contextbinder
Well-known member
Imo nogal een sterke uitspraak, kan je die ergens onderbouwen?
Het is mss wat tegennatuurlijk, maar voor een goedkopere gezondheidszorg is het goed dat je sterke lokale zorgverleners hebt. Die zijn namelijk stúkken goedkoper dan zorg in het ziekenhuis. (men vergeet soms hoe creatief men daar is met riziv-bijdrages etc).
En dan kom ik bij een eerdere bijdrage van mij: De RIZIV vergoeding voor thuisverpleging, logopedie, kinesitherapie etc. zijn te laag. Men zal dit toch verder moeten promoten/begeleiden om dit verder te doen groeien. Teveel paperassen en papierwinkel, en de blijvende lage vergoedingen helpen hier niet.
Voor zover ik het begrepen heb is het eigen aan de sector en het systeem:
- sector geeft zelf aan dat het onleefbaar is indien men 100% werkt volgens de regels en de daaraan gekoppelde vergoedingen.
- Er is nauwelijks controle, en de controle kan nooit 100% gebeuren door diverse redenen
- Bij moeder zijn al +15 verpleegkundigen gepasseerd en geen enkele voerde 100% uit wat aangerekend werd, een gesprek met een ex -opperhoofd met +40 jaar in de business kon dat ook bevestigen
In het algemeen loopt deze sector trouwens over van gefoefel, het is immers het heilige huisje waar niemand kritisch durft naar te kijken, het is gewoon beter geregeld dan in de horeca bvb.
Imo nogal een sterke uitspraak, kan je die ergens onderbouwen?