Voorjaar 2026

Over aliens gesproken, de Paul komt ook wel van een andere planeet.
Ja hallo goeiendag, dat is toch vrij indrukwekkend wat die jongen doet. Waar er misschien nog twijfel was bij de overstap naar de profs rijst er nu een andere vraag, is hij niet te goed om het spelletje nog leuk te houden?

Die spoorwegovergang wordt een pijnlijke zaak. Maak als NMBS en Infrabel een statement, beboet de renners en de kous is af.
Maar elke actor heeft in deze schuld uiteraard. Maar de eindverantwoordelijkheid ligt bij diegene die uiteindelijk beslist om dat stopsignaal te negeren.
Maar laat het gewoon rusten want er nog iets aan veranderen is toch niet mogelijk.

Is het ook niet gevaarlijk voor de renners om de remmen volt toe te knijpen in een race terwijl er 150 man achter u rijdt.
Veel kans dat die midden en achteraan het niet gehoord hebben (het belsignaal) (zelf heb ik nog niet in peloton gereden, maar dat maakt toch redelijk wat lawaai langs de zijkant). en naar de lichten kijken zullen ze in het midden van het pak waarschijnlijk ook niet echt doen

Laatst bewerkt:
We moeten vooral kijken naar de organisatie, die wisten perfect dat daar een trein ging passeren op dat moment en die moesten actie ondernemen door bv de renners allemaal te doen stoppen of tenminste 1km op voorhand waarschuwen dat de slagbomen zullen toegaan.

Ok, er was een kopgroep, maar als we iedereen laten wachten zodat het verschil hetzelfde blijft maakt dat niet uit.

We moeten vooral kijken naar de organisatie, die wisten perfect dat daar een trein ging passeren op dat moment en die moesten actie ondernemen door bv de renners allemaal te doen stoppen of tenminste 1km op voorhand waarschuwen dat de slagbomen zullen toegaan.

Ok, er was een kopgroep, maar als we iedereen laten wachten zodat het verschil hetzelfde blijft maakt dat niet uit.

Je spreekt hier wel over de NMBS e
Je weet nooit wanneer die trein gaat passeren

De modale Belg weet dit niet, maar ze moeten daar intern toch met een track & trace systeem werken?

Dat zal er wel zijn , maar er zit geen trackers op treinen dacht ik, enkel dat hij dat hij bepaalde punten is gepasseerd.
Dus is dat wat met bokkesprongetjes.

Je hebt de treinen dat zich niet aan de exacte uren houdt , maar vooral je hebt nog eerder het peloton dat niet op het exact tijdstip langs komt met een variabele van +/- 10 minuten.
Je hebt dan ook nog eens meerdere treinen per uur (waarschijnlijk 2 per uur op Pasen)

Je kan toch moeilijk het peloton laten halt houden omdat binnen 20 seconden het belsignaal gaat. Maar wat blijkt de trein is klein beetje te laat , hij is er binnen 1,5 minuten 😅

Die spoorwegovergang wordt een pijnlijke zaak. Maak als NMBS en Infrabel een statement, beboet de renners en de kous is af.
Maar elke actor heeft in deze schuld uiteraard. Maar de eindverantwoordelijkheid ligt bij diegene die uiteindelijk beslist om dat stopsignaal te negeren.
Maar laat het gewoon rusten want er nog iets aan veranderen is toch niet mogelijk.
Ik denk dat Infrabel gewoon even duidelijk het punt goed wil doordrijven... dat niemand signalisatie hoort te negeren. Denk dat deze zaak wel stilaan zal gaan liggen. Binnenkort zal hier wel ergens een uitspraak over volgen en zullen de renners in kwestie vermoedelijk wel iets van een boete krijgen maar daar zal de kous dan wel mee af zijn.

Eigenlijk is de "hoofdschuldige" als je het zo al wil noemen Mikkel Bjerg, die reed op kop, die moet stoppen voor het rode licht. Als die stopt, stopt al de rest waarschijnlijk ook wel. Hoe verder in het peloton je zit hoe moeilijker het wordt om nog te stoppen. Niet alleen omdat het daar sowieso wel wat go with the flow is maar ook als er 25 man doorrijden vooraan en je zit daar bv Remco zijnde midden in het peloton met links, rechts, voor & achter volk rond u wat doe je dan? Ja, ook doorrijden. Dat ze hier dus 56(?) renners dagvaarden, ik snap het wel maar toch...

Dat Karl en José daar dan beginnen "Ja maar de slagbomen zijn wel niet naar beneden..." vond ik weeral een pijnlijke affaire want compleet irrelevant. Zelfs als die slagbomen niet werken moet je gewoon stoppen en ik ken geen enkel land ter wereld waar een rood licht niet stop/gevaar betekent. Misschien moet Infrabel ook die beide heren even uitnodigen voor een opfriscursus basis verkeersregels.

Laatst bewerkt:
k denk dat Infrabel gewoon even duidelijk het punt goed wil doordrijven... dat niemand signalisatie hoort te negeren.

Inderdaad en aangezien we als gewone burger elke week er aan moeten herinnerd worden in het nieuws of ergens anders is dat ook wel doodnormaal toch? Je kant toch moeilijk constant daarover bezig zijn tegen de gewone mens, en dan het ok vinden dat profwielrenners wel gewoon doorrijden...

Ook groot gelijk over het Karl en José gedeelte. Wat een zever. Dus die 2 rijden ook door als de slagbomen nog niet naar beneden zijn?

Voor alle duidelijkheid, ik begrijp dat de meeste renners dat niet eens gezien hebben, of dat ge midden in een wedstrijd er vanuit gaat dat dat goed geregeld is en dat niet gaat gebeuren, maar dat ze een signaal willen geven dat het niet mag is toch gewoon normaal lijkt me.

Wat een ramp toch die regie in Spanje. Bergsprint tonen nah. 2e groep in beeld brengen nah liever een moto bij groep 3 op een dikke 2 minuten :sarcastic:

Ferme comeback van Merlier! :)

Zwakke aanzet van Meeus, daar had hij toch meer mee moeten kunnen doen.

Meeus gaf achteraf aan dat er niet veel meer op zat inderdaad. Blijkbaar een stevige trainingsweek achter de rug met het oog op Roubaix.

Philipsen gaf dan weer aan dat hij al een tijdje met een verkoudheid sukkelt en in de finale à bloc zat.
Dat zijn dan alvast geen al te beste vooruitzichten voor Roubaix.

De Polle wa ne menne, is gewoon alles aan het oprollen, tegen de klok, bergop en bergaf 😂

edit: bijna nog meegedaan voor ritwinst opnieuw

Laatst bewerkt:
Ze hadden bijna hun eigen geflikt met hun gepoker maar ondanks dat de rest van de groep terugkwam waren ze toch de 2 sterkste en konden ze het toch nog onder elkaar uitvechten.

Zondag koers van het jaar, gaat weer een waan-zinnige dag worden ❤️

Lijkt me dat UAE koers weer rap zal willen open breken en direct vanaf eerste kasseistrook er een patat gaat opgeven om stelselmatig strook na strook bij iedereen de keel proberen toe te knijpen.

(Special mention voor dat heuveltje net na mons-en-pevele 😎)

Ik dicht VDP wel meer kansen toe dan voor de Ronde tbh. Dacht dat Mathieu in het wiel ging compleet over de rooie gaan, maar dat is eigenlijk nooit echt gebeurd.

Langs ene kant zou ik het wel machtig vinden dat Tadej als tour winnaar Roubaix op zijn palmares kan schrijven, ma ergens ook hopen dat Wout voor eens is geen pech kent & lachende derde wordt 😍

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan