Desktop Videokaarten schandalig duur?

Die kaart lijkt me zelfs zware overkill voor de rest van dat systeem.

Ik heb even gekeken en die i5-11400 is niet top, maar wel deftig voor te gamen blijkbaar. Ik heb nu een R5 3600 met een AMD rx 5600 xt, de gpu is sowieso een stuk beter en die i5-11400 toch ook een stukje beter dan mijn cpu nu.

edit; als ik op megekko een gelijkaardig systeem samenstel is het "maar" 200 euro duurder, in die zin dat ik het verschil veel groter had verwacht.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand zo'n Medion systeem al eens open gehaald ?
Is in zo'n kast ruimte voor uitbreiding of is alles afgemeten ?
 
Ik heb is een videokaart vervangen van iemand zijn medion pc, er was wel ruimte voor een snellere videokaart indien voeding ook vervangen werd.
Is wel heel lang geleden en was een basic systeem.
 
zelf zou ik nooit nog een gigabyte kaart kopen vanwege hun slechte software om alles aan te sturen...
Ge kunt toch gewoon de nvidia software gebruiken? Ik heb eigenlijk nog nooit merk-specifieke software gebruikt voor een grafische kaart.
 
Is dit geen heel goede deal voor een pc met rtx 3070?
Goh mss, dat hangt een beetje van de gebruikte componenten af. Welk moederbord, welke PSU enz. Is de case een standaard formfactor, geschikt voor easy future upgrades. (Meestal niet).
Ben je een beetje handig, en intresse in Tech. Belijk youtube video’s van BV: Ltt/gamersnexus/jayz2cents enz.
Zal je veel meer aan hebben , zeker over enkele jaren als je wil upgraden.
En de hamvraag! Heb je een 3070nodig? Ik denk dat voor 80% van de gamers een 3060ti ruim voldoende zal zijn. Bespaar je meteen een paar 100€
 
Laatst bewerkt:
Goh mss, dat hangt een beetje van de gebruikte componenten af. Welk moederbord, welke PSU enz. Is de case een standaard formfactor of zo’n pre build disaster ..
Een 3070 kost 800-900€ denkik. Dus is de rest van de onderdelen +600€ waard?
Ik denk dat de tijd van echt slechte componenten in prebuilds voorbij is. Een merk als Medion of Lenovo heeft ook ergens een naam hoog te houden dus die gaan geen brolcomponenten gebruiken. Wel basic componenten die doen wat ze moeten doen.

Als ik op megekko dezelfde setup samenstelde, met basis moederbord, case enz. Kwam ik 200 euro duurder uit. Op een bedrag van 1600 euro toch niet niets. Bleef dus wel een goede deal. De btw dagen zijn wel gepasseerd :).
 
Dat weet ik niet, ik zie veel gerenommeerde merken die dat wel doen. En nog steeds. Medion mss iets minder gezien ze geen eigen hardware afdeling hebben zoals HP/ dell enz..
maar evengoed, weinig info over de gebruikte onderdelen dus is het koffiedik kijken.
Op het vlak van naam hoog houden. Ik wist niet dat Medion hoog aangeschreven stond .
 
Laatst bewerkt:
voor een gewone thuis PC waarbij je enkel wat youtube't, vind ik het eigenlijk handig gewoon GEEN video kaart te hebben.
Geeft geen warmte af, maakt geen lawaai...


hierdoor heb ik maar een 200 watt voeding nodig in mijn DELL pc, loopt eigenlijk heel soepel.

want dat is toch zo, of niet(?), dat je een voeding van 1000 watt in uw pc zitten hebt, dat die ook een pakje meer electriciteit verbruikt?

sinds ik gestopt ben met PC gamen, heb ik geen videokaart meer nodig. onboard is voldoende.
 
voor een gewone thuis PC waarbij je enkel wat youtube't, vind ik het eigenlijk handig gewoon GEEN video kaart te hebben.
Geeft geen warmte af, maakt geen lawaai...


hierdoor heb ik maar een 200 watt voeding nodig in mijn DELL pc, loopt eigenlijk heel soepel.

want dat is toch zo, of niet(?), dat je een voeding van 1000 watt in uw pc zitten hebt, dat die ook een pakje meer electriciteit verbruikt?

sinds ik gestopt ben met PC gamen, heb ik geen videokaart meer nodig. onboard is voldoende.

Nee, Als je een 1000W voeding hebt, maar al je componenten samen vebruiken maar 200W samen, dan vebruikt je PSU geen 1000W.
Zelfs als je een high end systeem hebt verbruikt die niet constant de volle 100%, dat hangt af van de load die je op je systeem zet.
 
voor een gewone thuis PC waarbij je enkel wat youtube't, vind ik het eigenlijk handig gewoon GEEN video kaart te hebben.
Geeft geen warmte af, maakt geen lawaai...


hierdoor heb ik maar een 200 watt voeding nodig in mijn DELL pc, loopt eigenlijk heel soepel.

want dat is toch zo, of niet(?), dat je een voeding van 1000 watt in uw pc zitten hebt, dat die ook een pakje meer electriciteit verbruikt?

sinds ik gestopt ben met PC gamen, heb ik geen videokaart meer nodig. onboard is voldoende.

Normaal gezien niet.

Je trekt wat je nodig hebt.
Belangrijker is de "rating" van je voeding. De efficiëntie van wat je uit de muur haalt en wat dat de voeding doorgeeft aan de verschillende elementen in je desktop.
Een heel goedkope voeding kan best wel onder de 80% zitten.
Een degelijke voeding (80 plus brons) zit tussen de 82-85%
 
Terug
Bovenaan