Vlaamse stand-up comedy

Awel dat denk ik nu niet
Klopt. Zelf ging ik vroeger naar de lokale comedy avonden in Leuven, vaak try outs van nieuwe shows. En qua sfeer zit dat veel beter dan een grote zaal.
Enkel de nieuwe locatie heb ik een hekel aan dus laat ik wat aan mij passeren.

Ooit eens Hans Teeuwen in de Koningin Elisabethzaal gaan zien, en daar was niks van sfeer. Ook in de lokale concertzaal met 400-600 man vond ik alles behalve gezellig.

Beste comedy optreden ooit was Nigel Williams in een zolderkamer van een ´Ma tu vu´ café. Heeft daar in de eerste helft een paar bontjassen zo hard te kakken gezet dat ze de 2e helft niet meer kwamen :laugh:

Nigel host overigens maandelijks nog een English Comedy night te Antwerpen. Telkens 2 a 3 comics met hem als host.

Al heel wat toffe UK/US namen zo gezien. https://www.facebook.com/Standupantwerp

Denk een jaar of twee voor zijn dood heeft hij met de eindejaars show zo ook nog Sean Hughes weten strikken in een halfuitverkochte Arendberg. Met gemak één van de beste shows dat ik heb gezien en ééntje waar ik toch veel op terug denk.

Op Streamz kan je nu de reeks 'Humo's Comedy Cup: de weg naar de finale' volgen. Leuk om nieuwe namen te ontdekken. Zijn vaak korte shots natuurlijk maar je kan er de meest opvallende zo wel uithalen.

Vrijdag toch wel de koning van de lach gezien, toch voor de Vlaamse comedy. Onwijs ziek gelachen, een grote fuck you aan alles wat zogezegd niet kan of mag gewijzigd worden.

Vond ik heel aangenaam:

Alex Agnew
Amelie Albrecht
Serine Ayari

Vond ik teleurstellend:

Kamal Kharmach
Xander de Rycke (hoe edgy hij op twitter is, zo stomp dat hij in de zaal staat. Heel slome, saaie show)
Jacques Vermeire (het mezelf aangedaan)

Ik snap niet dat Kamal Kharmach een following heeft en zelfs een volledige eindejaarstournee heeft. Die is nog slechter dan Geert Hoste.
Ik vind zijn humor echt zeer zeer laag en voor de hand liggend.

Straks gaan we naar deze jongen kijken ;) Ben wel benieuwd.

1700039917542.png

Ik snap niet dat Kamal Kharmach een following heeft en zelfs een volledige eindejaarstournee heeft. Die is nog slechter dan Geert Hoste.
Ik vind zijn humor echt zeer zeer laag en voor de hand liggend.
Kamal is edgy en gedurfd, voor die oude trouwe VTM kijker van weleer. Al 2x zijn zaalshow op uitnodiging gaan kijken. Het was een ware revalatie hoe uitbundig en geliefd hij wel is bij zijn publiek.

Eerste maal was denk ik in den Arendberg en ik heb daar echt met mijn mond open die avond geobserveerd. Op een gegeven moment hoorde ik zijn act niet meer door het gegibber en het gehuil van de overgeschminkte middelbare dames die je op uw neus alleen al uit het publiek had kunnen halen.

Vroeger toen hij nog aan het opkomen was en hij in den Joker nog zijn act uitoefende wel genoeg met strijk gegaan. Was best hard en scherp.

Ik bedoel
Kamal is edgy en gedurfd, voor die oude trouwe VTM kijker van weleer. Al 2x zijn zaalshow op uitnodiging gaan kijken. Het was een ware revalatie hoe uitbundig en geliefd hij wel is bij zijn publiek.

Eerste maal was denk ik in den Arendberg en ik heb daar echt met mijn mond open die avond geobserveerd. Op een gegeven moment hoorde ik zijn act niet meer door het gegibber en het gehuil van de overgeschminkte middelbare dames die je op uw neus alleen al uit het publiek had kunnen halen.

Vroeger toen hij nog aan het opkomen was en hij in den Joker nog zijn act uitoefende wel genoeg met strijk gegaan. Was best hard en scherp.

Ik bedoel, bekijk deze drie stukken uit zijn standup:

10.000 likes heeft één van die posts. Ik begrijp het niet.

Straks gaan we naar deze jongen kijken ;) Ben wel benieuwd.

Wow, speelt die nog altijd? Ik heb het gevoel dat dat al 2 jaar geleden is dat ik die gezien heb :tongue: (of misschien is dat ook wel zo :unsure:)

Voila, het moet voor een breed publiek zijn (dat vaak ook al wat ouder is) en dan blijft het meestal toch wat braver.
En hij heeft ook een bepaalde 'aaibaarheidsfactor' dus zal die bij vrouwen van iets oudere leeftijd wel goed liggen inderdaad.

Als je stukjes comedy ziet van bijvoorbeeld Els De Schepper of An Nelissen of Steven Goegebeur of ... dan merk je dat ook al snel dat dat een stijl is die vooral goed ligt in de markt van de 60+ers. En die markt is er natuurlijk. Net zoals die markt er is voor het Antwaarps Theater (en voor wat Sven De Ridder nu ook verderzet in zijn toneelgezelschap).

Geert Hoste was ook nooit mijn ding.

Ieder zijn smaak :)

Terug
Bovenaan