Vrijwillig kindvrij

Toch nog gewoon één opmerking voor iedereen. Besef dat niet iedereen gewild kinderloos is. Er zijn mensen die er niet in slagen om kinderen te verwekken.
Dat mensen geen kinderen of wel kinderen hebben zijn UW zaken NIET. Bemoei U er dus niet mee. Voor mensen in zo'n situatie is de vraag "en nog geen kinderen" stellen iedere keer weer iemand die zout strooit in een open wonde. Die mensen zijn NIET verplicht u te vertellen dat ze dat probleem hebben en gij (en vooral @willydrama) hebt u niet te moeien met hun levenskeuzes (of 't feit dat ze dat probleem niet met U willen delen).
Mensen die die vraag stellen aan koppels verdienen gewoon een welgerichte harde trap in hun kruis, het is één van de onbeleefdste vragen die je kan stellen volgens mij (ik heb iemand in mijn nabije omgeving die tot haar 38ste heeft geprobeerd zwanger te geraken, en vooral die steeds wederkerende vraag was voor haar ondragelijk.

Omdat ik thuis merk dat mijn madam minder goed slaapt tov vroeger en meer vermoeid / minder energie heeft maar zegt dat het niet daardoor is.
Wel, mijn vrouw is ongelooflijk tevreden van die stap gezet te hebben. Niet alleen is ze nu veel fitter, ze heeft ook gewoon 2 uur meer tijd per dag. Ze moet zich wel strikt aan dat schema houden, op een feestje gaat bij haar het licht gewoon uit om 23h00-24h00...
Laat haar dat eens bespreken met haar dokter. Mijn vrouw ging eigenlijk te vroeg slapen en was daardoor onvoldoende vermoeid om diep te slapen. Dat wil niet zeggen dat uw vrouw met die slaapkliniek vooruitgang gaat boeken, maar ze kan alvast eens informeren.

Sorry, dit is gewoon niet correct, dat is gewoon een gemiddelde.
Mijn vrouw heeft tot haar 45ste iedere dag die 8-9 uur proberen te slapen, is altijd moe geweest. Om toch enigszins bij te slapen gebruikte ze één keer per week een slaapmiddel.

Daarna heeft ze slaaptraining gedaan via het Centrum voor slaap- en waakstoornissen van de UZ-gasthuisberg, daar bleek na onderzoek dat ze om optimaal te slapen 5h30-6h00 mag slapen, en moet opstaan om 04h30-05h00 (ze is wat we noemen een ochtendmens). Sinds ze haar slaap beperkt tot dat venster, slaapt ze beter en is ze iedere dag uitgeslapen.
Wanneer mensen dus afkomen met de 8uur verhaal moet ik eens goed lachen.
Dat is inderdaad een aanbevolen gemiddelde.
Natuurlijk heb je mensen die een afwijkende slaapbehoefte hebben. Maar weinig slaap is niet perse altijd te wijten aan een afwijkende slaapbehoefte. Een lichaam dat dus geen behoefte heeft aan meer dan 6 of 7u slaap.
Er zijn mensen die niet weten hoe het voelt om consequent voldoende slaap te hebben gehad en dus "uitgerust" zijn.

Aan de basis van veel mensen hun slaapstoornis ligt stress, onrust en de gedachte dat slaap verloren tijd is. En dat is effectief een probleem, want deze mensen denken misschien dat ze voldoende slapen, maar hun lichaam denkt daar soms anders over.
Ook zijn de mensen die slaapapnue hebben zonder dat ze het zelf weten echt ook niet te onderschatten.

Nog te veel mensen hechten te weinig aandacht aan slaap. En je kan ook zoals uw vrouw te veel slapen. Al is de noodzaak om slaapmiddel te gebruiken al één red flag om te zeggen dat je kampt met een stoornis in uw slaap. Maar de mensen die te veel slapen vs. te weinig zijn toch in grote nadeel hoor.

Dat mensen geen kinderen of wel kinderen hebben zijn UW zaken NIET. Bemoei U er dus niet mee.
Dat was wel duidelijk, maar mensen die er echt gebaat bij zijn om wel aan kinderen te beginnen (en u zal moeten toegeven dat die ook bestaan) kunnen zich verschuilen in de groep die geen verdere discussie nodig hebben. Debat ging hier meestal wel met mensen die 'de vrijheid van 2021' levensstijl verkiezen. We hebben geen andere optie dan af te wachten wat dat allemaal gaat opleveren.

Omdat ik thuis merk dat mijn madam minder goed slaapt tov vroeger en meer vermoeid / minder energie heeft maar zegt dat het niet daardoor is.
Zou ze eventueel open staan voor een slaaponderzoek voorgeschreven via de huisarts?
Ze kan slaapapneu hebben zonder het te weten, het kan stressgerelateerd zijn, kan een zaak zijn van slaaphygiene aan te leren,...
Meten is weten. 🤷🏼‍♀️

Neen, als die dat zelf niet willen, zie ik niet in waarom die er wel zouden bij gebaat zijn. Dat is hun keuze
Waanzinnige religie van "ik kan nooit ongelijk hebben" lijkt mij even schadelijk als alle andere godsdiensten.
Het wordt een pijnlijke ontwaking.

Dat was wel duidelijk, maar mensen die er echt gebaat bij zijn om wel aan kinderen te beginnen (en u zal moeten toegeven dat die ook bestaan) kunnen zich verschuilen in de groep die geen verdere discussie nodig hebben. Debat ging hier meestal wel met mensen die 'de vrijheid van 2021' levensstijl verkiezen. We hebben geen andere optie dan af te wachten wat dat allemaal gaat opleveren.
Waanzinnige religie van "ik kan nooit ongelijk hebben" lijkt mij even schadelijk als alle andere godsdiensten.
Het wordt een pijnlijke ontwaking.

Ik vind het echt sterk hoe je in de ene post aangeeft dat er helemaal geen studies over bestaan (alsof vrouwen zonder kinderen een nieuwe diersoort zijn) maar je er wel dan meteen van uitgaat dat dit voor problemen gaat zorgen. Jij hebt gewoon informatie die de wetenschap verder kan brengen! Dat of je lult uit je nek, dat kan ook.

Misschien kunnen we eens gewoon blij zijn dat mensen stilstaan bij het feit dat ze een levend wezen op de wereld kunnen zetten, en hier heel hun leven verantwoordelijk voor moeten zijn. Ik denk dat de vorige generaties, waar kinderen een evidentie waren, vooral hebben aangetoond dat veel mensen beter eens wat zouden twijfelen.

Samen kinderloos de ondergang tegemoet, heil Satan en heil hedonisme, après nous le déluge. :bow:
Neen man, gewoon vrouwen verplichten kinderen te hebben, want wij weten wel beter. Gott mit uns.
Wat kan er uiteindelijk foutlopen, al die landen waar een vrouw kinderen moet hebben doen het toch goed?

Persoonlijk kan ik maar zeggen dat mijn overtuigde `ik wil er geen` uiteindelijk maar een goed ding is geweest, gezien de depressies waar mijn ex mee heeft gesukkeld en het feit dat ons huwelijk nu aan diggelen ligt.
Stel ik me nooit de vraag: wat als ik er wel had gehad. Tuurlijk. Maar dat betekent niet dat ik spijt heb. Integendeel. Met al wat ik gezien heb ik mijn leven, ben ik echt blij dat ik geen kinderen heb.
Had mijn leven 'rijker' geweest met kinderen? Geen idee? Wat als-vragen zijn niet te beantwoorden.
Geen kinderen hebben heeft ervoor gezorgd dat mijn ex en ik mooie reizen hebben kunnen doen en we doelen hebben kunnen nastreven en vervullen die nooit hadden gelukt met kinderen.

Voor mij is het op dat vlak goed zoals het geweest is.

@Nahrtent @Tonerider @Sylverscythe het gaat hem hier over: als onze blanke vrouwen niet voldoende kinderen produceren, gaan we minder blank worden.
Hij ziet Westerse vrouwen dus als een soort broedklokken, een alternatieve vorm van wat de Handmaid's Tail beschrijft , in de strijd tegen de demografische evolutie in het Westen.

Gezinnen met vier of meer kinderen zitten meestal in allochtone gemeenschappen. Als we die mensen nu ook gewoon hun zinnetje laten doen qua opvoeding net zoals we de millennials kinderloos laten zijn, iedereen is hier toch voor maximale persoonlijke vrijheid, wat zou er possibly wrong kunnen gaan ?

Weer die idiote xenofobische ondertoon?
Uw statement lijkt dogmatisch, terwijl ik de deur open laat voor mensen met een bewuste keuze. Zelfs de grootste genieën geven toe dat ze in het verleden fouten hebben gemaakt of denkpatronen hadden die achteraf achterhaald bleken te zijn. Percentage vrouwen dat zegt "ik was beter kinderloos gebleven"; ik kan het niet bewijzen maar volgens mij meerdere nullen na de komma. Wat heel de discussie kantelt is dat hier zoveel middenklasse of hoger met een burojob mentaal 25jr mensen zitten.

@willydrama

Ik weet niet hoe oud jouw dochter nu is en of ze al een partner heeft, maar wat als ze de magische leeftijd van 28 jaar heeft bereikt waar je het eerder over had en jij het hoogtijd vindt dat ze aan kinderen begint, maar ze op dat moment geen relatie heeft of niet in een goede relatie zit? Ga je dan de partner aanleveren? Als je eerlijk bent, hoe vrij ga je je dochter laten in te kiezen wie de vader van haar kinderen wordt? Wat als je de keuze hebt tussen wel kleinkinderen, maar je kan de man die je dochter uitkiest niet uitstaan, of geen kleinkinderen, maar je dochter zit wel in een gelukkige relatie met een man waar je goed mee overweg kan?

Dat zijn natuurlijk mensen die te dom zijn om zelf beslissingen te nemen over hun leven en jouw advies nodig hebben?
Jouw omschrijving. Dit impliceert dat je nooit ofte nimmer op een tiener met cannabisverslaving moet inspreken want dat is de les spellen, laat ze maar begaan.

@willydrama

Ik weet niet hoe oud jouw dochter nu is en of ze al een partner heeft, maar wat als ze de magische leeftijd van 28 jaar heeft bereikt waar je het eerder over had en jij het hoogtijd vindt dat ze aan kinderen begint, maar ze op dat moment geen relatie heeft of niet in een goede relatie zit? Ga je dan de partner aanleveren? Als je eerlijk bent, hoe vrij ga je je dochter laten in te kiezen wie de vader van haar kinderen wordt? Wat als je de keuze hebt tussen wel kleinkinderen, maar je kan de man die je dochter uitkiest niet uitstaan, of geen kleinkinderen, maar je dochter zit wel in een gelukkige relatie met een man waar je goed mee overweg kan?
Ik had duidelijk vermeld dat het moest gaan over een stabiele relatie. Sommigen op aarde zullen pech hebben en geen kinderen baren omdat ze nooit de juiste partner vinden.

Jouw omschrijving. Dit impliceert dat je nooit ofte nimmer op een tiener met cannabisverslaving moet inspreken want dat is de les spellen, laat ze maar begaan.
Proficiat. Dit de grootste nonsens die ik hier op BG heb zien voorbij komen.
Dus mensen uit de middenklasse of volwassenen van 28 die geen kinderen willen zijn dus voor jou vergelijkbaar met cannabisverslaafden?

Terug
Bovenaan