Vrijwillig kindvrij

Bij Westerse mensen altijd maar minder blijkbaar. Er staat niet dat minder kinderen leidt tot minder welvaart, in tegendeel.
Oei, nu maakt ge het alleen maar erger hé. Zijt ge nu echt aant insinueren met uw quote en dit dat de westerse wereld ten onder gaat gaan omdat er te weinig kinderen worden gemaakt itt tot de situatie bij migrantenfamilies/de overige landen?

Het enige toffe daaraan was dat ik eens meegemaakt heb dat er 4 vrouwen aan m'n zwanworst zaten.
De natte droom van elke man, nietwaar?
Mijn man wou dat ook doen, heeft op het laatst alles geannuleerd.
He chickened out.:lol:

Gebrekkige argumentatie
Oei, nu maakt ge het alleen maar erger hé. Zijt ge nu echt aant insinueren met uw quote en dit dat de westerse wereld ten onder gaat gaan omdat er te weinig kinderen worden gemaakt itt tot de situatie bij migrantenfamilies/de overige landen?
Gezinnen met vier of meer kinderen zitten meestal in allochtone gemeenschappen. Als we die mensen nu ook gewoon hun zinnetje laten doen qua opvoeding net zoals we de millennials kinderloos laten zijn, iedereen is hier toch voor maximale persoonlijke vrijheid, wat zou er possibly wrong kunnen gaan ?

Paar willekeurige pagina's doorlezen. Vreemd om zo vaak te lezen dat mensen breken met vrienden die ouders zijn, omdat die teveel praten over hun kinderen. Afin, niet vreemd dat ze met die mensen breken. Vreemd dat die mensen zoveel over hun kinderen praten. Ik heb als vader echt 0 gevoel of nood om met mijn vrienden/collega's over mijn zoon of over mijn nieuwe dochter te spreken. En dat is dan los van het feit dat ik weet dat er echt niemand (behalve mijn moeder) wakker ligt van mijn kinderen, laat staan dat ze elke dag/week willen horen wat de kleine nu weer ontdekt, geleerd of uitgespookt heeft.

Maar goed, ik heb in andere topics ook al gemerkt dat ik geen moderne papa ben. Ik spendeer meerdere uren per dag aan mijn eigen hobbies (sporten, lezen, gamen) en ben van mening dat ik niet mijn hele dag moet opofferen aan mijn kind of dat ik elke dag uren met mijn zoon met de Lego of met de autootjes moet spelen, dat moet ie lekker zelf doen. Misschien dat ik daarom wel over andere dingen kan spreken met vrienden en collega's en ze niet afstoot met oninteressant gelul over wat mijn zoontje gisteren heeft gedaan.

Hier op 36j gedaan. M'n vrouw moest wel haar goedkeuring geven en de dokter vroeg wel of ik heel zeker was want dat ik in een volgende relatie misschien nog wel ki deren zou willen.
Een tip: blijkbaar kunt ge dat ook onder narcose laten doen. Die spuiten in m'n ballen deden geen deugd.
Als je getrouwd bent, moet je vrouw inderdaad goedkeuring geven. Bij mijn man zijn vasectomie kwamen ze af met dat blad nadat het gebeurd was 😂.
Mijn man heeft bijna alle mogelijke complicaties gehad na de operatie, die kan dat woord niet meer horen 🙈

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het voor bewust kinderloze koppels niet leuk is om het steeds over kinderen te hebben of dat de kinderen er steeds bij zijn. Wij nemen ze niet altijd mee: Wij rustig avondje met vrienden en kinderen + oma/meter/... content.
Ik zie mijn kinderen heel graag, maar af en toe eens een dagje/weekendje zonder kan ik iedereen aanraden. Daarna heb ik zoveel meer energie om met hen bezig te zijn.

Als je getrouwd bent, moet je vrouw inderdaad goedkeuring geven. Bij mijn man zijn vasectomie kwamen ze af met dat blad nadat het gebeurd was 😂.
Mijn man heeft bijna alle mogelijke complicaties gehad na de operatie, die kan dat woord niet meer horen 🙈

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het voor bewust kinderloze koppels niet leuk is om het steeds over kinderen te hebben of dat de kinderen er steeds bij zijn. Wij nemen ze niet altijd mee: Wij rustig avondje met vrienden en kinderen + oma/meter/... content.
Ik zie mijn kinderen heel graag, maar af en toe eens een dagje/weekendje zonder kan ik iedereen aanraden. Daarna heb ik zoveel meer energie om met hen bezig te zijn.

Wij doen ook vaak avondjes of weekendje weg zonder kinderen, héérlijk!
Mag ik vragen wat voor complicaties je man had?

Wij doen ook vaak avondjes of weekendje weg zonder kinderen, héérlijk!
Mag ik vragen wat voor complicaties je man had?
Ontsteking, bloeduitstorting, ballen 3 keer zo dik, ...
Waar de meeste mannen de volgende dag weer aan het werk zijn, is hij er bijna 2 weken van thuisgeweest. Toen de dokter bij de controle dan nog zei dat ze niet zeker was dat het volledig gelukt was, kreeg hij het helemaal benauwd 🙈. Gelukkig wel gelukt, want die had dat nooit een 2de keer laten doen.

Maar mannen, geen paniek, da's echt iets van niets 🙈

Paar willekeurige pagina's doorlezen. Vreemd om zo vaak te lezen dat mensen breken met vrienden die ouders zijn, omdat die teveel praten over hun kinderen. Afin, niet vreemd dat ze met die mensen breken. Vreemd dat die mensen zoveel over hun kinderen praten. Ik heb als vader echt 0 gevoel of nood om met mijn vrienden/collega's over mijn zoon of over mijn nieuwe dochter te spreken. En dat is dan los van het feit dat ik weet dat er echt niemand (behalve mijn moeder) wakker ligt van mijn kinderen, laat staan dat ze elke dag/week willen horen wat de kleine nu weer ontdekt, geleerd of uitgespookt heeft.

Maar goed, ik heb in andere topics ook al gemerkt dat ik geen moderne papa ben. Ik spendeer meerdere uren per dag aan mijn eigen hobbies (sporten, lezen, gamen) en ben van mening dat ik niet mijn hele dag moet opofferen aan mijn kind of dat ik elke dag uren met mijn zoon met de Lego of met de autootjes moet spelen, dat moet ie lekker zelf doen. Misschien dat ik daarom wel over andere dingen kan spreken met vrienden en collega's en ze niet afstoot met oninteressant gelul over wat mijn zoontje gisteren heeft gedaan.
Uw vrouw doet dit dan wel veronderstel ik? Dat spelen en bezig zijn met de kinderen?

Gezinnen met vier of meer kinderen zitten meestal in allochtone gemeenschappen. Als we die mensen nu ook gewoon hun zinnetje laten doen qua opvoeding net zoals we de millennials kinderloos laten zijn, iedereen is hier toch voor maximale persoonlijke vrijheid, wat zou er possibly wrong kunnen gaan ?
Waarom allochtonen hier in betrekken?
Ik hoop dat je dan toch iets met je kinderen doet dat niet louter functioneel is? Anders weet willydrama al wat er gebeurt met mensen die hun zinnetje kunnen doen qua opvoeding.

Denk aan:
  • Meerdere reizen per jaar met verblijf in duurdere hotels (we kiezen vaak adults only uiteraard), meerdere citytripjes naar het buitenland, we reizen vaak buiten het hoogseizoen, ...
  • Dure/luxe producten (vriendin heeft bijvoorbeeld iets met designer handtassen en heeft een hele verzameling)
  • Een vrijstaand huis van een bovengemiddelde prijs met zwembad. We hebben twee badkamers, twee dressings, master bedroom, logeerkamer en een bureau. Geen nood aan kinderkamers.
  • Rust: kunnen uitslapen iedere dag van het weekend en in de verlofperiode / een hele zondag niks doen en Netflix kijken als we daar zin in hebben, geen jengelende etters rond ons, een normale nachtrust
  • Geen geloop naar de opvang, naar de sportclub, brengen en halen van school, ...
  • Gewoon gaan en staan waar en wanneer we willen
  • ...

Ik denk dat sommige van bovenstaande zaken niet mogelijk waren geweest als we kinderen hadden. We hebben beide namelijk geen topjob met een gigantisch loon (beide ambtenaar). Om 17u zijn we echter thuis en doen we wat we willen.
Maar toch een zwembad en dure reizen, dus zo slecht zal die ambtenarenjob nog niet zijn ;). Ah, maar nu snap ik waarom ze zeggen dat een kind een huis kost...

Ik hoop dat je dan toch iets met je kinderen doet dat niet louter functioneel is? Anders weet willydrama al wat er gebeurt met mensen die hun zinnetje kunnen doen qua opvoeding.
Vreemd, schreef ik dan dat ik er geen tijd voor vrijmaak? Ik schreef dat ik mijn eigen hobbies niet opgeef. Ik schreef dat ik niet de ganse dag opoffer aan mijn kind. Ik schreef dat ik geen uren samen speel met de LEGO of autootjes.

Het leven is niet zo zwart wit. Het is niet omdat ik niet mijn ganse dag opoffer, dat ik er hoegenaamd geen tijd aan spendeer of dat ik mijn kind zou negeren voor andere dingen dan functionele gesprekken/activiteiten.

We willen namelijk het best mogelijk leven voor onszelf en daar horen absoluut geen kinderen bij. Die zullen alleen maar voor belemmeringen en bijkomende kosten zorgen. Geld dat we liever aan onszelf spenderen.
Ik vind het wel grappig dat je alles heel materialistisch ziet en kinderen alleen maar kan gelijk brengen aan euro's.

Koppels met kinderen kunnen zeker vrienden zijn met koppels zonder kinderen. Grappig genoeg zijn veel van onze dichte vrienden/kennissen kinderloos: één van mijn beste maten en zijn vrouw zijn bewust kinderloos, mijn schoonbroer is bewust kinderloos en de 2 beste vriendinnen van mijn vrouw (ook de beide meters van onze kinderen) zijn ook kinderloos. Die laatste 2 denken er nog over om misschien aan kinderen te beginnen, maar zijn toch ook al begin de 30. Wij spreken regelmatig af, zij komen wel veel meer bij ons op bezoek want dat is handiger, planning is nu eenmaal anders met kinderen. Maar wij spreken ook af zonder kinderen, ik ga fietsen met menne maat, etc. We hebben natuurlijk ook vrienden/kennissen met kinderen uiteraard Ik vind het op zich wel "speciaal" dat sommige niet bevriend willen zijn met personen/koppels & kinderen. Je bent toch bevriend met de persoon en niet met de kinderen? Trouwens, kinderen worden ook ouder en meer zelfstandig. Ze blijven lang niet allemaal in de pampers zitten. Veel dingen worden gemakkelijker.

Net zoals Zantas praat ik toch ook heel weinig over mijn kinderen met andere mensen, maar dat is sowieso anders bij mannen denk ik. Vrouwen op mijn werk vragen ook altijd naar mijn kinderen :LOL:.

Laatst bewerkt:
Vreemd, schreef ik dan dat ik er geen tijd voor vrijmaak? Ik schreef dat ik mijn eigen hobbies niet opgeef. Ik schreef dat ik niet de ganse dag opoffer aan mijn kind. Ik schreef dat ik geen uren samen speel met de LEGO of autootjes.

Het leven is niet zo zwart wit. Het is niet omdat ik niet mijn ganse dag opoffer, dat ik er hoegenaamd geen tijd aan spendeer of dat ik mijn kind zou negeren voor andere dingen dan functionele gesprekken/activiteiten.
Het is waarschijnlijk gewoon dat de meeste mensen maar 24 uur in een dag hebben, 8 uur slaap, 8 uur werken, wat woon-werk, paar uur voor huishouden en dan een paar uur per dag aan hobbies. Dan blijft er niet veel over natuurlijk

Het is waarschijnlijk gewoon dat de meeste mensen maar 24 uur in een dag hebben, 8 uur slaap, 8 uur werken, wat woon-werk, paar uur voor huishouden en dan een paar uur per dag aan hobbies. Dan blijft er niet veel over natuurlijk

Edit Crew: opmerking op de man weggehaald.

Niet iedereen slaapt 8 uur, we werken al 1,5 jaar van huis uit en in een flat heb je geen "paar uur" dagelijks nodig voor het huishouden.

Maar bon, we dwalen weer af van het onderwerp.

Laatst bewerkt door een moderator:

omdat je zelf zegt dat hij lekker zelf moet spelen, vraag ik (zie de "hoop") of jij nog iets met je kinderen doet dat zij zélf leuk vinden, zoals dat spelen. Het zwart/wit komt van jou, niemand die hier claimt dat je je hele dag moet opofferen aan je kinderen of dat je anders geen moderne papa bent.

Ik weet niet om hoe laat jouw kinderen 's avonds gaan slapen maar 'die van ons moeten om 8 uur naar bed' dat de meeste ouders hanteren lijkt toch eerder bedoeld te zijn om de laatste 2-3 uurtjes van de dag voor elkaar en je eigen hobbies te hebben, dan dat de kinderen nood zouden hebben aan 11-12u slaap per dag.

Die van ons spoken regelmatig nog rond tot 10-11 uur 's avonds, en geraken de dag nadien 's morgens om 7uur perfect uit hun bed om op tijd op school te geraken. Als we ze vroeger in bed steken, maken zij ons om 5 uur 's morgens al wakker.
Ofwel hebben wij 'speciale' kinderen die abnormaal weinig slaap nodig hebben, maar ik denk toch eerder van niet. :thinking:

Het idee dat je door ouderschap geen tijd meer hebt voor eigen hobbies, is verkeerd en hetgene dat veel koppels misschien onterecht afschrikt om aan kinderen te beginnen. Het is niet omdat je voor kinderen kiest, dat je oude leven zoals het was, stopt met bestaan. Je krijgt er gewoon een hobby bij. Veel ouders lijken die indruk echter wel te wekken bv. omdat ze hun facebook pagina alleen nog maar volspammen met foto's van de kindjes alsof hun leven om niets anders meer dan de kinderen draait. Bij ons is dat toch zeker niet het geval.

omdat je zelf zegt dat hij lekker zelf moet spelen, vraag ik (zie de "hoop") of jij nog iets met je kinderen doet dat zij zélf leuk vinden, zoals dat spelen. Het zwart/wit komt van jou, niemand die hier claimt dat je je hele dag moet opofferen aan je kinderen of dat je anders geen moderne papa bent.

Nochtans heel belangrijk dat kinderen alleen kunnen spelen.
Ik speel niet met autootjes of Lego. Ik ben 35, geen 5. Ik help hem met het maken ervan, maar spelen kan ie zelf. Andere dingen doen we wel samen, zoals sporten (dagelijks), lezen, puzzelen, gezelschapspelletjes, tekenen. Ik hoop dat je ongerustheid hiermee een beetje weggewerkt is.

Wat betreft je laatste claim, ik heb vooral op het oude forum (hier lees ik maar 1x in de maand iets mee, het gaat veel te snelbom dagelijks te volgen) andere dingen gelezen en insinuaties als dat je een egoistische ouder bent als je niet alles opzij zet of opoffert voor een kind. Zelfs hier op het forum lees je dat sommige ouders geen hobbies hebben, amper 1 boek per kwartaal lezen (voorbeeldje) omdat ze "geen tijd" hebben met hun 1 kind om meer te doen. Ook op sociale media krijg je die indruk toch, en dat wordt versterkt hier in het topic door te lezen over koppels met kinderen die over niets anders dan hun kinderen praten.

Nochtans heel belangrijk dat kinderen alleen kunnen spelen.
Ik speel niet met autootjes of Lego. Ik ben 35, geen 5. Ik help hem met het maken ervan, maar spelen kan ie zelf. Andere dingen doen we wel samen, zoals sporten (dagelijks), lezen, puzzelen, gezelschapspelletjes, tekenen. Ik hoop dat je ongerustheid hiermee een beetje weggewerkt is.
Tuurlijk is het belangrijk dat ze alleen KUNNEN spelen. niemand die dit ontkent. En goed dat je dingen samen doet :)
Général Zantas zei:
Wat betreft je laatste claim, ik heb vooral op het oude forum (hier lees ik maar 1x in de maand iets mee, het gaat veel te snelbom dagelijks te volgen) andere dingen gelezen en insinuaties als dat je een egoistische ouder bent als je niet alles opzij zet of opoffert voor een kind. Zelfs hier op het forum lees je dat sommige ouders geen hobbies hebben, amper 1 boek per kwartaal lezen (voorbeeldje) omdat ze "geen tijd" hebben met hun 1 kind om meer te doen. Ook op sociale media krijg je die indruk toch, en dat wordt versterkt hier in het topic door te lezen over koppels met kinderen die over niets anders dan hun kinderen praten.
Niemand die dat op het oude forum gezegd heeft dat je altijd ALLES moet kunnen opofferen. Als het nodig is, ja.

Niemand die dat op het oude forum gezegd heeft dat je altijd ALLES moet kunnen opofferen. Als het nodig is, ja.

Beetje arrogant om te claimen dat je alle posts gememoriseerd hebt en dus 100% duidelijk kan stellen dat niemand ooit zo maar iets geinsinueerd heeft.

Let's agree to disagree. Het feit dat er in nog geen 12 uur verscheidene mensen zijn die op veroordelende/insinuerende toon reageren (inclusief jij met je iK hOoP dAt), doet me anders denken.

Back on topic JPV, vrijwillig kinderloos -> go!

Terug
Bovenaan