Voorjaar 2026

Ik had niet de indruk dat VA slechter was dan VDP, VA had meer luxe om een beetje te kunnen pokeren.

Toen VDP bijna terug was trok VA alvast stevig door (wat uiteindelijk ook de beslissing gebleken is. Lees de doodsteek voor VDP) en moest Pogacar zich ook even reppen om te volgen. Hij was ook de enige die nog kon aansluiten bij VA.

Dit dus.

Sorry dat ik hier amper gepost heb. Ik heb mij in de zetel geplaceerd en dat was de juiste beslissing. VA zien winnen. :tongue:
Wout zei zelf dat er niet veel meer op zat en dat hij bij de aanvallen van Pogacar op de limiet zat (tijdens het flash interview). Als je kijkt waar Vdp vandaan komt dan kunnen we echt wel zeggen dat hij de beste was (rijdt zo goed als alleen bijna 2 minuten dicht op de kop van de koers die zelf vollenbak aan het racen waren), maar die wint niet altijd natuurlijk (en ook de barrage bij hem en niet bij Wout toen ze beide op 25 seconden van de kopgroep zaten).

Maar dat neemt niet weg dat de zege voor Wout verdiend en gegund was :)

Vroeg ik me ook al af waarom daar niemand stond met wielen in de Troué, mocht dus blijkbaar niet meer van ASO, volgens Roodhooft

Wout zei zelf dat er niet veel meer op zat en dat hij bij de aanvallen van Pogacar op de limiet zat (tijdens het flash interview). Als je kijkt waar Vdp vandaan komt dan kunnen we echt wel zeggen dat hij de beste was (rijdt zo goed als alleen bijna 2 minuten dicht op de kop van de koers die zelf vollenbak aan het racen waren), maar die wint niet altijd natuurlijk (en ook de barrage bij hem en niet bij Wout toen ze beide op 25 seconden van de kopgroep zaten).

We zullen het nooit weten, maar VDP heeft maar even veel lek gereden als VA en Pogi. Ook Pogi moest een tijd wachten op een Shimano fiets en moest dan nog eens een keer extra wisselen. VA en Pogi hebben beide een heel stuk alleen moeten terugkomen. VDP is daarentegen na zijn lekke banden vrij gemakkelijk tussen al het volk kunnen terugkeren en heeft ook kunnen recupereren in wat groepjes.
En VA en Pogi hebben wss ook minstens evenveel op kop gereden.

Dit is toch echt scorebordjournalistiek hè. VDP rijdt van 2'10 naar 30' -> hij is de beste.

Al vergeten dat zowel Pogacar als Van Aert ook twee keer hebben lek gereden en veel tijd hebben moeten steken in achtervolgen?

Je gaat op basis van deze editie nooit kunnen zeggen wie effectief de sterkste renner in koers was.

Of hij de beste was (VDP) zullen we nooit weten. Maar dat hij op een slechter moment pech heeft als VA en Pogacar lijkt me evident, dat hij veruit de grootste gevolgen ervan droeg idem en dat hij de meest indrukwekkende inhaalrace rijdt evenzeer.

Hoe dan ook zeer knap dat VA na zoveel tegenslagen Roubaix weet te winnen. Of hij de beste in koers was zou ik niet durven zeggen maar dat maakt die kassei niet minder heroïsch en verdient. Want slim gereden heeft die zeker.

Het is geleden van de laatste 2de plaats van Boonen in Roubaix dat ik nog zo meegeleefd heb met een koers. Kiekevel!

Dit is toch echt scorebordjournalistiek hè. VDP rijdt van 2'10 naar 30' -> hij is de beste.

Al vergeten dat zowel Pogacar als Van Aert ook twee keer hebben lek gereden en veel tijd hebben moeten steken in achtervolgen?

Je gaat op basis van deze editie nooit kunnen zeggen wie effectief de sterkste renner in koers was.
zij rijden ook vollenbak vooraan en toch liep ie in, en je gaat toch de achtervolging van Wout tussen de wagens en met de RB mannen met het werk dat Vdp alleen moest toen tot dat hij bij Ganna en co kwam? Ieder zijn eigen mening natuurlijk maar voor mij was het toch wel duidelijk wie de beste man in koers was vandaag. Maar pech hoort nu eenmaal bij PR

edit: @BigBear Vdp heeft pas kunnen rusten toen ie bij Ganna en co kwam, voor de rest zelf moeten rijden en nergens kunnen "rusten" want kreeg geen steun (wat ook niet hoeft natuurlijk van de andere renners). Van Aert heeft samen met Pithie en Meeus het gat dichtreden tussen de wagens. Pogacar heeft eerst zijn ploeg laten het gat dichtrijden tot 20 seconden en dan er zelf naar toe gekletst. Iedereen heeft pech gehad natuurlijk maar de timing van de ene kwam beter uit dan voor de ander

Vdp heel sterk maar of hij daarom de andere 2 zou losgereden hebben…? Heeft uiteindelijk Van Dijke er ook niet afgekregen, die zat ongeveer even ver toen vdp aan zijn inhaalrace begon en is er altijd blijven aanhangen… als je iedereen hier zonder pech laat aankomen gaan ze misschien met 5 of 6 naar de velodrome…? Weet je nooit…

Van Aert heeft twee keer zelf gezorgd voor de schifting, in het bos en op die strook op ongeveer 50km van de streep. Daarna nog 50km alleen met Pogacar rondgedraaid, dus je kan zeker zeggen dat hij het verdiend heeft.

zij rijden ook vollenbak vooraan en toch liep ie in, en je gaat toch de achtervolging van Wout tussen de wagens en met de RB mannen met het werk dat Vdp alleen moest toen tot dat hij bij Ganna en co kwam? Ieder zijn eigen mening natuurlijk maar voor mij was het toch wel duidelijk wie de beste man in koers was vandaag. Maar pech hoort nu eenmaal bij PR

edit: @BigBear Vdp heeft pas kunnen rusten toen ie bij Ganna en co kwam, voor de rest zelf moeten rijden en nergens kunnen "rusten" want kreeg geen steun (wat ook niet hoeft natuurlijk van de andere renners). Van Aert heeft samen met Pithie en Meeus het gat dichtreden tussen de wagens. Pogacar heeft eerst zijn ploeg laten het gat dichtrijden tot 20 seconden en dan er zelf naar toe gekletst. Iedereen heeft pech gehad natuurlijk maar de timing van de ene kwam beter uit dan voor de ander
En VDP heeft 'rustig' kunnen rijden tot aan het Bos, terwijl Pogacar eigenlijk een finale rijdt van meer dan 120 km door zijn val.

Je mag zeker vinden dat VDP volgens u de sterkste man is koers was, en misschien was dat effectief ook wel zo (dat gaan we echter nooit met zekerheid weten vandaag), maar dat doen uitschijnen als een feit (in uw vorige post dus voor alle duidelijkheid) vind ik niet correct na alles wat er vandaag gebeurd is.

Wout zei zelf dat er niet veel meer op zat en dat hij bij de aanvallen van Pogacar op de limiet zat (tijdens het flash interview).
Pogacar zei +- net hetzelfde. Dat hij wel probeerde VA te lossen maar dat het beste er ook bij hem af was en hij er (net) niet vanaf geraakte. Ik vermoed dat het op het einde bij iedereen wel 'op' was.

Nu ja als als als. Het enige wat telt is 'winnen'. Ik herinner nog die ene Parijs Roubaix waar VA de evenknie was van VDP of misschien wel iets sterker was. Maar toen reed hij lek op een beslissend moment. Nu was VDP misschien iets beter maar had hij nu pech.

Eigenlijk is het nu 'break even'.

Iemand proberen inhalen (waar je een mikpunt hebt) is toch ook anders dan vooraan rijden? Knap gereden van Vdp, maar zie niet in hoe dat bewijst dat hij de sterkste was. Of hij nu op 2 minuten of op 20s kwam, maakt uiteindelijk niks uit voor Pogacar en VA. Hij zal misschien wel de grootste inspanning geleverd hebben en zeker bij de sterksten geweest zijn, maar voor de rest lijkt me dit eerder iets à la als mijn tante kloten had, was ze mijn nonkel geweest

En VDP heeft 'rustig' kunnen rijden tot aan het Bos, terwijl Pogacar eigenlijk een finale rijdt van meer dan 120 km door zijn val.

Je mag zeker vinden dat VDP volgens u de sterkste man is koers was, en misschien was dat effectief ook wel zo (dat gaan we echter nooit met zekerheid weten vandaag), maar dat doen uitschijnen als een feit (in uw vorige post dus voor alle duidelijkheid) vind ik niet correct na alles wat er vandaag gebeurd is.

Maar we kunnen het toch eens zijn dat de plaats waar en het verloop van hoe de pech kwam en hoe er teruggekomen werd dag en nacht verschillenden?
WVA kreeg bijna direct hulp en kon terugkomen met hulp van 2 gemotiveerde RB's en tussen de wagens. MVDP rijdt op de meest slechte plaats lek en verliest immens veel tijd.
Daarna zo goed als overal solo moeten terugkomen, geen hulp van wagens of moto's, en uiteindelijk toch nog in de achtervolging teruggekomen.
In een achtervolging waar enkel maar Pedersen vol mee aan het rijden was, en een Stuyven aan het slepen was en Laporte afstopte. Allesbehalve ideaal en maakt MVDP zijn inspanning des te sterker gezien het gat toch constant bleef en op een gegeven moment maar 20s was.

Het feit dat VdP nog terug in koers kwam was imo fenomenaal, hoeveel km heeft hij alleen liggen beuken? 40 of meer? Tot hij eindelijk bij een Ganna kwam.

Nu ja als als als. Het enige wat telt is 'winnen'. Ik herinner nog die ene Parijs Roubaix waar VA de evenknie was van VDP of misschien wel iets sterker was. Maar toen reed hij lek op een beslissend moment. Nu was VDP misschien iets beter maar had hij nu pech.

Eigenlijk is het nu 'break even'.

Dit dus. VDP heeft echt al jaren aan een stuk het geluk aan zijn kant qua lekke banden, het mocht voor Wout eens relatief meezitten voor eens!

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan