Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Je zou haast gaan denken dat er een gecoördineerde beschadigingsoperatie aan het adres van Vlaams Belang bezig is.


Disclaimer: Ja ik weet dat de datum van zo een uitspraak al langer dan vorige week vast ligt.
niet echt, mensen weten gewoon niet wat voor een vuile marginale rotte partij dat is
De media en het gerecht moet echt geen moeite doen om marginalen en het VB te kunnen linken, die moeite doet het VB zelf door zulk gespuis in hun partij te gedogen. En elke verkiezing liggen janken dat niemand met hen wil regeren.
 
Dat was de zoon van Rob 'Klop' Verreycken zeker? Als je over een marginale figuur spreekt, hij heeft het van geen vreemden.
 
Je zou haast gaan denken dat er een gecoördineerde beschadigingsoperatie aan het adres van Vlaams Belang bezig is.


Disclaimer: Ja ik weet dat de datum van zo een uitspraak al langer dan vorige week vast ligt.
Wat, moeten we zwijgen over dit soort walgelijke dingen?
Als je daar hebt rondgelopen, en ziet wat daar te zien is, en dan nog een hitlergroet gaat brengen uit een liefde voor die dingen en een soort hang naar die dingen, dan is het hoog tijd om in te grijpen, lijkt me.

De eis dat iedereen zich excuseert en distantieert die ook maar behoort tot de meest losse definitie van de groep waaronder die man zich schaart, klinkt in dit geval wel niet zo luid bij bepaalde mensen, moet ik zeggen.
 
Wat, moeten we zwijgen over dit soort walgelijke dingen?
Als je daar hebt rondgelopen, en ziet wat daar te zien is, en dan nog een hitlergroet gaat brengen uit een liefde voor die dingen en een soort hang naar die dingen, dan is het hoog tijd om in te grijpen, lijkt me.

De eis dat iedereen zich excuseert en distantieert die ook maar behoort tot de meest losse definitie van de groep waaronder die man zich schaart, klinkt in dit geval wel niet zo luid bij bepaalde mensen, moet ik zeggen.
Zeg ik dat?

Bon, ik zal maar niet verder reageren op jouw posts want blijkbaar krijg ik daar elke keer warnings voor.
 
niet echt, mensen weten gewoon niet wat voor een vuile marginale rotte partij dat is
De media en het gerecht moet echt geen moeite doen om marginalen en het VB te kunnen linken, die moeite doet het VB zelf door zulk gespuis in hun partij te gedogen. En elke verkiezing liggen janken dat niemand met hen wil regeren.
Alle, misschien moeten we een register van iedere veroordeelde bijhouden zodat we weten voor welke partij hij sympathie heeft.
 
Wat, moeten we zwijgen over dit soort walgelijke dingen?
Als je daar hebt rondgelopen, en ziet wat daar te zien is, en dan nog een hitlergroet gaat brengen uit een liefde voor die dingen en een soort hang naar die dingen, dan is het hoog tijd om in te grijpen, lijkt me.
Het blijft een mening he, het is geen El Kaouakibi die met hopen geld gaat lopen dat is bedoeld is voor goede doelen (wat echt een daad is).
Een verwerpelijke mening welliswaar, maar er zijn echt wel dringendere en belangrijkere zaken waartegen ingegrepen mag worden.
 
Tja, als er zo twee berichten na elkaar komen, zie jij er een gecoördineerde beschadigingsoperatie in tegen Vlaams Belang. Gecoördineerd geeft dan nog eens aan dat er een samenwerking moet zijn tussen de pers, het gerecht, de politie en de politiek, gewoon om één partij te schaden. Om die schijn te vermijden, mogen ze het niet uitbrengen volgens jou, want anders lijkt het op een complot.

Dan mag ik toch opmerken dat dat helemaal anders klinkt dan bij elke andere vorm van terrorisme? Daar is het meestal: Dat soort geweld neemt alleen maar toe, en we raken er niet meer van af. En de gematigde moslims distantiëren zich er niet van, wat het bewijs is dat alle moslims dit steunen. Ik lees geen eis meer dat gematigd rechts zich distantieert van deze man, of van Jurgen. Sterker nog, het is "irrelevant" dat hij een partijkaart had.

(Dienstmededeling: En als je vragen hebt over warns, doe je dat in pm of een feedbackthread, niet in het openbaar. Maar je hebt nog nooit een warn gekregen voor het reageren op mijn posts.)
 
Het blijft een mening he, het is geen El Kaouakibi die met hopen geld gaat lopen dat is bedoeld is voor goede doelen (wat echt een daad is).
Een verwerpelijke mening welliswaar, maar er zijn echt wel dringendere en belangrijkere zaken waartegen ingegrepen mag worden.
Zoals jij geen boete voor te snel rijden mag krijgen omdat er nog moordenaars vrij ronlopen?
En het is geen mening als je je groepeert, foto's maakt, hitlergroet brengt in Fort Breendonk, en die verspreidt. En het is illegaal.
 
Tja, als er zo twee berichten na elkaar komen, zie jij er een gecoördineerde beschadigingsoperatie in tegen Vlaams Belang. Gecoördineerd geeft dan nog eens aan dat er een samenwerking moet zijn tussen de pers, het gerecht, de politie en de politiek, gewoon om één partij te schaden. Om die schijn te vermijden, mogen ze het niet uitbrengen volgens jou, want anders lijkt het op een complot.

Dan mag ik toch opmerken dat dat helemaal anders klinkt dan bij elke andere vorm van terrorisme? Daar is het meestal: Dat soort geweld neemt alleen maar toe, en we raken er niet meer van af. En de gematigde moslims distantiëren zich er niet van, wat het bewijs is dat alle moslims dit steunen. Ik lees geen eis meer dat gematigd rechts zich distantieert van deze man, of van Jurgen. Sterker nog, het is "irrelevant" dat hij een partijkaart had.

(Dienstmededeling: En als je vragen hebt over warns, doe je dat in pm of een feedbackthread, niet in het openbaar. Maar je hebt nog nooit een warn gekregen voor het reageren op mijn posts.)
Kan je mij eens quoten waar ik dat vraag? Ge hebt god ganse dagen de mond vol van stromannen en dingen in de mond leggen maar ge doet verdorie zelf niets anders.
 

Het kan dus wel, virologie en politiek combineren. Op een serene manier dan nog!
A ja maar die zit bij de goei he... ;)

Maar serieus, (quasi) iedereen heeft recht om aan politiek te doen he, sereen of niet. Maar een selecte club aan virologen heeft de facto een belangrijke politieke rol gekregen en dat is waar er terecht kritiek op is. M.i. een veel belangrijkere discussie dan over het flauwe getwitter van Van Ranst.
 
Kan je mij eens quoten waar ik dat vraag? Ge hebt god ganse dagen de mond vol van stromannen en dingen in de mond leggen maar ge doet verdorie zelf niets anders.
"Niets anders", ja? Omdat je één post hebt waarin ik jou iets in de mond zou leggen, terwijl het niet eens een reactie is op jou, en waarin ik ook duidelijk zeg: "Daar is het meestal".

We houden het even bij de inhoud. Ontken je dat dat een punt is dat vaak ter sprake komt? Dat alle moslims zich beter zouden distantiëren van een specifieke aanslag, en het feit dat dat niet gebeurt een bewijs is dat "de gematigde islam" niet bestaat? Want ik kan hier zo users opnoemen die letterlijk dat hebben beweerd. Dat is geen woorden in de mond leggen.

Dan mag ik nu toch opmerken dat ik het straf vind dat zelfs het vermelden van de partijkaart nu plots irrelevant is? En dat er meteen een complottheorie komt tussen pers, gerecht, politie en politiek, nu er een tweede bericht komt over extreemrechts. Dat vind ik een redelijk normale bemerking, maar je mag daar altijd op reageren, hoor.

Om in het kort te antwoorden op je vraag: Nee, ik ga je daar niet voor quoten, want ik had jou niet in gedachten. Het was een algemene reactie. Ik weet niet waarom je het zo persoonlijk maakt, hoor.
 
Op dat moment had Conings ook helemaal geen partijkaart meer, want dat was in 2020 en die is niet verlengd dus op het moment van zijn verdwijning en op het moment dat TVG in de studio zat was die geen lid meer.

Kunnen evengoed gaan uitzoeken of de militair die enkele maanden geleden dat natuurgebied in de as heeft gelegd dat jaar een steunkaart had gekocht van de lokale brandweer
Hai neen, ge verwart hier de waarde van de partijkaart voor de actie van Conings met de relevantie van de partijkaart voor Van Grieken zijn statement. Gij beschrijft de waarde (en verwart dat ook nog met een foute relevantie/vergelijking met dat voorbeeld van de brandweer zoals anderen al voor u met de jogger en de hond) voor de situatie, ik de relevantie voor wat Van Grieken zei. Een vogel is een dier maar een dier nog geen vogel.

Ik vind dat de waarde er niet is, of toch niet meteen. Maar de relevantie door wat Van Grieken zegt is er wel. Ik denk echter ook dat dat onderscheid politiek moeilijk te maken is zonder mogelijk gepakt te worden. Zeker gezien de timing van de betaling van zijn eerste lidkaart in april 2020 en de uitbraak van corona een maand eerder, en zijn daaropvolgende radicalisering tegenover virologen tot aan zijn afscheidsbrief, is dat onderscheid makkelijk weg te goochelen om te scoren bij een politieke achterban. Een lastige cocktail om te verdedigen als Van Grieken, iets dat zelfs hier amper lukt terwijl hier geen partijvoorzitters zitten die met kwade wil willen scoren. Vandaar allicht de volledige ontkenning van alles ("geen enkele link" is iets anders dan op dat moment geen partijkaart hebben) en nu het flauwe en zonder twijfel lang voorbereide "et alors?" als antwoord.

Vanaf het moment dat Mitterrand weet dat Paris Match niet van plan is zijn primeur te laten liggen, raakt hij 'geobsedeerd', dixit Benamou, door dat nieuws, en vooral hoe ermee om te gaan. Hij was ervan overtuigd dat hij iedereen voor moest zijn, dat hij de zaak moest proberen te blussen. Benamou: 'Un travail, quel travail!' Mitterrand kwam te weten dat de publicatie gepland was half oktober. Omdat dat hem nog niet echt goed uitkomt, schakelt hij zijn contacten in en slaagt hij erin het grote nieuws drie weken uit te stellen. Het was deze minutieus voorbereide actie, die dan met een even overdacht, en zogezegd laconiek 'Et alors' werd afgerond. Het moet een van de mooiste pr-operaties uit de moderne politieke geschiedenis zijn, dat wel.
 
"Niets anders", ja? Omdat je één post hebt waarin ik jou iets in de mond zou leggen, terwijl het niet eens een reactie is op jou, en waarin ik ook duidelijk zeg: "Daar is het meestal".

We houden het even bij de inhoud. Ontken je dat dat een punt is dat vaak ter sprake komt? Dat alle moslims zich beter zouden distantiëren hiervan, en het feit dat dat niet gebeurt een bewijs is dat "de gematigde islam" niet bestaat? Want ik kan hier zo users opnoemen die letterlijk dat hebben beweerd. Dat is geen woorden in de mond leggen.

Dan mag ik nu toch opmerken dat ik het straf vind dat zelfs het vermelden van de partijkaart nu plots irrelevant is? En dat er meteen een complottheorie komt tussen pers, gerecht, politie en politiek, nu er een tweede bericht komt over extreemrechts. Dat vind ik een redelijk normale bemerking, maar je mag daar altijd op reageren, hoor.

Om in het kort te antwoorden op je vraag: Nee, ik ga je daar niet voor quoten, want ik had jou niet in gedachten. Het was een algemene reactie. Ik weet niet waarom je het zo persoonlijk maakt, hoor.
Mssh omdat ik een van de enigen was die het irrelevant vond gezien wat we al wisten en de manier waarop men de zaak behandeld.
En ik erger me dood aan het continue op een hoop gooien van iedereen die niet meegaat in de manie van VB=slecht en die direct op een hoop te gooien van (extreem)rechts.
 
nee maar als er gezegd mag worden dat MVR het met zijn eigen Twitter en ander gedrag toch wel een beetje gezocht heeft, mag je evengoed gaan zeggen dat als bepaalde figuren de hele tijd virologen verantwoordelijk achten voor de huidige maatregels en beperkingen, je daarmee toch minstens niet het goede klimaat kweekt.
In een vrij land mag alles gezegd worden, hypocriete uitspraken vallen daar ook onder. :)
Je kan de kleinste viool ter wereld bespelen dat VB een bepaald klimaat gekweekt heeft maar als oppositie is dat hun volste recht en zelfs hun verdomde plicht om kritiek te geven op het beleid.

Het is trouwens niet alleen het VB die dit gedaan heeft. Rik Torfs, Jean marie dedecker, Siegfried bracke en zijn relaas over de 'groot-viroloog', en nu weer Zeger Debyser etc ... ga je die dan allemaal beschuldigen van het kweken van een klimaat van wat ... onvrede en geweld?
En vergeet vooral ook niet de politici van de regeringspartijen want die waren het op een gegeven moment net zo goed beu dat virologen te hard wogen op het beleid en de maatregelen.
Je kan moeilijk stellen dat MVR niet mee verantwoordelijk is voor het beleid en de coronamaatregelen want er is van alle experts niemand die ze zo hard gestuurd heeft als hijzelf.

De versoepelingen konden er eigenlijk niet snel genoeg komen. Zeker nu dat piste dat het corona virus mogelijks toch een uitbraak uit het Wuhan virologisch instituut betreft. Het idee dat virologen zelf verantwoordelijk zouden zijn voor de uitbraak zou de druppel zijn die de emmer doet overlopen. En MVR, daar gaat alles goed mee, hij ziet er zelfs beter uit dan toen hij in de VRT studio zat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mssh omdat ik een van de enigen was die het irrelevant vond gezien wat we al wisten en de manier waarop men de zaak behandeld.
En ik erger me dood aan het continue op een hoop gooien van iedereen die niet meegaat in de manie van VB=slecht en die direct op een hoop te gooien van (extreem)rechts.
Ik denk eigenlijk dat VB salonfähiger is dan ooit. Politiek misschien iets minder dan pakweg anderhalf jaar geleden, maar in het algemeen? Ik zie weinig manie.
 
Ik denk eigenlijk dat VB salonfähiger is dan ooit. Politiek misschien iets minder dan pakweg anderhalf jaar geleden, maar in het algemeen? Ik zie weinig manie.
En dat mag gerust zo blijven want hoe meer men in de spotlight loopt, hoe meer de excessen er uit verdreven zullen worden. Door hen te marginaliseren en af te schilderen als ze zeggen wel zus maar zijn eigenlijk zo drijft men ze eigenlijk enkel maar verder naar het extremisme toe.
Door continue op hen te bashen kunnen ze maar al te makkelijk de calimero uithangen, laat hen eens uit die positie komen dat ze een serieus kleur mogen bekennen. Het moet dringend anders gaan in de politiek wil men het populisme aanpakken, door die dood te zwijgen en angstvallig buiten de beleidsniveau's te houden maak je ze enkel groter en sterker.
 
Ik denk eigenlijk dat VB salonfähiger is dan ooit. Politiek misschien iets minder dan pakweg anderhalf jaar geleden, maar in het algemeen? Ik zie weinig manie.
VB wordt in Vlaanderen heel goed gedoogd en dat ligt zeker niet alleen aan de andere toon die Tom Van Grieken aanslaat, dat ligt ook aan de partijen en de media die die salonfähigkeit onbewust cultiveren. In Wallonië is er altijd al een cordon médiatique tegen extreemrechts geweest en is het ook ondenkbaar dat leden van pakweg Nation worden uitgenodigd in een debat. Daarnaast heb je ook nog het feit dat een groot stuk van het oorspronkelijke 70-punten plan al is geïmplementeerd, dus je kan ook niet zeggen dat die partij geen impact heeft gehad. Je ziet wat dat betreft ook een gelijkaardige evolutie in Frankrijk, waarbij Macron een stuk polemiek van Le Pen probeert in te kapselen en te recupereren om kiezers te lokken.

In MO* las ik nog een artikel dat het VB zelfs de strijd tegen globalisering van links probeert af te troeven, en daar lijkt het nog in te slagen ook.
 

Ze moeten toch nogal serieus zeker zijn dat die daar nog ergens uithangt hé. Ze blijven daar maar zoeken.

Goh, heel serieus lijkt me dat precies toch niet? :tongue:

STOKKEM Het is zover: dit weekend opent Terhills Resort – de nieuwe vestiging van Center Parcs – de deuren in Dilsen-Stokkem aan de rand van het Nationaal Park Hoge Kempen. Een idyllische plek, waar donderdag aan de overkant van de straat nog een zoekactie doorging naar de voortvluchtige militair Jürgen Conings. Wij spraken met de general manager, die het openingsweekend niet wil laten overschaduwen door het hele gebeuren. “Zo’n vakantiepark open je tenslotte maar één keer in je leven.”
 
Terug
Bovenaan