Vinted - kopersbescherming, hulp gevraagd

LouGarou

Well-known member
Voor het eerst een aankoop gedaan via Vinted, enkele Funko, maar nu heeft de verkoper mij 'in het zak gezet' en heeft hij sluw de achterkanten van dozen nooit op foto getoond en zijn er 2 die volledig afgegaan zijn door de zon. Meteen foto's gestuurd en ik kreeg (het is een Waal, dus ik spreek mijn beste Frans) meteen een vlaag over mij dat ik hem in het zak zet en ze zou verwisseld hebben. Hij zou er nooit aandacht aan besteed hebben, maar het valt echt enorm op...

Nu heb ik rond de 7 euro aan Vinted moeten betalen voor zo'n verplichte bescherming bij aankoop en wil ik beroep doen op die kopersbescherming, maar het is mij nogal 'flu' wat ik nu precies moet doen. Ik heb na veel opzoekwerk gevonden dat ik 2 dagen tijd heb om alles terug te sturen (op eigen kosten dan nog), maar nergens vind ik de persoon zijn gegevens terug om dit te doen, noch waar ik de tracking dan moet ingeven.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en wat ik best kan doen? Ik zie graag mijn geld terug (en de kosten ook...), maar heb er mij al bij neergelegd dat mij dit toch iets gaat kosten. Het enige dat ik niet wil, is dat ik alles heb teruggestuurd en ook nog eens mijn geld niet zou terugzien. Eerste en laatste keer trouwens...
 
Voor het eerst een aankoop gedaan via Vinted, enkele Funko, maar nu heeft de verkoper mij 'in het zak gezet' en heeft hij sluw de achterkanten van dozen nooit op foto getoond en zijn er 2 die volledig afgegaan zijn door de zon. Meteen foto's gestuurd en ik kreeg (het is een Waal, dus ik spreek mijn beste Frans) meteen een vlaag over mij dat ik hem in het zak zet en ze zou verwisseld hebben. Hij zou er nooit aandacht aan besteed hebben, maar het valt echt enorm op...

Nu heb ik rond de 7 euro aan Vinted moeten betalen voor zo'n verplichte bescherming bij aankoop en wil ik beroep doen op die kopersbescherming, maar het is mij nogal 'flu' wat ik nu precies moet doen. Ik heb na veel opzoekwerk gevonden dat ik 2 dagen tijd heb om alles terug te sturen (op eigen kosten dan nog), maar nergens vind ik de persoon zijn gegevens terug om dit te doen, noch waar ik de tracking dan moet ingeven.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en wat ik best kan doen? Ik zie graag mijn geld terug (en de kosten ook...), maar heb er mij al bij neergelegd dat mij dit toch iets gaat kosten. Het enige dat ik niet wil, is dat ik alles heb teruggestuurd en ook nog eens mijn geld niet zou terugzien. Eerste en laatste keer trouwens...
Op uw pakket staat toch meestal van waar het komt ?
 
Links bovenaan staat normaal de afzender ( natuurlijk als die een afhaal punt gezet heeft )mijn vrouw gebruikt ook die vinted veel ( dus ook mondial relay)
Wij hebben nog geen problemen gehad gelukkig
 
Dat mensen dat platform nog willen gebruiken, het is al zo vaak bekend geraakt dat het daar vol fraudeurs en oplichters zit.
 
Nja, is en was mijn eerste en ineens laatste keer. Heb het aan Vinted gemeld, dan ging het over in het Engels en heb ik bewijs ingediend. Ze gingen het bekijken, maar koper heeft zelf al zijn fout ingezien blijkbaar en het geld staat al terug op mijn Paypal. Dus nu moet de verkoper rekenen op mijn goodwill om alles terug te sturen (nog steeds op mijn kosten trouwens...). Dus echt geen waterdicht systeem.
 
Terug
Bovenaan