Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Er bestaat onder veel VB-sceptici een vermoeden dat er een substantieel verschil zit tussen wat de opvattingen van VB'ers intern is versus wat ze extern in de media verkondingen. Zie bijvoorbeeld wat er allemaal bij de reportage over Schild en vriend is uitgekomen. in dat opzicht vind ik het lidmaatschap van JC wel vrij relevant. Het toont toch dat iemand die enorm extreme opvattingen over de werkelijkheid heeft toch bereid is om geld te betalen om een partij te steunen die zich publiekelijk een pak minder extreem probeert voor te stellen. Is dat bewijs dat het effectief ook zo is? Neen, maar het is wel een relevant item.
En anderen vermoeden dat MVR een groot plan heeft om een communistisch regime in te voeren.
 
En anderen vermoeden dat MVR een groot plan heeft om een communistisch regime in te voeren.
En dat is volkomen zonder bewijs, echter dit is wel een bewijs dat een deel van de volgelingen van het VB wel degelijk nog de punten aanhangt waar de partij publiekelijk afstand van neemt. Waarmee ik niet zeg dat die partij daar iets aan kan doen, maar dat is gewoon het punt van Kas, dat die stroming wel degelijk bestaat binnen de achterban van die partij. En als je kijkt naar de communicatie rond JurgenC, doen ze ook vaak hun best om zo flou mogelijk over te komen daarin.
 
Ja, het was natuurlijk veel beter om een extremist met neonazisitische banden en banden met veroordeelde terroristen gewoon te laten lopen met wapens, en niet te zoeken naar hem, ondanks de rechtstreekse en letterlijke bedreiging van verschillende mensen. Dat zou pas shterk werk geweest zijn als er dan wel iets van zou komen.
Het is wel het laten lopen dat de fail is natuurlijk. Dat je iemand opspoort na een misdrijf is normaal. Nu hebben we vooral veel poeha en zero resultaat gekregen, of zie jij dat anders?
 
Het is wel het laten lopen dat de fail is natuurlijk. Dat je iemand opspoort na een misdrijf is normaal. Nu hebben we vooral veel poeha en zero resultaat gekregen, of zie jij dat anders?
Maar hij was nog niet staatsvijand nummer 1 voordat hij ging lopen? Hoe kan dat dan de fail zijn?
 
En dat is volkomen zonder bewijs, echter dit is wel een bewijs dat een deel van de volgelingen van het VB wel degelijk nog de punten aanhangt waar de partij publiekelijk afstand van neemt. Waarmee ik niet zeg dat die partij daar iets aan kan doen, maar dat is gewoon het punt van Kas, dat die stroming wel degelijk bestaat binnen de achterban van die partij. En als je kijkt naar de communicatie rond JurgenC, doen ze ook vaak hun best om zo flou mogelijk over te komen daarin.
Ik hoop dat dit je nu niet allemaal duidelijk geworden is door het artikel van de morgen? Sorry maar hoe men hier nu zaken brengt als nieuw en relevant is echt wel te belachelijk voor woorden. Precies of we nog niet wisten dat er onder de VB aanhangers extreem rechtse personen zitten. Zo zullen er ook wel onder PVDA aanhangers mensen met extreem linkse gedachten zitten. Of misschien wel anarchisten. Of wie weet zijn er wel al moslimextremisten die een partijkaart van de SPA of Groen aangevraagd hebben. Of dacht je dat mensen met extreme gedachten partijloos waren? Hoe men dit alles probeert te verpakken als nieuwswaardig is mij toch al te idioot hoor. Wist je trouwens al dat er onder NVA aanhangers mensen zitten die proberen onafhankelijkheid voor vlaanderen te krijgen?

Ik blijf erbij, dat ganse artikel is gewoon een rondje vb bashen en verder brengt het echt niks bij aan alles wat met JC te maken heeft. Enkel polariseert men nog wat meer en diept men de kloof tussen links en rechts nog wat verder uit. Wie nog geen kamp gekozen heeft zal zich ondertussen toch wel moeten gaan beraden want wie niet met ons is is tegen ons. En bij de morgen denkt men dat men weer maar eens de simpele man in de straat getoond heeft hoe het in elkaar zit terwijl die echt wel zelf kunnen zien wat er allemaal gebeurd zonder dat men zo'n belachelijk artikel moet gaan schrijven. Imo mag men de morgen ook al gaan catalogeren onder rioolmedia.
 
Ik blijf erbij, dat ganse artikel is gewoon een rondje vb bashen en verder brengt het echt niks bij aan alles wat met JC te maken heeft. Enkel polariseert men nog wat meer en diept men de kloof tussen links en rechts nog wat verder uit. Wie nog geen kamp gekozen heeft zal zich ondertussen toch wel moeten gaan beraden want wie niet met ons is is tegen ons. En bij de morgen denkt men dat men weer maar eens de simpele man in de straat getoond heeft hoe het in elkaar zit terwijl die echt wel zelf kunnen zien wat er allemaal gebeurd zonder dat men zo'n belachelijk artikel moet gaan schrijven. Imo mag men de morgen ook al gaan catalogeren onder rioolmedia.
Misschien eens op deze manier bekijken

Man met Turkse achternaam schrijft afscheidsbrief, steelt wapens (want hij heeft daar toegang toe via zijn militaire functie) en dreigt met aanslagen tegen bepaalde politieke targets. Is tevens ook lid van de grijze wolven, stond daarom op de OCAD lijst als mogelijke terrorist en heeft toevallig tot vorig jaar een lidkaart gehad van de PvDA. En laat nu die PvDA al maanden lang een robbertje moddervechten met diezelfde politieke targets.

Beeld u dan de toon, manier en boodschap die VB zou communiceren. Hoe verschillend zou die zijn tegenover hun aanpak nu?
Denk je dat ze dan ook zouden zeggen ‘Geweld valt nooit goe te praten, maar da gestook van die targets is ook niet van de poes!’.

De verontwaardiging over de reactie van het VB komt vanuit de manier dat ze nu apatisch tegenover hun situatie staan.
Niet elke Vlaams Belanger is een terrorist, verre van! Maar je kan toch niet ontkennen dat er ergens een link is.
 
Laatst bewerkt:
Tja als een pedofiele priester een CD&V lidkaart heeft zal dat ook wel een bewijs zijn dat een deel van de volgelingen van CD&V wel degelijk nog de punten aanhangt waar de partij publiekelijk afstand van neemt. Of dat nog relevant is, daar weet iedereen het antwoord wel op.

Iedereen klaar voor een portie ironie?

pPwqDggh.jpg


Het hád wa ... oh wacht, het is waar. :p
 
Het lijkt me dan idd nog beter eigl om lid te worden van een legale politieke partij dan dat je een eigen terroristische beweging opzet.
Misschien eens op deze manier bekijken

Man met Arabische achternaam schrijft afscheidsbrief, steelt wapens (want hij heeft daar toegang toe via zijn militaire functie) en dreigt met aanslagen tegen bepaalde politieke targets. Is tevens ook lid van de grijze wolven, stond daarom op de OCAD lijst als mogelijke terrorist en heeft toevallig tot vorig jaar een lidkaart gehad van de PvDA. En laat nu die PvDA al maanden lang een robbertje moddervechten met diezelfde politieke targets.

Beeld u dan de toon, manier en boodschap die VB zou communiceren. Hoe verschillend zou die zijn tegenover hun aanpak nu?
Denk je dat ze dan ook zouden zeggen ‘Geweld valt nooit goe te praten, maar da gestook van die targets is ook niet van de poes!’.

De verontwaardiging over de reactie van het VB komt vanuit de manier dat ze nu apatisch tegenover hun situatie staan.
Niet elke Vlaams Belanger is een terrorist, verre van! Maar je kan toch niet ontkennen dat er ergens een link is.
 
Tja als een pedofiele priester een CD&V lidkaart heeft zal dat ook wel een bewijs zijn dat een deel van de volgelingen van CD&V wel degelijk nog de punten aanhangt waar de partij publiekelijk afstand van neemt. Of dat nog relevant is, daar weet iedereen het antwoord wel op.

Iedereen klaar voor een portie ironie?

Het hád wa ... oh wacht, het is waar. :p
Behalve dat niks van die jogger politiek geïnspireerd was, en alles hier. 2 maten, 2 gewichten voor 2 volkomen andere situaties. Zoals hier al verschillende keren staat.

Merk ook wel op dat het TVG en het VB is geweest die hier naar buiten zijn gekomen met die partijkaart voor Groen. Niet om het te zeggen, hoor, maar gewoon om het te zeggen. Niet dat het iets uitmaakt, maar we vermelden het wel. En nu deze reactie als er vermeld wordt dat hij een VB-kaart heeft. Het hàd wa...
 
Tja als een pedofiele priester een CD&V lidkaart heeft zal dat ook wel een bewijs zijn dat een deel van de volgelingen van CD&V wel degelijk nog de punten aanhangt waar de partij publiekelijk afstand van neemt. Of dat nog relevant is, daar weet iedereen het antwoord wel op.

Iedereen klaar voor een portie ironie?

pPwqDggh.jpg


Het hád wa ... oh wacht, het is waar. :p
Ik hoop dat Groen publiekelijk afstand heeft genomen van die jogger !
 
Tja als een pedofiele priester een CD&V lidkaart heeft zal dat ook wel een bewijs zijn dat een deel van de volgelingen van CD&V wel degelijk nog de punten aanhangt waar de partij publiekelijk afstand van neemt. Of dat nog relevant is, daar weet iedereen het antwoord wel op.

Iedereen klaar voor een portie ironie?

pPwqDggh.jpg


Het hád wa ... oh wacht, het is waar. :p
Heeft Groen een actie tegen hondjes gedaan? Zich daar bijna constant over uitgesproken en zaten ze in een rechtstreekse social media fight met dat ene hondje?
 
Misschien eens op deze manier bekijken

Man met Turkse achternaam schrijft afscheidsbrief, steelt wapens (want hij heeft daar toegang toe via zijn militaire functie) en dreigt met aanslagen tegen bepaalde politieke targets. Is tevens ook lid van de grijze wolven, stond daarom op de OCAD lijst als mogelijke terrorist en heeft toevallig tot vorig jaar een lidkaart gehad van de PvDA. En laat nu die PvDA al maanden lang een robbertje moddervechten met diezelfde politieke targets.

Beeld u dan de toon, manier en boodschap die VB zou communiceren. Hoe verschillend zou die zijn tegenover hun aanpak nu?
Denk je dat ze dan ook zouden zeggen ‘Geweld valt nooit goe te praten, maar da gestook van die targets is ook niet van de poes!’.

De verontwaardiging over de reactie van het VB komt vanuit de manier dat ze nu apatisch tegenover hun situatie staan.
Niet elke Vlaams Belanger is een terrorist, verre van! Maar je kan toch niet ontkennen dat er ergens een link is.
Dus gij denkt dat ik ook dat ok zou vinden? Imo is het niet omdat de tegenpartij aan moddergooien doet dat je u daarom moet verlagen tot dat niveau.
 
Heeft Groen een actie tegen hondjes gedaan? Zich daar bijna constant over uitgesproken en zaten ze in een rechtstreekse social media fight met dat ene hondje?
Nope. Net zoals VB ook nooit opgeroepen heeft om geweld te gebruiken tegen virologen.

Als partijen nu al niet meer mogen bekvechten op sociale media omdat ze anders verantwoordelijk gerekend worden wanneer er geweld gepleegd wordt dan gaat het wel heel ver.
 
Bwoah, als TVG bij hoog en laag komt beweren in de afspraak dat die man niks te maken heeft met het VB dan lijkt mij dat relevant.
Inderdaad. En Van Grieken wist natuurlijk dat Conings een partijkaart gehad had op het moment dat hij met klem enige link ontkende een paar dagen na de verdwijning in televisiestudio's, dat kan niet anders. Dat op zich toont dus al de relevantie aan, en niet de waarde inderdaad, en dat Van Grieken dat op dat moment niet uitgelegd kreeg, of durfde uitleggen. Allicht hopen dat het niet uitkwam als Vlaams Belang het zelf niet naar buiten bracht, zoiets? Blijft flauwtjes om het zo te willen doen terwijl ge dat best logisch kunt uitleggen, zeker als ge achteraf daar "et alors.?" over wilt zeggen, en hij slaat zo maar een matig figuur wat mij betreft.

Mag ik vragen waarom gij diezelfde post vannacht al hebt geplaatst, verwijderd en nu met enkele minieme aanpassingen toch opnieuw post?
 
Mag ik vragen waarom gij diezelfde post vannacht al hebt geplaatst, verwijderd en nu met enkele minieme aanpassingen toch opnieuw post?
Omdat het toen al laat was en ik bijna ging slapen. Aangezien ik graag de 'tijd neem' om tijdig te reageren op weerwoord/discussies (ik post niet graag iets in serieuzere discussies om dan te 'verdwijnen' en eventueel uren en pagina's later nog te reageren op iets dat al lang gepasseerd is) en ik de voormiddag redelijk druk bezig ging zijn heb ik die comment maar verwijderd. Toen ik zag dat mijn algemene standpunt nog niet was gepost door iemand anders toen ik terug keek heb ik het bericht dan maar opnieuw gepost.
 
Nope. Net zoals VB ook nooit opgeroepen heeft om geweld te gebruiken tegen virologen.
nee maar als er gezegd mag worden dat MVR het met zijn eigen Twitter en ander gedrag toch wel een beetje gezocht heeft, mag je evengoed gaan zeggen dat als bepaalde figuren de hele tijd virologen verantwoordelijk achten voor de huidige maatregels en beperkingen, je daarmee toch minstens niet het goede klimaat kweekt.
 
Inderdaad. En Van Grieken wist natuurlijk dat Conings een partijkaart gehad had op het moment dat hij met klem enige link ontkende een paar dagen na de verdwijning in televisiestudio's, dat kan niet anders. Dat op zich toont dus al de relevantie aan, en niet de waarde inderdaad, en dat Van Grieken dat op dat moment niet uitgelegd kreeg, of durfde uitleggen. Allicht hopen dat het niet uitkwam als Vlaams Belang het zelf niet naar buiten bracht, zoiets? Blijft flauwtjes om het zo te willen doen terwijl ge dat best logisch kunt uitleggen, zeker als ge achteraf daar "et alors.?" over wilt zeggen, en hij slaat zo maar een matig figuur wat mij betreft.
Op dat moment had Conings ook helemaal geen partijkaart meer, want dat was in 2020 en die is niet verlengd dus op het moment van zijn verdwijning en op het moment dat TVG in de studio zat was die geen lid meer.

Kunnen evengoed gaan uitzoeken of de militair die enkele maanden geleden dat natuurgebied in de as heeft gelegd dat jaar een steunkaart had gekocht van de lokale brandweer
 
Terug
Bovenaan