Desktop Videokaarten schandalig duur?

Ik heb uiteindelijk een build gemaakt met mijn oude 670 er terug in. Die trekt toch ook nog steeds alles. Nu bijna dagelijks aan 't rondkijken voor een nieuwe GPU. :laugh:
Welke zoek je?


Prijzen lijken hier en daar al te zakken.
Een deftige 3070 Ti voor 1.099 nu

MUST RESIST want ik wil eigenlijk een 3080 of 6900 XT nu :sarcastic:

/EDIT: goedkoopste (Gigabyte) is er nu al voor 979
 
Ja ok maar de MRSP voor een 3070ti blijft 600€, is nog steeds een markup van meer dan 50%.
Ofwel verhogen ze de MRSP en verkopen ze aan die prijs ofwel blijf je maar met een gevoel zitten van in het zak gezet te zijn.
 
Welke zoek je?


Prijzen lijken hier en daar al te zakken.
Een deftige 3070 Ti voor 1.099 nu

MUST RESIST want ik wil eigenlijk een 3080 of 6900 XT nu :sarcastic:

/EDIT: goedkoopste (Gigabyte) is er nu al voor 979
Ik weet het zelf niet goed. Mijn broer heeft nu een 6600xt en die doet zijn werk eigenlijk goed, maar voor dat budget zou ik toch wel hoger willen mikken. Ik weet dat dat nu niet haalbaar is, vandaar de 670 helemaal opgebruiken in de hoop dat de prijzen normaliseren.
3070ti zou RUIM voldoende zijn voor mij, maar zelfs na de recente prijsstijgingen, vind ik ze nog veel te duur.
 
Msrp is vooral de reference of founders kaarten. Alle andere kaarten zijn zoiso 10-20% duurder. Ik denk wel dat prijzen nog wat zullen zakken. Maar ze zullen nooit de “vooropgestelde prijsbepaling” halen. Als je een 3070ti voor onder 1000€ kan kopen dan is dat imo al redelijk(gezien de omstandigheden) ideaal zou deze maximaal 700€ mogen kosten . Een 3080 zal altijd meer dan 1000€ kosten, wat in normale omstandigheden een 800€ zou moeten zijn. Nog even geduld oefenen. Binnenkort zal de 2dehands markt zich ook wel gaan bijstellen. Gezien de huidige energieprijzen en de crypto die toch een deuk heeft gekregen.
Zolang iedereen die een kaart zoekt om te gamen geen woekerprijzen betaald voor 2dehands (ongebruikt of niet) . Laat ze er maar mee zitten.
Waanzin hoeveel mensen tegenwoordig GPU’ van 1000+ euros kopen die ze dan “plotseling” toch niet zo erg nodig hebben? Iedereen wil ook een top tier kaart bezitten, want ze hebben de mensen in het begin wijsgemaakt dat iedereen er 1 zou kunnen betalen deze generatie.
En nu heeft iedereen het in zn hoofd zitten en betalen al die schapen veel te veel geld om er toch maar 1tje te hebben.

Mijn raad, hou die 1060 , of 2060 nog even bij. En heb geduld. Heb je een nog betere kaart.. dan moet je al helemaal niet stressen.
Heb je echt een kaart nodig?
I feel for you., zoek mss beter even een andere hobby.
Of je kan Geforce Now mss eens proberen?
 
Laatst bewerkt:
274065530_750289825947700_4762325266807449202_n.jpg


Ze beginnen toch goedkoper te worden zo blijkt.
 
MSI RTX 3070 Ti VENTUS OG ondertussen aan 899 euro te vinden, dus onder de 900 euro.
Het lijkt erop dat we de goede richting uitgaan...
 
Terug
Bovenaan