Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Ik vraag me af of MVR het licht heeft gezien, en deze periode heeft gebruikt om wat te bezinnen, en de sociale media misschien wat te laten voor wat ze is...

Ah well, who am I kidding.

En dan vindt de burgemeester hem tijdens het mountainbiken? Toch ook maar een vreemd verhaal eigenlijk.
Goh, er is ook het verhaal van de Nederlandse wandelaar Raoul Vanderdonck, die in de Hoge Venen een wandeling ging verkennen, verdwaalde en pas na 6 jaar terug werd gevonden omdat een schaapsherder een schedel vond. En dat was ook vlakbij een pad, en op 300m van de grote baan die door het natuurgebied loopt (maar wel een heel eind van het oorspronkelijke zoekgebied)... en die man had een knalrode jas aan. Als het putje winter had geweest, en er was geen penetrante geur om op te merken, kans is groot dat men daar dan ook gewoon achteloos voorbij rijdt met de MTB.
 
Laatst bewerkt:
Als blijkt dat hij effectief gevonden is in de buurt van waar zijn auto stond en in de buurt van de spullen die ze gevonden hebben, kun je u toch echt wel weer vragen stellen bij de competentie van die dagen lange zoekactie.

Er waren beelden van tientallen ordehandhavers die meter per meter aan het schuifelen waren, van speurhonden die de boel aan het uitkammen waren en een maand later fietst de burgemeester voorbij en ruikt hem? Toch echt weer een typisch Belgische plottwist.
 
ja, hoe onlogisch: hij zit al een maand in een safehouse vanwege Jurgen. Nu blijkt Jurgen dood te zijn en dan is het volgens jullie een uiting van mediageilheid dat hij zijn reactie geeft.

Zijn reactie in de krant: "Ik ben opgelucht voor mijn familie. Het dreigingsniveau zal ook lager zijn nu. Maar we mogen niet vergeten dat hij ook een gezin achterlaat. en voor hen zal dat heel moeilijk zijn. Ik wil hen daarom ook mijn medeleven betuigen”

wat een mediageile en narcistische reactie :sarcastic:
 
Die man zat in een psychose en had duidelijk hulp nodig.

De media die lustig schreven dat er een license to kill was zou men moeten veroordelen.

Dit! Ik zou beschaamd zijn in plaats van vele journalisten en politici. Eens benieuwd of die laatsten nu in de toekomst ook terug maatregelen gaan nemen om militairen die terugkeren van buitenlandse missies meer ondersteurning te geven.

Maar hey, extreem-rechts terrorisme is duidelijk een even grote bedreiging voor onze samenleving als moslim-terrorisme, dat hebben die politici toch weer enkele weken in het nieuws kunnen brengen... wat een klucht. Deze man, heeft ondanks zijn misschien wél radicale gedachten, slechts één slachtoffer gemaakt: zichzelf.

Nu ja, misschien nog een beetje één ander slachtoffer: Marc Van Ranst heeft een paar weken eens binnen moeten blijven. Doodsbedreigingen zijn uiteraard niet goed te praten, maar veel medelijden heb ik niet met iemand die zich verkneukelde tijdens zijn plezieruitstapjes terwijl alle andere mensen in dit land op zijn advies zo weinig mogelijk mensen mochten zien... Zijn gezin had dat safehouse-regime uiteraard niet verdiend.
 
Zijn reactie in de krant: "Ik ben opgelucht voor mijn familie. Het dreigingsniveau zal ook lager zijn nu. Maar we mogen niet vergeten dat hij ook een gezin achterlaat. en voor hen zal dat heel moeilijk zijn. Ik wil hen daarom ook mijn medeleven betuigen”

wat een mediageile en narcistische reactie :sarcastic:

Dat is inderdaad een onkarakteristieke, volwassen reactie die ik niet van Marc Van Ranst verwacht zou hebben. Misschien omdat hij deze aan de krant gegeven heeft, en niet via Twitter.
 
Voor 't zelfde geld werd JC gevonden door iemand anders, burgemeester in de buurt kreeg dit toevallig te horen en meldde dit aan de autoriteiten, beter even afwachten
 
Dat maakt jij ervan (en het is begrijpelijk dat hij de media te woord staat). Ìk had het over zijn gestook en getrol op twitter.
dus nu hij zelfs redelijk rustig is, zit je gefixeerd op hem en haal je zijn getwitter aan. Wie geeft hem eigenlijk een platform en houdt hem in de spotlight?
Dat is inderdaad een onkarakteristieke, volwassen reactie die ik niet van Marc Van Ranst verwacht zou hebben. Misschien omdat hij deze aan de krant gegeven heeft, en niet via Twitter.
Kijk, dat zegt genoeg over uw eigen ingesteldheid t.o.v. de man. Ongeacht hoe hij reageert, het is toch niet goed of als het goed is wordt het weg geschoven, want zijn Twitter.
Ja, soms is hij boertig en een grumpy man, maar komaan zeg: jullie reacties overstijgen die van hem met geen millimeter hoor.
 
Terug
Bovenaan