Voorjaar 2026

Na wikken en wegen is het antwoord toch eigenlijk heel duidelijk. VDP was sterk, maar zeker niet de sterkste man in koers. Wie dan wel? Pogacar natuurlijk. Die is altijd en overal de sterkste man in koers. Ook vandaag weer continu liggen beuken. Het is niet omdat hij WVA er niet af kreeg, of de sprint verloor, dat hij niet de sterkste was. Ik zou de wattages wel eens willen zien...

Dus die mannen moeten ook 1u30 wachten na de wedstrijd? Wat doen die dan? Douchen duurt 10’ max dus nog 80’ 9lives volgen?

Maar we kunnen het toch eens zijn dat de plaats waar en het verloop van hoe de pech kwam en hoe er teruggekomen werd dag en nacht verschillenden?
WVA kreeg bijna direct hulp en kon terugkomen met hulp van 2 gemotiveerde RB's en tussen de wagens. MVDP rijdt op de meest slechte plaats lek en verliest immens veel tijd.
Daarna zo goed als overal solo moeten terugkomen, geen hulp van wagens of moto's, en uiteindelijk toch nog in de achtervolging teruggekomen.
In een achtervolging waar enkel maar Pedersen vol mee aan het rijden was, en een Stuyven aan het slepen was en Laporte afstopte. Allesbehalve ideaal en maakt MVDP zijn inspanning des te sterker gezien het gat toch constant bleef en op een gegeven moment maar 20s was.
Het begint hier op kommaneuken te lijken maar hoe weet je dat die 2 van RB zo gemotiveerd meereden? En het deel tussen de wagens was misschien 1% van de tijd, die wagens reden vrij kort achter de kopgroep dus veel voordeel hadden ze daar niet aan.

Dit is toch echt scorebordjournalistiek hè. VDP rijdt van 2'10 naar 30' -> hij is de beste.

Al vergeten dat zowel Pogacar als Van Aert ook twee keer hebben lek gereden en veel tijd hebben moeten steken in achtervolgen?

Je gaat op basis van deze editie nooit kunnen zeggen wie effectief de sterkste renner in koers was.
De allersterkste effectief is degene die gewonnen is ;-)
Nu het doet blijkbaar pijn bij sommigen waardoor ze vergeten dat de andere toppers ook allemaal stuk voor stuk pech gehad hebben en meerdere cartouches hebben moeten schieten, WVA was zeer sterk vandaag, heeft de aanval opgezet en was altijd goed mee, als Pogi dan net voor een bocht ofzo gebruik wilde maken van zijn explosiveit kwam hij altijd met grote stampen terug (WTF op de rekker, heeft net zoals Pogi diep moeten gaan maar rekker heb ik geen enkele keer gezien, verschil in explosiviteit wel)

Proficiat Wout! Eindelijk, na al die miserie de laatste jaren, hij heeft voor de eerste keer in jaren een blessurevrije winter gehad en voorbereiding op deze koersen.

Nu het doet blijkbaar pijn bij sommigen waardoor ze vergeten dat de andere toppers ook allemaal stuk voor stuk pech gehad hebben en meerdere cartouches hebben moeten schieten, WVA was zeer sterk vandaag, heeft de aanval opgezet en was altijd goed mee, als Pogi dan net voor een bocht ofzo gebruik wilde maken van zijn explosiveit kwam hij altijd met grote stampen terug (WTF op de rekker, heeft net zoals Pogi diep moeten gaan maar rekker heb ik geen enkele keer gezien, verschil in explosiviteit wel)

Proficiat Wout! Eindelijk, na al die miserie de laatste jaren, hij heeft voor de eerste keer in jaren een blessurevrije winter gehad en voorbereiding op deze koersen.
Hij had zijn enkel gebroken hè :tongue:

Ik denk dat er niemand gaat zeggen dat Van Aert niet supersterk was of dat deze niet verdiend was of dat het hem niet gegund was. Er kon geen mooiere winnaar zijn vandaag dan hem dat is gewoon een feit.

Toch wel heel raar vind ik dat alles zo professioneel geworen is. Marginal gaines en al die rim ram. Trainen, voeding, materiaal, verzorging, opoffering... en toch kunnen ze op vandaag nog geen band maken die niet plat valt en ook nog eens even goed bolt dan ene die wel plat kan vallen. Alé het is niet een klein probleem he. Het bepaalt gewoon het volledige koersverloop en het lijkt wel of 95% vandaag plat is gevallen. Heel raar vind ik dat.
Wat uiteraard niets afdoet aan Wout zijn overwinning uiteraard want eindelijk valt het voor hem eens aan de juiste kant! Gewoon iedereen lijkt al die lekke banden normaal te vinden anno 2026?

Toch wel heel raar vind ik dat alles zo professioneel geworen is. Marginal gaines en al die rim ram. Trainen, voeding, materiaal, verzorging, opoffering... en toch kunnen ze op vandaag nog geen band maken die niet plat valt en ook nog eens even goed bolt dan ene die wel plat kan vallen. Alé het is niet een klein probleem he. Het bepaalt gewoon het volledige koersverloop en het lijkt wel of 95% vandaag plat is gevallen. Heel raar vind ik dat.
Wat uiteraard niets afdoet aan Wout zijn overwinning uiteraard want eindelijk valt het voor hem eens aan de juiste kant! Gewoon iedereen lijkt al die lekke banden normaal te vinden anno 2026?
Wat is daar zo vreemd aan? Lijkt mij alvast vanzelfsprekend dat alles een kwestie is van trade-offs.

Ik vind lekke banden normaal, juist door die marginal gains. Men zal altijd de performantere band verkiezen.

Even performant en lekbestendiger is gewoon een onmogelijkheid. Als men een band zou kunnen ontwikkelen die lekbestendig is en even performant als de huidige banden, zal men tegelijkertijd ook gewoon performantere banden kunnen maken. De trade-off blijft

Gewoon iedereen lijkt al die lekke banden normaal te vinden anno 2026?
Volgens mij kan men wel banden maken die bijna (99,99%) onverwoestbaar zijn.
Maar de vraag is ook
- Als zo'n band 200 grammen meer weegt en je zeult 800 gram extra gewicht mee tov andere renners dan ...
- Is zo'n band wél soepel genoeg om vlotjes mee rond te rijden? Grip? Demping?
- ..

Men heeft wel al geëxperimenteerd met tubeless systemen maar ... feilloos is het ook weer niet ..

Het is toch net iets complexer dan gewoon zeggen: maak een onverwoestbare band.

Nu ironie ten top
UCI legt verbod op om met Gravaa te koersen

Op de vraag of dit de kansen op winst van Wout van Aert in Roubaix verkleint, antwoordt Heijboer tot slot volmondig "ja".

En wie wint? :tongue:

Dan heb je duidelijk de wereldtitel van Boonen niet meegemaakt. Dat was het grootste by far als je weet hoe wij Belgen daar hebben gewonnen.
Die heb ik meegemaakt maar ik was 15 jaar. Was een geweldige overwinning en ook de commentaar erbij maakte het helemaal af. Maar ik ben meer fan van de rennee Van Aert dan van Boonen.

Je kunt er bij wijze van spreken MTB banden opleggen. Dan ga je wss niet lekrijden, maar dan ga je na 10 km op een asfaltweg al gelost zijn.

Jongens wat een dag. Na het WK in Rusland en de olympische medailles van Remco is dit toch één van de hoogdagen voor ons Belgen hoor.
Wout is wel een heel sympathieke knul, maar nu ook niet direct overdrijven om dit als een hoogdag in de Belgische sportgeschiedenis te noemen. Ocharme de Belgen die tot wel 4x PR en 3x RvV wonnen zeg 😆

Na wikken en wegen is het antwoord toch eigenlijk heel duidelijk. VDP was sterk, maar zeker niet de sterkste man in koers. Wie dan wel? Pogacar natuurlijk. Die is altijd en overal de sterkste man in koers. Ook vandaag weer continu liggen beuken. Het is niet omdat hij WVA er niet af kreeg, of de sprint verloor, dat hij niet de sterkste was. Ik zou de wattages wel eens willen zien...
Zonder pech kon VDP wel meedoen voor de zege. Ik denk niet dat hij WVA en Pogi er had afgekregen. Een sprint met 3 had zeker gekund. En dan geef ik Wout iets meer kans maar hangt het er toch ook veel van af wie de meest frisse man is aan de meet.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan