Cultuur Ontspanning Vlaamse stand-up comedy

Comedy in arena's is gewoon kak.
Theater van +- 200 man is perfect.

Stadschouwburg ofzo gaat ook nog, ondanks +-1000 man? Ik wil de gezichtsuitdrukkingen kunnen lezen van de komiek. En een beetje gezellig zitten als het kan.
Ik ben nog naar een comedy optreden gaan zien in de stadschouwburg, dat was zeker dik ok. Maar ik zat wel beneden op de 15de rij of iets dergelijks wat nog vrij dicht was. Het zou wrs minder leuk zijn dan op het verdiep zitten...

De show gaan kijken zonder enige verwachtingen en eigenlijk enorm aangenaam verrast! Inderdaad vrij droge humor, dus als je fan bent van bovenstaand zal het vermoedelijk wel je meug zijn..
Een beetje vijgen na pasen want u bericht is al vrij oud maar aangezien zijn show nog steeds loopt misschien toch nog relevant voor een aantal mensen. Net als u zonder verwachtingen gaan kijken, ik kende hem wel van standaard koekhandel maar ik wist niet goed of dat ging werken voor een volledige show, ook al omdat standaard koekhandel ook beter/minder is al naargelang de gast... maar ook ik was zeer aangenaam verrast door zijn show.

Zijn voorprogramma (Edouard De Prez) vond ik wel pijnlijk slecht, die kerel was nauwelijks grappig en de zeldzame momenten dat het wél grappig was wist hij niet wanneer hij moest stoppen.
 
Zo'n lotto arena/sportpaleis is natuurlijk gemakkelijk om op een paar avonden een groot publiek te bereiken (en goed geld te verdienen), waarvoor je anders een enorm aantal zaalshows moet doen. Maar je moet het natuurlijk maar doen als komiek zo'n lotto arena of sportpaleis vullen, laat staan meerdere avonden na elkaar. In Vlaanderen zijn er maar een handvol komieken die dat kunnen.
 
Ik denk ook wel dat je eerder het beste van een comedian gaat zien op zo'n locatie (en de grotere zalen genre Arenberg natuurlijk), dan het lokale CC van de gemeente waar ze voor de tigste keer staan.
 
Ik denk ook wel dat je eerder het beste van een comedian gaat zien op zo'n locatie (en de grotere zalen genre Arenberg natuurlijk), dan het lokale CC van de gemeente waar ze voor de tigste keer staan.

Klopt ook niet echt denk ik. De meeste comedians verkiezen echt wel de intiemere setting. Idealiter zelfs een comedy club maar die hebben wij eigenlijk niet in Vlaanderen. The Joker (Antwerpen) of Roes (Gent) zijn geen echte clubs; daarvoor moet je al naar pakweg Rotterdam (Haug) of Amsterdam (Toomler).

Arena’s zijn toch vooral een ego-dingetje denk ik. Voor de internationale sterren is het uiteraard uit noodzaak; die kunnen geen 20 avonden op rij in ons land spelen + tickets zouden onbetaalbaar zijn.

Edit: Arenberg beschouw ik ook nog als een intieme setting hoor. Is eigenlijk ook niet zo’n grote zaal. Wel topzaal voor comedy.
 
Een beetje vijgen na pasen want u bericht is al vrij oud maar aangezien zijn show nog steeds loopt misschien toch nog relevant voor een aantal mensen. Net als u zonder verwachtingen gaan kijken, ik kende hem wel van standaard koekhandel maar ik wist niet goed of dat ging werken voor een volledige show, ook al omdat standaard koekhandel ook beter/minder is al naargelang de gast... maar ook ik was zeer aangenaam verrast door zijn show.

Zijn voorprogramma (Edouard De Prez) vond ik wel pijnlijk slecht, die kerel was nauwelijks grappig en de zeldzame momenten dat het wél grappig was wist hij niet wanneer hij moest stoppen.

En ne goeie koek ook!

Voorprogramma was inderdaad extreem cringe... "alle chinezen lijken op elkaar haha"'. djeezes gast.
 
En ne goeie koek ook!

Voorprogramma was inderdaad extreem cringe... "alle chinezen lijken op elkaar haha"'. djeezes gast.
Vooral de stilte die enkel doorbroken werd door mensen die van ongemakkelijkheid begonnen te lachen was pijnlijk.
Nu, er zaten wel goeie stukjes ook in maar ik herinner mij vooral een grap over rolstoelgebruikers, die op zich wel grappig was maar hij ging daar dan echt nog 2-3 minuten op door dat het écht gemeen werd en gewoon ook niet meer grappig was.

Nu goed, Lucas Lelie zelf heeft dat meer dan goed gemaakt nadien.
Het meest geniale vond ik het boot camp. Daar zag je mensen, terwijl hij het verhaal nog aan het opbouwen was, al volledig dubbeltoe in hun stoel liggen terwijl de andere helft van de zaal nog niet goed begreep waar het naartoe ging. Hoe verder in het verhaal, bij hoe meer mensen hunne frank viel.
 
Je moet weten dat hij al jaren goed bevriend is met Lukas Lelie. Vandaar wss dat hij zijn vast voorprogramma is. Ik heb hem zelf nog maar 1x aan het werk gezien en dat was idd niet veel soeps. Maar dat is een momentopname, bij een volgend optreden is het misschien stukken beter, geen idee. Ik volg hem daar te weinig voor, denk ik. Zijn podcast Palaver ken ik wel. Oogst hij best wel wat succes mee.
 
Van Peel tot Evenaar: legendarisch 😳
Gisterenavond ook naar gekeken.
Het was al een paar keer bij mijn suggesties gepasseerd in de VRT NU app, maar ik dacht eerst dat het een reeks was, in de aard van "de bende van Wim".

Door uw post toch eens gekeken en het blijkt een comedy show te zijn.

Ik vond het zalig, maar heb er nu 1 groot probleem mee. ligt aan m'n impulsiviteit door m'n adhd

Nu wil ik gvd een oude Vespa kopen en ook zo een tocht maken.Dat lijkt me zo iets zalig om te doen.
Alhoewel ik eerder zou neigen naar een oude 4x4 en met 2a3 man dat te doen.
 
Ik vond het zalig, maar heb er nu 1 groot probleem mee. ligt aan m'n impulsiviteit door m'n adhd

Nu wil ik gvd een oude Vespa kopen en ook zo een tocht maken.Dat lijkt me zo iets zalig om te doen.
Alhoewel ik eerder zou neigen naar een oude 4x4 en met 2a3 man dat te doen.
Dat lijkt me alles behalve zalig te zijn, als ik zijn show bekijk. Dat is gewoon de hel 😊
 
Dat lijkt me alles behalve zalig te zijn, als ik zijn show bekijk. Dat is gewoon de hel 😊
Wel ja idd.
Maar ik zou zorgen dat ik beter voorbereid ben, en in het bijzijn van iemand die dat al gedaan heeft natuurlijk.
Maar zo ergens rijden waar in de verste verte niets of niemand is lijkt me zo zalig.

Maar iets haalbaarder, een tour door Europa met een Vespa of zo lijkt me echt wel zalig. (Ik zit half met plannen in m'n hoofd om zoiets eens te doen richting Noorwegen met een mobilehome. (Eens de kinderen oud genoeg zijn om ze een maand alleen thuis te kunnen laten)
 
Goh ja, ik heb gewoon angst om ergens stil te vallen en als je dan met de gsm geen bereik hebt en er is de eerste 200km geen mens te zien, dan sta je daar toch mooi :p groot verschil dus tussen toeren in Afrika zoals Van Peel het deed en gewoon in Europa rond crossen
 
Vond ik heel aangenaam:

Alex Agnew
Amelie Albrecht
Serine Ayari

Vond ik teleurstellend:

Kamal Kharmach
Xander de Rycke (hoe edgy hij op twitter is, zo stomp dat hij in de zaal staat. Heel slome, saaie show)
Jacques Vermeire (het mezelf aangedaan)
 
Terug
Bovenaan