Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

Ik snap heel die redenering ook echt niet van iemand die zoiets doet. Moet dat dan een soort van power-move voorstellen ofzo?
Ik denk dat die gewoon een beetje te veel opgaan in hun geilheid? En denken dat wij zij leuk zouden vinden te krijgen een ander ook leuk zou vinden?
Alle ik hoop dat het toch meestal dat is, en niet een of andere (bewuste) powerplay.

Ja uiteraard, daar zit een wereld van verschil tussen.

Net wel, dat is het hele idee. Een gsm of een computer kan je uitzetten wanneer je maar wilt, je kan mensen blokkeren zo vaak als je wilt, je kiest op sociale media wie naar jou berichten kan sturen, enzovoort. Dat is totaal niet te vergelijken met seksuele intimidatie in real life, daar kan je niet zo eenvoudig iemand negeren of blokkeren.
Dus ge bedoelt dat ze haar vrouwelijke krachten van toekomstkijken moet gebruiken om te weten wie ze moet blokkeren en welke berichten ze niet mag opendoen?
Of iedereen heeft 1 gratis dickpic zonder gevolg te goed?

De politie en het gerecht hebben echt niet de middelen om voor elke online criminaliteit nog eens te gaan optreden. Als ze dat moeten doen zouden ze mensen in de kou moeten laten staan die echt last hebben IRL (niet in digital life) van seksuele intimidatie.
Dus voor jou is het een online crimineel feit, maar moet er niets aan gedaan worden want ze hebben de middelen niet. En bijgevolg moet de vrouw maar zelf maatregelen treffen en haar lat niet zo laag leggen als het komt op seksueel overschrijdend gedrag. Op die manier is iedereen content, toch?!

In plaats van te spreken over hoe laag en zwakzinnig het is om naar een random (onbekend) persoon uw geslachtsdeel te sturen leggen we de oplossing, en dus de actie, bij de ontvanger.
Besef je zelf wel hoe eng de uitspraken zijn die je hier doet? We hebben het hier niet enkel over deze situatie. Dat is iets waar menig meisje/vrouw de dag van vandaag constant mee geconfronteerd wordt. Dat is gewoon seksueel overschrijdend gedrag, net zoals een poepklets aan de printer of gluren in de vrouwenwc’s.

Dus het is wel degelijk problematisch gedrag van die mannen maar het gerecht heeft de middelen niet om de daders te vervolgen?
Da's al helemaal iets anders dan wat je twee posts geleden zei
Problematisch kan je dat gerust noemen, dat ontkent niemand hier.
Je kan digitale intimidatie wel niet gelijkstellen met real life intimidatie en verwachten dat de politie daar dezelfde (beperkte) middelen aan gaat besteden.

Ik denk dat die gewoon een beetje te veel opgaan in hun geilheid? En denken dat wij zij leuk zouden vinden te krijgen een ander ook leuk zou vinden?
Alle ik hoop dat het toch meestal dat is, en niet een of andere (bewuste) powerplay.
Lijkt me ook in de meeste gevallen eerder zieligheid/geilheid te zijn. Zo het soort wereldvreemdheid waardoor iemand een liefdadigheidsorganisatie vraagt voor een knappe Oekraïense vluchtelinge tussen 25 en 45. Maar zelfs in dat geval denk ik wel dat zo'n charels eens tegengas moeten krijgen.

Een mening die hier niet goed gaat vallen denk ik.
Ik heb op dating sites etc zelf als man al ongevraagde naaktfotos gekregen, zelfs ooit van iemand waarmee ik een professionele band had.
Ik delete die, zeg een keer dat ik dat niet fijn vind en ga door met mijn leven. In het kader van gelijkwaardigheid mogen vrouwen wat mij betreft even tolerant zijn. Ik heb van iemand gehoord dat ik wel gay moet zijn om haar lichaam niet te apprecieren. Wel, ze mag dat vinden…

Van een dickpick ga je niet dood, get over it. Een dickpick is ook geen dwang, geweld of een kleine vorm van verkrachting, het is gewoon een ongewilde foto. Als je iemand daarop wijst en die vindt jou een seut, aanvaard dat eens gewoon. Het leven gaat door.

Electronische belaging is al een stuk ernstiger, dan moet er naar mijn mening een repetitief karakter zijn maar moet het slachtoffer naar mijn mening ook wel een duidelijke nee hebben uitgesproken.

Ik kan me soms niet van de indruk ontdoen dat vrouwen soms serieus mekkeren om iets dat een beetje ongemakkelijk is maar dat langs de andere kant er soms ook enorme excessen zijn van mannen die vrouwen intimideren en bedreigen. Die twee dingen niet op 1 hoop gooien lijkt mij belangrijk.

Excuseer voor de HLN link maar hier breekt mijn hart van

Inderdaad, zoiets is wraakroepend.

Trieste samenleving waar in het slachtoffer de euthanasie-aanvraag moet opstarten (al hoop ik eerlijk gezegd dat dat niet goedgekeurd wordt) omdat ze de psychologische hulp niet vergoed krijgt door haar hospitalisatieverzekering, en al helemaal niets door de dader (€ 60).
Ergste van alles, Justitie heeft nog aangedurfd om € 2000 aan kosten die de dader niet kon betalen te gaan verhalen bij het slachtoffer?

Eerlijk gezegd, normaliter ben ik tegen de doodstraf, omwille van ethische redenen: ik zou niet degenen willen zijn die de straf zou moeten volstrekken noch de overheid zoveel macht willen geven (want er is altijd corruptie, zeker ook in België) maar ook omwille van praktische redenen: je kan niet altijd 100% zeker zijn van schuld. DNA-bewijs bij verkrachting in het openbaar is echter verdomd sluitend, en dan is er nog het risico dat deze dader gewoon ook terug vrijkomt over X aantal jaren... drop die alsjeblieft ergens in een mijnschacht en zorg dat hij nooit nog het daglicht ziet denk ik dan.

Een mening die hier niet goed gaat vallen denk ik.
Ik heb op dating sites etc zelf als man al ongevraagde naaktfotos gekregen, zelfs ooit van iemand waarmee ik een professionele band had.
Ik delete die, zeg een keer dat ik dat niet fijn vind en ga door met mijn leven. In het kader van gelijkwaardigheid mogen vrouwen wat mij betreft even tolerant zijn. Ik heb van iemand gehoord dat ik wel gay moet zijn om haar lichaam niet te apprecieren. Wel, ze mag dat vinden…

Van een dickpick ga je niet dood, get over it. Een dickpick is ook geen dwang, geweld of een kleine vorm van verkrachting, het is gewoon een ongewilde foto. Als je iemand daarop wijst en die vindt jou een seut, aanvaard dat eens gewoon. Het leven gaat door.

Electronische belaging is al een stuk ernstiger, dan moet er naar mijn mening een repetitief karakter zijn maar moet het slachtoffer naar mijn mening ook wel een duidelijke nee hebben uitgesproken.

Ik kan me soms niet van de indruk ontdoen dat vrouwen soms serieus mekkeren om iets dat een beetje ongemakkelijk is maar dat langs de andere kant er soms ook enorme excessen zijn van mannen die vrouwen intimideren en bedreigen. Die twee dingen niet op 1 hoop gooien lijkt mij belangrijk.
Je kunt niet bepalen voor een ander hoe tolerant die moet zijn tegen dingen die gewoon verboden zijn.
Je gaat ook niet dood van een potloodventer. @Straddle blijft het intimidatie noemen om het op die manier te kunnen framen, maar niet elke exhibitionist doet het voor intimidatie. En dat is een intentieproces, waar hij anders zo tegen is, maar wat nu plots erg belangrijk is.

Maar toch is de exhibitionist strafbaar. En daarvan zeg je toch ook niet "get over it"? Jij hebt "al eens" ongevraagde naakftoto's gekregen, zij kan er 50 doorsturen met naam en toenaam van de meest flagrante. Zie je het verschil niet? Ze moet het maar slikken, omdat... Ja, waarom? Omdat jij het ook slikt? Dat lijkt me niet bepaald de manier waarop we grenzen stellen in deze maatschappij.

En dan die mooie zin dat het slachtoffer een duidelijke nee moet hebben uitgesproken. Wat dacht je van dat er eerst een duidelijke ja moet zijn geweest voor je ongevraagd herhaaldelijk je piemel naar iemand stuurt??

Dus voor jou is het een online crimineel feit, maar moet er niets aan gedaan worden want ze hebben de middelen niet.
Als ze middelen hebben om (anonieme) digitale seksuele intimidatie te gaan bestrijden mogen ze dat gerust doen. Maar als ik hoor dat ze nu al kampen met personeels- en middelentekorten kampen om criminaliteit te bestrijden begrijp ik best dat ze deze zaken seponeren.

En bijgevolg moet de vrouw maar zelf maatregelen treffen en haar lat niet zo laag leggen als het komt op seksueel overschrijdend gedrag. Op die manier is iedereen content, toch?!

In plaats van te spreken over hoe laag en zwakzinnig het is om naar een random (onbekend) persoon uw geslachtsdeel te sturen leggen we de oplossing, en dus de actie, bij de ontvanger.
Nope, dat doet niemand, dat maak jij ervan. Je kan gewoon niet verwachten dat de politie aan die digitale belaging dezelfde middelen gaat besteden als aan real life intimidatie.

Ik delete die, zeg een keer dat ik dat niet fijn vind en ga door met mijn leven. In het kader van gelijkwaardigheid mogen vrouwen wat mij betreft even tolerant zijn.

Gij denkt dat vrouwen niet tolerant zijn over ongewenste dickpics? :')
Ik denk dat ge u niet realiseert hoeveel vrouwen dat al (meermaals) voorgehad hebben. Ik zie vooralsnog geen stapel klachten bij de politie?

In dit specifieke geval heeft ze zelf al een paar keer openbaar gezegd dat ze dat niet apprecieert. Maw, ze heeft al netjes aangegeven dat ze zoiets niet wilt krijgen. Dus waarom zou ze dan geen klacht mogen indienen als het blijft gebeuren? De frequentie daarvan zal bij haar, als publieke persoon en als seksuologe, ook veel hoger liggen dus ik denk niet dat ge u goed kunt inbeelden wat voor impact dat dat heeft.

Dus het slachtoffer moet haar bereikbaarheid inperken omdat er lullen zijn die hun grenzen niet kennen en haar grenzen niet respecteren? Je negeert hier opzettelijk dat tegenwoordig -en zeker in haar sector- sociale media wel degelijk heel belangrijk zijn. Dus haar carrière en haar privéleven krijgt een impact, doordat anderen hun vuile manieren niet kunnen inhouden?

Als je "geen ongevraagde blote piemels laten zien" al een lage lat vindt, vraag ik me af hoe je functioneert in de echte wereld.

Ahja, dus een mooie vrouw die op tv komt moet haar gsm maar uitzetten als ze geen piemels wil zien en constant belaagd wil worden met ongevraagde seksuele berichten? Als ze er nu al 50 herkenbare doorstuurt naar de politie, dan ben je toch zelf ook wel slim genoeg om te bedenken dat dat niet 50x dezelfde mensen zijn, en dat je dus niet zomaar 1 iemand moet blokkeren. En dan moet je ze nog allemaal zien voor je kunt blokkeren.

En op de één of andere manier moet ze dat maar slikken, maar in het echt een piemel zien zou iets totaal anders zijn? Waarom? Wat is het verschil?
Ik snap eerlijk gezegd ook niet wie zo idioot is om dickpicks te sturen naar Lotte Vanwezemael (of gelijk welke vrouw die dat niet wenst te zien). Ik zou het zelf nooit doen. Maar vergeleken met IRL/fysiek harassment en verkrachting is dat dan nog kleine criminaliteit (afhankelijk van hoe frequent ze wordt lastig gevallen door een bepaalde persoon).
Ik begrijp wel dat de politie de tijd en de middelen niet heeft om dat dan te gaan onderzoeken, en dat ze beter zelf de situatie aanpakt door haar profiel beter af te schermen. Dus vrouwen leren omgaan met zulke situaties lijkt mij geen slecht idee.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet wie zo idioot is om dickpicks te sturen naar Lotte Vanwezemael (of gelijk welke vrouw die dat niet wenst te zien). Maar vergeleken met IRL/fysiek harassment en verkrachting is dat dan nog kleine criminaliteit (afhankelijk van hoe frequent ze wordt lastig gevallen door een bepaalde persoon).
Ik begrijp wel dat de politie de tijd en de middelen niet heeft om dat dan te gaan onderzoeken, en dat ze beter zelf de situatie aanpakt door haar profiel beter af te schermen.
Ik vergelijk het ook niet met verkrachting, maar met exhibitionisme. Ik zie nog altijd het verschil niet.

Who knows why anyone does anything these days 🤷‍♂️

Hoewel geilheid natuurlijk wel een belangrijke factor zal zijn in dergelijk gedrag lijkt mij dat een bepaald vorm van powerplay hier soms wel onderdeel is van het ritueel :unsure:

Hoewel geilheid natuurlijk wel een belangrijke factor zal zijn in dergelijk gedrag lijkt mij dat een bepaald vorm van powerplay hier soms wel onderdeel is van het ritueel :unsure:
Hier als in 'bij u'? Of hier als in 'bij het versturen van ongewenste dickpics'

:unsure:

dat lijkt mij gewoon zodanig vergezocht dat iemand die ge niet kent blij zoudt maken met foto's van uw piet dat ik het moeilijk vind om er iets anders dan powerplay / plat pestgedrag in zie dan iets anders. Het niet kunnen verkroppen dat die Seksuolotte zelfverzekerd over seks praat en op die manier haar proberen te destabiliseren / zelf terug controle te nemen over de situatie, zoiets.

Enfin, het zal zoals altijd in het leven wel een optelsom zijn van veel kleine dingen bij elkaar zijn zeker.

Exactly. Je moet het niet leuk of ok vinden, maar laat ons er nu ook geen drama van zoals de persoon hier in kwestie doet en met dit soort stellingen afkomen:

“Ik heb nu ook gevoeld wat zoveel andere slachtoffers hebben gevoeld”

dat lijkt mij gewoon zodanig vergezocht dat iemand die ge niet kent blij zoudt maken met foto's van uw piet dat ik er eerder powerplay/pestgedrag in zie dan iets anders.
Tis omgekeerd hé. Die denken 'amai, ik zou wel graag random borsten zien van Lotte, dus ffkes haar aandacht trekken en de toon direct goed zetten'

Niemand zegt dat dat een logische redenering is ze. Maar dat is toch ook zo voor potloodventers? Die hebben een of rare kronkel. Al doen die het gewoon voor zichzelf, ook niet als een soort powerplay. Wat de toeschouwer ervan vind interesseert die niet, enkel de kick die ze krijgen van zich te tonen. Misschien speelt dat wel gewoon in dezelfde mate mee online 🤷‍♀️

Exactly. Je moet het niet leuk of ok vinden, maar laat ons er nu ook geen drama van zoals de persoon hier in kwestie doet en met dit soort stellingen afkomen:

“Ik heb nu ook gevoeld wat zoveel andere slachtoffers hebben gevoeld”
Bij dat laatste heeft ze het over het gevoel van niet serieus genomen te worden door politie of consoorten hé (Jaja pun not intended). Niet de mate van seksueel overschrijden gedrag.

Dat zal allemaal wel meespelen hé. Zoals gezegd, verschilt het weinig van exhibitionisme. Dankzij de smartphone is de drempel daarvoor gewoon een heel stuk lager geworden, daar waar mensen vroeger al eens de 'straat' op moesten. De 'motivatie' daarvoor zal verschillen van persoon tot persoon, waarom hen dat opwindt.

Ik denk niet dat de meeste mannen 'denken' dat ze succes gaan hebben bij die vrouw, maar dat ze het louter doen omdat het hen op één of andere manier opwindt.

Er zullen best veel mensen zijn die opgewonden worden van bekeken te worden. Alleen doen de fatsoenlijke mensen dat normaal in een gecontroleerde omgeving (= met toestemming van alle betrokken partijen).

Net zoals velen van ons ongetwijfeld wel eens op een spannendere plaats seks hebben gehad. Maar de meeste mensen doen dat ook niet met het idee om daadwerkelijk betrapt te worden. En draait het puur om de spanning.

Begrijpelijk dat zo'n Lotte Van Wezemaal dat spuugzat is. Eén ongevraagde dickpick kan je wel eens wegklikken, maar als dat herhaaldelijk gebeurt, en vooral herhaaldelijk door dezelfde persoon/personen, dan heb je alle redenen om klacht in te dienen. Vooral bij herhaaldelijk gedrag zou dit toch zeer serieus genomen moeten worden, vind ik.

Terug
Bovenaan