat staat er niet, je maakt een semantische fout, het verbod op discussie over een mogelijk ongelijk is hetzelfde.

Vrouw, bijna 28 jaar en ik heb geen kinderwens. Als dat ter sprake komt bij andere (voornamelijk mensen die je niet kennen) is de kans heel hoog dat ik te horen krijg "wacht maar, dat komt wel, biologische klok enz.". Dat kan goed zijn maar ik ken mezelf en ik acht die kans bijzonder klein. Als tiener dacht ik daar nog helemaal niet over na. Sinds ik 20 ben heb ik besloten dat ik er geen wil en ieder jaar ben ik daar meer van overtuigd. Als ik ga daten (wat momenteel nog niet het geval is) ga ik bewust iemand zoeken die geen kinderen wil.

Neen man, gewoon vrouwen verplichten kinderen te hebben, want wij weten wel beter. Gott mit uns.
Wat kan er uiteindelijk foutlopen, al die landen waar een vrouw kinderen moet hebben doen het toch goed?
Zo'n landen bestaan niet, ze volgen daar een traditie, dit wordt dan in uw redenering een verplichting.

Vrouw, bijna 28 jaar en ik heb geen kinderwens. Als dat ter sprake komt bij andere (voornamelijk mensen die je niet kennen) is de kans heel hoog dat ik te horen krijg "wacht maar, dat komt wel, biologische klok enz.". Dat kan goed zijn maar ik ken mezelf en ik acht die kans bijzonder klein. Als tiener dacht ik daar nog helemaal niet over na. Sinds ik 20 ben heb ik besloten dat ik er geen wil en ieder jaar ben ik daar meer van overtuigd. Als ik ga daten (wat momenteel nog niet het geval is) ga ik bewust iemand zoeken die geen kinderen wil.
:unsure: egoïst! :unsure:

want beeld je eens in dat een volwassene een bewuste levenskeuze zou maken zonder een spreekbeurt te moeten houden over de motivatie daarvoor...

Uiteraard jouw goed recht om dat te doen hè. Maar voel je je soms dan niet een beetje schuldig dat je anderen laat opdraaien voor het financiëren/opbouwen/opvoeden van de volgende generatie die uiteindelijk ook jouw pensioen gaan betalen?

Zou je het onfair vinden wanneer jullie loon wat harder zou afgeroomd worden om dit enigzins te compenseren? Maw, is het vooral de financiële component die je aanspreekt in die DINK, of eerder de "vrijheid"?
Van de volgende generatie lig ik niet wakker. "Après nous, le déluge" is wel een beetje ons levensmotto. Is dat egoïstisch? Waarschijnlijk wel. So be it.
Samen kinderloos de ondergang tegemoet, heil Satan en heil hedonisme, après nous le déluge. :bow:
Deze post kon ook van mij zijn. :)

In een goede samenleving planten oude mannen bomen in wier schaduw ze nooit zelf zullen zitten. Stem niet op mensen die bomen kappen omdat ze de schaduw van hun kinderen willen stelen.

Proficiat. Dit de grootste nonsens die ik hier op BG heb zien voorbij komen.
Dus mensen uit de middenklasse of volwassenen van 28 die geen kinderen willen zijn dus voor jou vergelijkbaar met cannabisverslaafden?
Je kan zonder een oordeel te vellen over de levenskeuzes van anderen wel stellen dat ervoor kiezen om kinderloos te blijven, zodat je je hele leven designer handtassen kan kopen, het toppunt van materialisme is.

Je kan zonder een oordeel te vellen over de levenskeuzes van anderen wel stellen dat ervoor kiezen om kinderloos te blijven, zodat je je hele leven designer handtassen kan kopen, het toppunt van materialisme is.
Wel als we dan toch in boutades praten, ik ken meerdere mensen die geen kinderen op de wereld zetten uit ecologische overwegingen. Is dat dan ook puur materialisme?

Vrouw, bijna 28 jaar. In een goede relatie en geen kinderwens. Word ik nu gelyncht? Waarom willen mensen zich nu moeien met de beslissing van een ander...

Toch nog gewoon één opmerking voor iedereen. Besef dat niet iedereen gewild kinderloos is. Er zijn mensen die er niet in slagen om kinderen te verwekken.
Dat mensen geen kinderen of wel kinderen hebben zijn UW zaken NIET. Bemoei U er dus niet mee. Voor mensen in zo'n situatie is de vraag "en nog geen kinderen" stellen iedere keer weer iemand die zout strooit in een open wonde. Die mensen zijn NIET verplicht u te vertellen dat ze dat probleem hebben en gij (en vooral @willydrama) hebt u niet te moeien met hun levenskeuzes (of 't feit dat ze dat probleem niet met U willen delen).
Mensen die die vraag stellen aan koppels verdienen gewoon een welgerichte harde trap in hun kruis, het is één van de onbeleefdste vragen die je kan stellen volgens mij (ik heb iemand in mijn nabije omgeving die tot haar 38ste heeft geprobeerd zwanger te geraken, en vooral die steeds wederkerende vraag was voor haar ondragelijk.
Zeer zeker, daarom heb ik ook vrijwillig erbij gezet. Iemand in mijn omgeving wilde niets liever dan kinderen en heeft verschillende keren dure procedures ondergaan maar uiteindelijk zijn ze er nooit geraakt. Het was zo al moeilijk genoeg om al hun vrienden kinderen te zien krijgen, als diezelfde vrienden dan nog eens vroegen "en hoe zit het bij jullie?" dat was en is echt elke keer zo hard, hebben er ook een paar keer zwaar doorheen gezeten. (Dichte vrienden wisten het wel maar 't was niet iets dat ze aan de grote klok wilden hangen natuurlijk).

Wel als we dan toch in boutades praten, ik ken meerdere mensen die geen kinderen op de wereld zetten uit ecologische overwegingen. Is dat dan ook puur materialisme?

Ik vind dat toch een vreemde redenering. Er zijn mensen die opgroeien die juist zorgen voor ecologische verbetering van de wereld. Als er toch ecologische bezorgdheid is, stimuleer je nageslacht om zich bezig te houden met ecologie.

Voor mij komt dat gewoon over als "geen zin" in kinderen. Wat absoluut geen slechte reden is maar "uit ecologische redenen" vind ik gewoonweg een draai aangeven zodat je een "sociaal acceptabel reden" hebt.

Ik vind dat toch een vreemde redenering. Er zijn mensen die opgroeien die juist zorgen voor ecologische verbetering van de wereld. Als er toch ecologische bezorgdheid is, stimuleer je nageslacht om zich bezig te houden met ecologie.

Voor mij komt dat gewoon over als "geen zin" in kinderen. Wat absoluut geen slechte reden is maar "uit ecologische redenen" vind ik gewoonweg een draai aangeven zodat je een "sociaal acceptabel reden" hebt.
Dat zijn mensen die in alles wat ze doen vrij extreem leven.

Jouw omschrijving. Dit impliceert dat je nooit ofte nimmer op een tiener met cannabisverslaving moet inspreken want dat is de les spellen, laat ze maar begaan.
Een cannabisverslaving heeft een risico voor de fysieke en mentale gezondheid van een tiener. Ik zie de link niet met het hebben van een kind?

Edit: kan je eens in 1 post uitleggen waarom wij kinderen moet krijgen en waarom je je zorgen maakt over het feit dat deze ontwikkeling van kindervrij zijn een ding is? Graag alle argumenten. Ik zie het momenteel niet.

Laatst bewerkt:
Hoe graag ik die van mij ook zie , soms denk ik toch van : kon ik ze terugsteken , ik deed het. :unsure:
F*cking pubers.
Nee , serieus , moest ik 18 jaar geleden weten wat ik nu weet denk ik niet dat ik er nog aan begon.
Pas op , ik zie die doodgraag en als er iemand iets slecht in de zin heeft met 1 van ze , daar ga ik voor in de bak zitten.

Maar als ik nu zie in welke richting de klotemaatschappij geëvolueerd is de laatste 20 jaar had ik ze dit allemaal niet aangedaan.
En mezelf. Zit al 20+ jaar in een relatie. Met ups en downs en een 12 jaar geleden bijna uit elkaar geweest maar dan toch bij elkaar gebleven voor de kinderen. Al bij al redelijk cava nu , de relatie .
De maatschappij dan met al da coronagezever , onveiligheidsgevoel op straat , criminelen die ongestraft blijven , constante prestatiedruk , en ga zo maar verder. Nee, hoe meer ik er over nadenk , hoe zekerder ik er van ben dat ik er niet meer aan zou beginnen.

Een cannabisverslaving heeft een risico voor de fysieke en mentale gezondheid van een tiener. Ik zie de link niet met het hebben van een kind?

Edit: kan je eens in 1 post uitleggen waarom wij kinderen moet krijgen en waarom je je zorgen maakt over het feit dat deze ontwikkeling van kindervrij zijn een ding is? Graag alle argumenten. Ik zie het momenteel niet.
Had hij dat niet al uitgelegd? Samengevat vreest hij dat deze levenskeuzes, wanneer ze een algemene trend zou worden, leiden tot het einde van onze welvaartsstaat.

Terug
Bovenaan