Welke korting of fiscaal gunstmaatregel want VAA wordt exact zelfde belast als loon en oonkost is 100% aftrekbaar, bedrijfswagens zijn dat uitzonderlijk
Masterproef erover (en ja als titel heeft dat idd HET FISCAAL GUNSTREGIME VOOR BEDRIJFSWAGENS)
Dat is toch hopelijk niet uw volledige inspiratie voor die mening...?
Want euh, een masterproef van een sociale faculteit manama tijdens covid :-D
Ik heb ook ooit zo'n masterproef gemaakt op een week tijd, en de cijfers waren afwisselend uit de lucht gegrepen en uit mijn gat getrokken.
17/20, haleluja.
Men rekent zoals hierboven al gezegd enkel de verloren inkomsten mee van de afschaffing, maar vergeet de extra inkomsten dan mee te rekenen.
Nogal logisch dat je dan aan verliezen komt.
- vennootschapsbelasting op 29% voor elk bedrijf? Elke vennootschap in België maakt dus winst en betaalt 29%?
- niemand koopt zelf een auto ter vervanging? Dat zou een grote zak btw (en alle gerelateerde belastingen) opleveren.
- dat VAA zou gewoon verdwijnen ipv deels uit te keren als loon?
Mensen krijgen die auto niet als onderdeel van hun salaris of zo?
- subsidies voor het openbaar vervoer verdwijnen in de riool en leveren geen enkele inkomst op voor de overheid? (Loonlasten, btw, subcontractors etc) , nog los van het feit dat er misschien minder auto's op de baan zouden zijn.
- subsidies voor openbaar vervoer rekenen ze gewoon een percentage van de huidige totale kost.
Die hebben precies nog niet gehoord van vaste kost/ variabele kost.
Denk je dat je 10% extra spoor moet leggen om 10% extra reizigers te vervoeren?
En om dan een omgekeerde redenering te maken: als die stelling klopt dat het veel geld opbrengt voor de overheid, dan stel ik voor dat we misschien een extra overheidsentiteit in het leven roepen?
Die houdt zich bezig met massaal een extra 600.000 mensen te overtuigen jaarlijks 2500 euro brutoloon te vervangen door VAA bedrijfswagens, want dat brengt letterlijk miljarden op?