Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Blijf het toch moeilijk vinden dat er politici zijn die hier nu "rust in vrede" zitten neer te pennen en eisen voor meer begeleidingen van onze militairen.

Ondanks dat dat een terecht opmerking is en er inderdaad veel te weinig steun, middelen en begrip is voor onze militairen is.

Maar laat ons niet vergeten dat niet elk slachtoffer van slechte ondersteuning raketlanceerders en machine geweren gaat stelen.
En dan nog eens daarmee naar een voor hem bepaald doelwit z'n huis een paar uur gaat staat wachten hé...

Toen Mohamed, man met het hoedje, Abrini zich bedacht heeft in Zaventem moesten ze ook niet afkomen met zijn moeilijke jeugd od, en terecht.

Voor mij staat de discussie over respect en steun voor onze militairen los van wat Conings daar heeft willen uitspoken.
En zou ook niet graag dat soort mensen als uitgangbord daarvoor hebben.

Dus ja jammer voor zijn familie. Maar veel sympathie heb ik er niet voor.
 
Soit, het is een spijtige zaak dat hij dood is. Die man had enerzijds psychologische bijstand nodig en anderzijds berecht moeten worden. Gelukkig heeft hij niemand met zich meegenomen en hopelijk kan de rust nu wat terugkeren en kan de familie (helaas) aan hun rouwproces beginnen.

Hopelijk trekt zowel defensie als politiek hun lessen, en is dit een wake up call dat militairen beter psychologisch begeleid en doorgelicht moeten worden. En dat er protocollen komen dat een militair met mogelijk slechte bedoelingen niet zomaar oorlogswapens kan ontlenen.

Ik hoop ook, maar ik vrees dat dit de meest ijdele is, dat ik nooit meer steunbetuigingen aan een dader of victim-blaming van een slachtoffer moet lezen hier en elders wanneer iemand omwille van zijn mening met de dood wordt bedreigd en moet onderduiken.
 
Blijkbaar bijna 100% zeker dat het lichaam dat van Jurgen Conings is. Aangaande die speurtocht mag er nu toch wel eens duidelijkheid komen. De wetsdokter zal nu bepalen wat de oorzaak van overlijden is en hoe lang het lichaam daar al ligt, en of het na zijn dood nog verplaatst is geweest.
Eerst dat dus afwachten en dan eens die speurders doorlichten dus.
Ik hoop ook, maar ik vrees dat dit de meest ijdele is, dat ik nooit meer steunbetuigingen aan een dader of victim-blaming van een slachtoffer moet lezen hier en elders wanneer iemand omwille van zijn mening met de dood wordt bedreigd en moet onderduiken.

Wel een beetje eerlijk blijven in de discussie natuurlijk. Steunbetuiging aan de dader hier? Dat zal dan toch in uw dromen geweest zijn.
Over dat victim-blaming is ook al genoeg gezegd trouwens. Vooral dat uw visie daarover niet strookt met de realiteit en ook niet met de algemene consensus.

Kom jongen, je zat gewoon flagrant te liegen. Je moet nu geen excuses zoeken. Probeer bij uw volgende zwartmaakpoging misschien iets te nemen dat niet na 10 seconden opzoekingswerk te ontkrachten valt.
Want als je maar drie tweets erover schrijft dan kan je niet op de kar springen? Dat moeten er dan minstens 10 zijn ofzo? Leuk dat je onmiddellijk met termen zoals liegen moet gooien, super hoog niveau echt zeer hoogstaand!
 
Want als je maar drie tweets erover schrijft dan kan je niet op de kar springen? Dat moeten er dan minstens 10 zijn ofzo? Leuk dat je onmiddellijk met termen zoals liegen moet gooien, super hoog niveau echt zeer hoogstaand!

Geen drie. Een. En dan nog gewoon een herhaling van zijn standpunt dat een expert zijn advies openbaar mag/moet maken.

Waar jij dit van maakte: "hij is nu volop op de PFOS kar gesprongen. Blijkbaar is hij daar nu ook al expert in. Of dat zou zijn Twitter u toch doen vermoeden." Daar is dus letterlijk geen enkel statement van waar. We gaan hier nu toch geen semantische discussie houden over het begrip liegen he. Het enige waar ik mij nog meer aan erger dan aan mensen die aantoonbaar fake news posten, zijn zij die zelfs wanneer je hun berichten ontkracht zonder schroom blijven volhouden dat ze wel de waarheid vertellen.

Ik denk dat ik dan ook geen lessen van jou te leren heb over visies die niet stroken met de realiteit :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Wel een beetje eerlijk blijven in de discussie natuurlijk. Steunbetuiging aan de dader hier? Dat zal dan toch in uw dromen geweest zijn.
Over dat victim-blaming is ook al genoeg gezegd trouwens. Vooral dat uw visie daarover niet strookt met de realiteit en ook niet met de algemene consensus.
Het lijkt me "nogal" kort door de bocht en arrogant om als duidelijk niet-objectief persoon uitspraken te doen over de realiteit. En consensus, tja in bepaalde kringen is de consensus dat de wereld 6000 jaar oud is en/of plat.

Als de consensus in een kamer is dat MVR hier niet het slachtoffer was, zit je gewoon in de verkeerde kamer.
 
Het lijkt me "nogal" kort door de bocht en arrogant om als duidelijk niet-objectief persoon uitspraken te doen over de realiteit. En consensus, tja in bepaalde kringen is de consensus dat de wereld 6000 jaar oud is en/of plat.

Als de consensus in een kamer is dat MVR hier niet het slachtoffer was, zit je gewoon in de verkeerde kamer.
Er is nooit gezegd of zelfs maar geopperd geweest dat MVR hier niet het slachtoffer was. Dat is nu net die visie die niet strookt met de realiteit.
Wat er wel is gebeurd is dat de achterliggende feiten waarom hij slachtoffer is geworden besproken zijn geweest. En dat zijn houding niet bevorderlijk is. Maar dat is iets helemaal anders dan victim-blaming.
 
Er waren beelden van tientallen ordehandhavers die meter per meter aan het schuifelen waren, van speurhonden die de boel aan het uitkammen waren en een maand later fietst de burgemeester voorbij en ruikt hem? Toch echt weer een typisch Belgische plottwist.
Volgens mij is dit gewoon de waarheid (maar dit zal het onderzoek uitwijzen naar de doodsoorzaak zeker?). De Belgische onkunde is zo megagroot dat ik er helemaal niet van schrik dat ze hem tijdens de zoekacties niet gevonden hebben. Ook dat een burgemeester hem vindt, is géén complottheorie das gewoon net de TOPironie van diezelfde onkunde.
 
Volgens mij is dit gewoon de waarheid (maar dit zal het onderzoek uitwijzen naar de doodsoorzaak zeker?). De Belgische onkunde is zo megagroot dat ik er helemaal niet van schrik dat ze hem tijdens de zoekacties niet gevonden hebben. Ook dat een burgemeester hem vindt, is géén complottheorie das gewoon net de TOPironie van diezelfde onkunde.
O, ik geloof het sowieso ook wel omdat het hele verhaal weer zo een soort "Wait, what?" gehalte heeft dat je wel vaker ziet in dit land. Doet een beetje denken aan die keer dat Marc Dutroux gewoon uit het gerechtsgebouw van Neufchateau kon gaan lopen en na een hele machtsontplooiing uiteindelijk een boswachter par hazard kon klissen.

In de commentaarsectie van HLN daarentegen zijn ze al weer de aluminiumfolie vlot aan het uitdelen om hoedjes van te vouwen. De laatste consensus daar lijkt te zijn dat Jurgen weken geleden al vermoord is om MVR te beschermen en dat ze het nu naar buiten brengen als verjaardagscadeau.

Speciaal volk daar.
 
Volgens mij is dit gewoon de waarheid (maar dit zal het onderzoek uitwijzen naar de doodsoorzaak zeker?). De Belgische onkunde is zo megagroot dat ik er helemaal niet van schrik dat ze hem tijdens de zoekacties niet gevonden hebben. Ook dat een burgemeester hem vindt, is géén complottheorie das gewoon net de TOPironie van diezelfde onkunde.
De sociale media beginnen zich wel al goed te vullen. Grappig wel
 
De grote dreiging van extreemrechts blijkt weer een scheet in een fles te zijn. Onze militair heeft ocharme minder leed berokkend dan de kopschoppers in Blaarmeersen. Helaas hebben we daar geen driekwart miljoen voor in onze achterzak zitten. Niemand die de daden van Conings goedpraat, niemand die in zijn hoofd kan/kon kijken maar de selectieve politieke correctheid is hiermee wel weer pijnlijk duidelijk geworden. Marc was ongetwijfeld het slachtoffer alleen heeft hij -samen met een hoop anderen- niet nagelaten indirect de helft van ons land te demoniseren en verantwoordelijk te stellen. Wie niet begrijpt dat een slachtoffer zich ook walgelijk kan gedragen kan beter kleur bekennen in plaats van het woordje victim-blaming te misbruiken.
 
De fietstocht van de burgemeester staat publiek op Strava lol. Op het eerste zicht heeft die gewoon gekende straten en fiets/wandelwegen gevolgd dus tenzij je zo'n geur vanop honderden meters kan ruiken dan moet die niet zo heel ver van een pad gelegen hebben.
 
De grote dreiging van extreemrechts blijkt weer een scheet in een fles te zijn. Onze militair heeft ocharme minder leed berokkend dan de kopschoppers in Blaarmeersen. Helaas hebben we daar geen driekwart miljoen voor in onze achterzak zitten.

Jup, we moeten zo'n dingen gewoon negeren. En politie-agenten zijn inderdaad vrijwilligers.

Man man, wat een staaltje "zaken op flessen trekken" is dat hier weer.
 
Jup, we moeten zo'n dingen gewoon negeren. En politie-agenten zijn inderdaad vrijwilligers.

Man man, wat een staaltje "zaken op flessen trekken" is dat hier weer.
Uw flessen zijn potten en ketels. Zeg ik dat men het moet negeren? Nee, toch? Ik zeg dat men op andere vlakken de kat ook de bel wel mag aanbinden. Nee, blijf maar halsstarrig de kop in het zand steken.
 
Uw flessen zijn potten en ketels. Zeg ik dat men het moet negeren? Nee, toch? Ik zeg dat men op andere vlakken de kat ook de bel wel mag aanbinden. Nee, blijf maar halsstarrig de kop in het zand steken.
Jij bent degene die terroristische dreigingen "een scheet in een fles noemt" en die lijkt te insinueren dat als er geen slachtoffers zijn "minder schade dan Blaarmeersen" dit gewoon weggegooid geld is.

Misschien moet je dan duidelijk zeggen wat je wilt zeggen. Zoals wel vaker hier, iets insinueren, en als er dan reactie op komt "dat heb ik niet gezegd" en terug in de aanval.
 
De grote dreiging van extreemrechts blijkt weer een scheet in een fles te zijn. Onze militair heeft ocharme minder leed berokkend dan de kopschoppers in Blaarmeersen. Helaas hebben we daar geen driekwart miljoen voor in onze achterzak zitten. Niemand die de daden van Conings goedpraat, niemand die in zijn hoofd kan/kon kijken maar de selectieve politieke correctheid is hiermee wel weer pijnlijk duidelijk geworden. Marc was ongetwijfeld het slachtoffer alleen heeft hij -samen met een hoop anderen- niet nagelaten indirect de helft van ons land te demoniseren en verantwoordelijk te stellen. Wie niet begrijpt dat een slachtoffer zich ook walgelijk kan gedragen kan beter kleur bekennen in plaats van het woordje victim-blaming te misbruiken.

Ik ga nog één keer happen. Voor jou staan dus een bende keetschoppers op hetzelfde niveau als een beroepsmilitair die concrete doodsbedreigingen heeft geuit en van wie bekend is dat hij oorlogswapens ontvreemd heeft? We mogen pas ingrijpen wanneer hij die wapens effectief gebruikt heeft, of hoe moet ik dat begrijpen? Je beklaagt selectieve verontwaardiging en politieke correctheid, maar heel je post is zo eenzijdig als je groot bent. Voor Brusselse jongeren kan de politiemacht voor jou niet groot genoeg zijn, voor iemand op de OCAD terreurlijst is het allemaal overdreven.

En ik onthou vooral weer hoe het uiten van een andere mening blijkbaar een walgelijk vergrijp is. Nee, Vierkant, je doet na een maand nog altijd aan victim-blaming. Da's het enige dat walgelijk is.
 

Ook jager zag stoffelijk overschot liggen​

Ook jager Leonard Houben heeft naar eigen zeggen zondagochtend rond 9.30 uur een geur waargenomen toen hij zich in het Dilserbos bevond. Dat meldt een journalist van persagentschap Belga ter plaatse. Kort voor de middag ging de man terug in de omgeving kijken om te zien of het geen aangeschoten everzwijn of ree betrof. Maar dat bleek niet het geval: hij stootte aan een boom op het stoffelijk overschot van Jürgen Conings. "Het ging om een persoon met baard die zwarte kleding droeg", klinkt het. Verder had hij volgens de jager een riotgun bij, een handvuurwapen 5.7, een bijl, een zakmes en munitie. De persoon was tussen de hoge varens heel moeilijk te zien.

Houben verwittigde daarop de politie. Hij werd gevraagd om een verklaring af te leggen. Hij was zondagvoormiddag al twee politiemensen tegengekomen toen hij de omgeving afzocht om de juiste locatie van de geur te kunnen bepalen. "Ik vind het jammer dat ik de betrokken persoon op deze manier heb moeten terugvinden. Ik had hem liever levend en wel aangetroffen. Het is spijtig voor zijn familie", aldus Houben.

Ik vond het ook wel een beetje raar bericht. Kan natuurlijk zijn dat ze beide rond dezelfde tijd het lijk hebben opgemerkt en de politie hebben gebeld.
De burgemeester had de geur opgemerkt en niet zozeer het lijk zelf zien liggen, dus het zou wel kunnen natuurlijk. Want anders blijf je toch in de buurt wachten op de politie, zou ik zo denken en kan je anderen informeren dat de politie al verwittigd is en/of andere mensen weg houden van het lijk
 
Jij bent degene die terroristische dreigingen "een scheet in een fles noemt" en die lijkt te insinueren dat als er geen slachtoffers zijn "minder schade dan Blaarmeersen" dit gewoon weggegooid geld is.

Misschien moet je dan duidelijk zeggen wat je wilt zeggen. Zoals gewoonlijk, iets insinueren, en als er dan reactie op komt "dat heb ik niet gezegd" en terug in de aanval.
Misschien moet jij eens stoppen met te lezen wat je wilt lezen? Hier zijn er nog in dat bedje ziek. Ik zie vooral een blaffende hond die niet gebeten maar zichzelf van het leven beroofd heeft. Hoe noemen we zoiets? Een wanhoopsdaad. Misschien siert u een beetje inlevingsvermogen. Die mens kan ontoerekeningsvatbaar zijn hè. Niet dat je daarom meer begrip moet hebben, maar het is een zéér plausibele verklaring. Zonder dat te weten is hij wel politiek misbruikt om rechts te demoniseren.

Ik ga nog één keer happen. Voor jou staan dus een bende keetschoppers op hetzelfde niveau als een beroepsmilitair die concrete doodsbedreigingen heeft geuit en van wie bekend is dat hij oorlogswapens ontvreemd heeft? We mogen pas ingrijpen wanneer hij die wapens effectief gebruikt heeft, of hoe moet ik dat begrijpen? Je beklaagt selectieve verontwaardiging en politieke correctheid, maar heel je post is zo eenzijdig als je groot bent. Voor Brusselse jongeren kan de politiemacht voor jou niet groot genoeg zijn, voor iemand op de OCAD terreurlijst is het allemaal overdreven.
Zie hierboven. Die mensen in Blaarmeersen zijn daarentegen wél toerekeningsvatbaar (één persoon kan gek zijn, vier tegelijkertijd is wat veel) en eigenlijk quasi schuldig aan poging tot doodslag. Het zal niet de eerste zijn die sterft aan een hoofdwonde. Het maar een bende keetschoppers noemen is het minimaliseren wat jij mij al een maand aan het verwijten bent. Mijn part mogen beide politiemachten even groot zijn in plaats van deze straffeloosheid.

En ik onthou vooral weer hoe het uiten van een andere mening blijkbaar een walgelijk vergrijp is. Nee, Vierkant, je doet na een maand nog altijd aan victim-blaming. Da's het enige dat walgelijk is.
Uw plaat blijft hangen en laat ze niet beter klinken. Een andere mening hebben vergoelijkt niet mensen zoals onze halve-pastoor Rik Torfs mee in het bad van Jürgen Conings trekken. Noch is dat in het hol van de leeuw kruipen om maar wat aandacht te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan