Voorjaar 2026

Ik kan van hieruit ook mijn eigen Ronde Van Vlaanderen rijden het hele jaar door, zo ver is dat niet. Dus om 100+ euro te betalen voor hellingen die ik anders ook kan doen zonder gehinderd te worden, nee bedankt.

Blijkbaar veel volk die niet weten waar ze aan beginnen ook, een dode en 2 mensen die moesten gereanimeerd worden ...
Het is dan nog niet eens warm weer.
De hype van zo een evenement is enorm, veel deelnemers die misschien amper 200 km gefietst hebben dit jaar en dan beginnen aan zo iets , dat is natuurlijk vragen om problemen.
Ik onhoud vooral het volgende:

*Die kerel met zijn mooie Factor op VTM nieuws, zwiep, met fiets en al tegen de grond, voeten nog in de pedalen.

* Wat een pauper is Alexander De Croo, kerel verdient grote flappen bij de VN en komt dan af met een gedateerde fiets met velgremmen en lage aluminium velgen.

De hype van zo een evenement is enorm, veel deelnemers die misschien amper 200 km gefietst hebben dit jaar en dan beginnen aan zo iets , dat is natuurlijk vragen om problemen.
Ik onhoud vooral het volgende:
Die passeerden gisteren aan mijn deur, ik zag toch vooral zeer veel getrainde fietsers hoor. Als er al niet-getrainden tussen zitten zal het een kleine minderheid zijn.

Ik denk vooral weinig ervaring op zulke korte inspanningen en dan overschatting van het lichaam door adrenaline als gevaarlijkste combinatie.

Ge ziet op een 10 miles ook elke keer mensen die moeten afgevoerd worden. Veel volk dat daar aan meedoet is niet genoeg getraind of ze kennen hun lichaam niet. Ze doen daar dan één keer aan mee.
Zelfs op een marathon ga je mensen hebben die daar aan meedoen, en die er dan 6 uur en langer over doen en half de afstand moeten stappen.

De Croo zijn fiets zegt dan ook genoeg over zijn eigen fitnessniveau denk ik, want iemand die veel fietst zal je niet zien rijden op een fiets van 20 jaar oud. Dat is ook meer een publiciteitsstunt.

Het is natuurlijk niet gezegd dat die Brit overleden is door zelfoverschatting, kan gewoon een spijtig toeval zijn.
Ik vind nu ook niet dat de organisatie hier schuld treft, mensen moeten zelf ook maar hun verstand gebruiken en zichzelf goed voorbereiden op zo’n event.

Laatst bewerkt:
ik denk dat @MrCipo als (sport)arts het beste zicht heeft op wat een RVV doet met een lichaam. Dus al die zever dat de Brit zou gestorven zijn omdat hij te diep is geweest mag dan eens stoppen zeker?

Offtopic, maar toch..
Ge vergeet den dode in garage club van vorige maand .. toch ietske minder volk dan op rave rebels, wel schonekes verzwegen. Tis nie dat de jens aan zen proefstuk toe is daarmee.
Deze informatie vind ik via google niet terug, vanwaar heb je deze info?

ik denk dat @MrCipo als (sport)arts het beste zicht heeft op wat een RVV doet met een lichaam. Dus al die zever dat de Brit zou gestorven zijn omdat hij te diep is geweest mag dan eens stoppen zeker?
Vooral grappig dat er hier gaan discussiëren en beter weten dan iemand die echt in het vak zit. Trust me bro.

Jose dezelfde shirt als Karl, heeft Karl dat zo mee smorgens of gaat Jose echt gaan shoppen ervoor

hehe de 5 mogen samen op de eerste rij gaan staan zoals in de Tour met de truitjes dat is nieuw zeker wel al een paar jaar geleden dat ik de start zag

Die tunnel gaat lekker ruiken

Laatst bewerkt:
Hoe je kan plassen terwijl je op een koersfiets zit is 1 van de grotere raadsels des levens. Ofwel hebben die mannen allemaal een schlong van +30cm.

De beloofde waaierslag op de N419 is uitgebleven, favorieten zaten goed in het pak.

Remco recht gebleven op de gevaarlijke kasseien van Bazel dorp.

Grappig hoe Total en Movistar daar nog wakker werden als die groep al 20 seconden weg was :lol:

Voor UAE, Visma en Red Bull zal dat de bedoeling geweest zijn maar ook Quick-Step heeft niemand mee... ik kan mij niet voorstellen dat dat nu volgens plan is voor hen :unsure:

Grappig hoe Total en Movistar daar nog wakker werden als die groep al 20 seconden weg was :laugh:

Voor UAE, Visma en Red Bull zal dat de bedoeling geweest zijn maar ook Quick-Step heeft niemand mee... ik kan mij niet voorstellen dat dat nu volgens plan is voor hen :unsure:

Alsof deze groep ergens naar toe rijd. En alsof SQS moet rijden? Of ze nu wel of niemand mee hebben maakt niks uit voor hen.

Dat Dillier mee is zorgt ervoor dat UAE alleen gaat moeten rijden. Kans was wel groot dat Alpecin toch niet zou rijden dus zou altijd UAE geweest zijn die alles zou moeten oplossen. Dat is normaal als je de topfavoriet in je rangen hebt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan